Canyon implementează noile tehnologii și pe modelul de freeride Torque

La doar o săptămână după lansarea noului model de trail Spectral, Canyon au introdus modificările tehnice și la modelul cu cursă mai lungă, pentru teren mai dificil, Torque. Dezvoltat împreună cu echipele profesioniste Canyon de freeride, enduro și downhill, noul Torque cu cursă de 175 mm are o suspensie cu design inspirat de modelul DH Sender pentru a ataca terenul cel mai tehnic și liniile de sărituri din bike park-uri.

Torque revine deci ca o bicicletă populară în gama Canyon, aproape un model de DH pentru cei ce nu participă la concursuri de DH, foarte apropiat de spiritul freeride. La fel cu noul Spectral, Torque primește versiuni din carbon și din aluminiu, în două tipuri de cadru pentru a aduce comportamentul său de bicicletă agresivă de coborâre la o clientelă mai largă.

Suspensia de tip Horst-link cu cursa de 175 mm e împerecheată cu o furcă cu coroană simplă de 180 mm fiind aproape de modelele de DH, dar mult mai vioaie pe traseu. Cinematica suspensiei folosește conceptul în 3 faze care a fost dezvoltat pe Sender și apoi implementat pe Spectral. Astfel suspensia e senzitivă la începutul cursei, suportă mișcările de pedalat la mijloc și se întărește progresiv pe final pentru a absorbi loviturile puternice. Acest lucru aduce după sine tracțiune optimă indiferent cât de dificil e traseul și rezervă suficientă pentru a amortiza drop-urile mari.

Canyon spun că noul design face ca bicicleta lor polivalentă să se simtă cu totul diferit. Brațele suspensiei acceptă amortizoare pe aer metrice, lucru ce a îmbunătățit cursa și funcționarea. Înălțimea cadrelor a scăzut, ceea ce permite montarea de tije dropper de 150 sau chiar 170 mm.

Torque nu este însă destinată concursurilor de DH ci ea poate fi abuzată în toate tipurile de MTB agresiv. Cu o geometrie bine gândită, Torque este mai versatilă și mai modernă. Stabilă la viteze mari, fața și spatele rămân ușor de controlat pe sol și în aer.

Torque folosește aceleași canaluri de cablu integrate sub downtube ca Spectral, ceea ce oferă aspectul curat al rutării externe cu simplitatea la service a celei externe, adăugând beneficiile unei protecții solide pentru cadru.

Toți pivoții suspensiei conțin rulmenți industriali etanși pentru durabilitate și simplitate a depanărilor pe teren.

Modelul cu roți de 27.5 este disponibil în 4 mărimi între S și XL în versiunea din carbon și aluminiu, plus mărimea XS doar din aluminiu.

Modelul Torque CF are triunghiul principal din carbon UD iar bascula spate e din aluminiu. Canyon a făcut asta pentru a mări rezistența în față, unde au putut face modificări pentru a obține o manevrabilitate excelentă. În spate aluminiul 6066 este mai potrivit pentru a primi lovituri de la bolovani.

Modelul din carbon e disponibil în trei echipări care folosesc același cadru Torque CF. Modelul de top Torque CF 9.0 Pro are prețul de 5000 Euro cu o furcă Fox 36 Factory și un amortizor Float X2 Factory. Greutatea completă e de 14.2 kg, transmisia e SRAM X01 Eagle, frânele sunt Avid Code RSC, tija dropper Reverb iar roțile sunt Mavic Deemax Pro.

La 4000 Euro Torque CF 9.0 este cu 100 g mai greu folosind suspensii Fox Performance, transmisie GX Eagle și roți DT Swiss EX 1501 cu jantă de 30 mm pe interior.

Torque CF 8.0 este cu încă 200 g mai greu și are prețul de 3500 Euro, folosind o furcă RockShox Lyrik RCT3, amortizor Super Deluxe RCT și transmisie GX 1×11.

Cadrul din carbon și aluminiu e disponibil și separat pentru cei ce vor să își construiască o bicicletă personalizată, prețul fiind de 2500 Euro.

Modelul din aluminiu folosește integral aliajul 6066, partea din spate fiind identică cu cea de pe Torque CF. Canyon spun că deși este ceva mai grea, bicicleta din aluminiu are o rezistență și o durabilitate greu de egalat.

Sunt disponibile trei echipări diferite, modelul din mijlocul gamei fiind disponibil și în versiunea specifică WMN cu puncte de contact adaptate. Modelul de top Torque AL 7.0 are 15.1 kg și la 3000 Euro vine cu suspensii Fox Performance, transmisie GX Eagle 12, frâne Code R și jante DT Swiss EX 1700 cu lățime internă de 30 mm.

Ambele versiuni de Torque AL 6.0 au prețul de 2600 Euro și sunt echipate cu furcă Lyrik RC, amortizor Super Deluxe RCT și transmisie GX 1×11. Varianta WMN e disponibilă doar în mărimile XS, S și M și primește șa și grip-uri specifice feminine.

La 2200 Euro, Torque AL 5.0 este cel mai ieftin model. Are o greutate respectabilă de 15.3 kg cu furcă Yari XC, amortizor SuperDeluxe R și transmisie SRAM NX 1×11.

Canyon se feresc să introducă bicicleta într-o categorie anume, poate super enduro ar fi potrivită, deoarece este capabilă și de freeride sau de bike park. Cu cursa sa imensă e gata de trasee de dificultate pentru DH și de sărituri imense dacă e cazul.

Toate modelele sunt deja pe magaziul online Canyon, disponibilitatea variind în funcție de materialul cadrului și de echipare.

Informații de pe bikerumor.com

Horațiu Campian

Horaţiu pedalează şi merge pe munte de când se ştie, dar s-a apucat serios de mountain bike şi de participarea la concursuri în 2006, iar de cursieră în 2010. Când nu pedalează, aleargă pe poteci de munte, iar iarna practică schi-alpinism. Iubeşte potecile de MTB din Carpaţi şi şoselele şerpuitoare ale Alpilor. Zona sa preferată de MTB este Bran-Moieciu.

Share
Published by
Horațiu Campian

Stiri Recente

Riders Club anunță concursurile pentru sezonul 2025

Pentru 2025 Riders Club anunță organizarea a 5 concursuri de ciclism cross country și mtb, însă în plus față de…

4 zile in urma

Bryton lansează noul ciclocomputer smart Rider S510

Dacă în februarie 2022, Bryton prezenta un nou model de ciclocomputer, mai precis Rider S500, azi avem lansarea următoarei versiuni,…

o săptămână in urma

Test – bicicletă gravel electrică Van Rysel E-GRVL AF HD

Disciplina gravel devine din ce în ce mai populară, iar producătorii nu se sfiesc să lanseze constant modele noi. Martor…

2 săptămâni in urma