Mai adăugați o bicicletă pe lista celor care sigur vor acapara privirile celor din jur! Dar Razik Vortex face mai mult decât să întindă coarda conceptului de bicicletă și aduce în discuție dacă țevile sunt neapărat cele mai potrivite elemente pentru construcția unui cadru.
În ciuda aspectului cu totul și cu totul neconvențional, e mai puțin probabil să avem parte de o revoluție odată cu introducerea lui Vortex. Desigur, modul de construcție nu se poate încadra în vreo regulă de până acum, căci inginerii din spatele bicicletei se bazează pe un grilaj alcătuit din fâșii de carbon învelite în jurul unui schelet metalic, totul finisat cu un strat de kevlar. Pe numele său IsoTruss, tehnologia a fost dezvoltată pentru NASA, însă nu ni se spune la nivelul cărui an.
Totuși, Razik Vortex se aliniază cu celelalte biciclete din industrie dintr-un anume punct de vedere, anume că și acest model se străduiește să îmbunătățească confortul, crească rigiditatea și să reducă greutatea. E vechea placă pe care o tot auzim de ani buni și versiunea echipată cu Shimano Ultegra a bicicletei atinge 6,9 kilograme, ceea ce cu greu ar putea însemna un record în materie sau ar putea da pe spate pe cineva. Însă ce ar trebui evidențiat în legătură cu acest model cu un aspect aparte este rezistența sporită, datorată tocmai structurii din care sunt confecționate trei din țevile triunghiului anterior.
Aspectul deviat de la normă se completează foarte bine cu alte câteva elemente de fabricație, precum mufele din carbon aflate la îmbinările țevilor. Acestea își păstrează rolul de sporire al rigidității, dar pentru că au fost atent prelucrate, adaugă puncte și la capitolul aspect vizual.
După succesul incredibil pe care l-a avut organizarea Campionatului European de MTB anul acesta, în luna mai, la Cheile Grădiștei,…
Șaua bicicletei este un subiect sensibil, și la propriu si la figurat. Așa că este greu și pentru noi să…
Sezonul hibernal nu este deloc unul “mort”, pentru că este vremea concursurilor de ciclocros. Astfel, pe data de 12 ianuarie…