Categorii: CursiereNoutati

Campagnolo reiterează mândria sa în materie de roți, Bora

Artizanii din Vicenza le au bine de tot cu ceea ce înseamnă componentele de bicicletă, dovadă irefutabilă în acest sens fiind că au reușit să facă față de atâția zeci de ani pretențioșilor clienți din întreaga lume. Mai recent în istoria lor, a se citi acum peste 20 de ani, meșterii de la Campagnolo s-au apucat de construit și roți, iar succesul nu a întârziat să apară nici în acest caz. Actualmente, gama lor de roți cuprinde o ofertă largă, cu modele pe toate gusturile și buzunarele, însă, pentru 2015, italienii s-au concentrat să perfecționeze setul de căpătâi, Bora.

În continuare, Campagnolo uzitează tehnologiile care, puse împreună, permit atingerea performanțelor pentru care Bora și-a căpătat renumele. De exemplu, dispunerea G3 a spițelor rămâne neschimbată, asigurând o rigiditate optimă pe partea cu pinioanele, necesară în momentul angrenării trenului de rulare. La fel, și tratamentul 3Diamant, care presupune întărirea jantelor folosind diamante a fost aplicat. Marea diferență față de versiunea precedentă a Bora este lățimea jantei, care crește de la 20,5mm la 24,2mm, asigurând astfel o stabilitate mai bună, dar și aderență și confort suplimentar. Campagnolo mai susține că și rezistența setului per total a fost îmbunătățită astfel, iar utilizarea profilului mai lat a însemnat un necesar mai mic de material, lucru care a dus la scăderea greutății. Tot în vederea scăderii numărului de grame, italienii au mai operat două modificări, îngustând butucul de față și aplicând design-ul grafic cu o vopsea mai ușoară, per ansamblu, coborând greutatea cu 50 de grame pentru întregul set.

Noile roți Campagnolo Bora vor fi disponibile în două variante, fiecare variantă având, la rândul ei, două dimensiuni diferite ale profilului jantei. Astfel, vei putea alege între Bora Ultra și Bora One, cu jante profilate de 35mm sau 50mm. Diferența dintre cele două seturi constă în butucii folosiți, în cazul Ultra fiind cu corp de carbon, pe când în cazul One cu corp de aluminiu, cu mențiunea suplimentară că Ultra beneficiază și de rulmenții ceramici CULT.

Greutate/set:

  • Bora Ultra 35: 1170 gr.
  • Bora Ultra 50: 1215 gr.
  • Bora One 35: 1215 gr.
  • Bora One 50: 1265 gr.
Traian Goga

Traian Goga este redactor FreeRider.ro încă de la începuturile revistei și reprezintă una dintre vocile care contează în ciclismul românesc.

Vezi comentarii

  • Campy a castigat mult dupa ce a cumparat marca Fulcrum. Rotile sunt aceleasi, pt cine nu stie inca chestia asta.

Share
Published by
Traian Goga

Stiri Recente

Riders Club anunță concursurile pentru sezonul 2025

Pentru 2025 Riders Club anunță organizarea a 5 concursuri de ciclism cross country și mtb, însă în plus față de…

7 zile in urma

Bryton lansează noul ciclocomputer smart Rider S510

Dacă în februarie 2022, Bryton prezenta un nou model de ciclocomputer, mai precis Rider S500, azi avem lansarea următoarei versiuni,…

2 săptămâni in urma

Test – bicicletă gravel electrică Van Rysel E-GRVL AF HD

Disciplina gravel devine din ce în ce mai populară, iar producătorii nu se sfiesc să lanseze constant modele noi. Martor…

2 săptămâni in urma