Butuci Boost şi alte noutăţi de la Hope

Pentru 2016, Hope a vopsit mai toate piesele în portocaliu, culaorea care a fost desemnată să înlocuiască vechiul gri.

La colecţia lor de butuci foarte bine etanşaţi, au adăugat modele Boost de 148 mm în spate şi 110 mm în faţă. Iar pentru cei ce au deja butuci Hope pe bicicletă, sunt disponibile distanţierele necesare pentru a fi folosiţi într-un cadru compatibil Boost.

În interior, noul model Pro 4 primeşte un inel de clicheţi cu 44 de dinţi ce oferă un cuplaj mai rapid cu 10% decât modelul vechi Pro 2 Evo. De asemenea, flanşele au fost mărite pentru rigiditate mai mare şi a fost adăugat un freewheel compatibil cu sistemele de 11 pinioane Shimano.

Noii butuci sunt compatibili cu aproape orice tip de ax: în faţă cu QR/9 mm/12 mm/15 mm/20 mm iar în spate cu QR/10 mm/12×142 mm. Alături de casetele pentru SRAM/Shimano, Campagnolo şi XD îi face buni pentru şosea, MTB, ciclocros şi orice altceva.

Ca de obicei, carcasa, caseta şi axul sunt fabricate în atelierele proprii din Marea Britanie. Cine a folosit butuci Hope ştie că la început ei sunt destul de strânşi datorită garniturilor foarte mari necesare pentru a păstra afară noroiul abundent englezesc la care sunt supuse tot anul. Noii butuci vor fi disponibili în ianuarie 2016.

Noua casetă cu gamă largă de viteze este şi ea disponibilă pe portocaliu, la fel cu noul angrenaj ultra-lejer.

Caseta lor mare este practic caseta veche de oţel de 7 trepte pentru DH la care este adăugată o piesă de aluminiu cu pinioanele mari.

Partea cu pinioanele mari este şi ea fabricată dintr-un singur bloc, dar de aluminiu, fiind disponibilă cu 3 sau 4 pinioane pentru sisteme de 10 sau 11 viteze. Acestea se vor uza mai repede dar se pot înlocui uşor. Opţiunile pentru casete complete sunt următoarele:

  • 10-40 (10spd) – 250g
  • 10-40 (11spd) – 273g
  • 10-44 (11spd) – 284g

Partea negativă este că va fi nevoie de freewheel-ul lor propriu pe butuc pentru a folosi aceste casete.

În partea cu angrenajul a apărut în ofertă o foaie narrow-wide compatibilă Boost.

Noile jante Tech SD 27.5 DH sunt perfecte pentru a fi cuplate cu butucii noi pentru DH. Jantele cântăresc 600 g, sunt late de 33 mm şi sunt proiectate să facă faţă la competiţiile de DH fără să se descentreze. Vor fi disponibile în octombrie 2015.

Pentru frânarea acestora au fost lansate şi nişte discuri pe tehnologie floating. Partea centrală este mai uşoară. S-a trecut la diametrul de 180 mm de la vechile 183 care se mai produc în continuare. Pentru discurile de 180 există noi adaptoare. Profilul suprafeţei de frânare este de asemenea diferit, dinţii de fierăstrău ascuţiţi fiind înlocuiţi cu forme rotunde, găurile fiind şi ele mai rotunjite.

În trecut, luminile de la Hope foloseau o baterie externă pentru a păstra corpul lanternei mic şi pentru o amplasare mai facilă. Lumea a cerut însă sisteme integrate, aşa că noua lanternă R2i integrează bateriile în corpul ei. Ea vine şi în versiunea standard R2 cu baterie externă. Ambele au o luminozitate de maxim 1300 lumeni şi o autonomie între 1 şi 30 de ore în funcţie de modul folosit dintre cele 6 disponibile.

Modelul R4 ajunge la 2000 lumeni. R2, R4 şi R8 primesc butoane luminate şi LED multicolor pentru citirea încărcării bateriei.

Anul trecut, Hope a investit într-o facilitate de producţie de piese din carbon, testând propria tijă de şa. Acum este pe piaţă şi este primul produs de carbon al lor făcut în Marea Britanie în atelierul propriu. Tija are grosime internă variabilă pentru a adăuga rezistenţă und e nevoie şi a reduce greutatea unde se poate. Foloseşte acelaşi cap ajustabil din aluminiu de aviaţie ca şi modelul Eternity dar are greutatea de doar 195 g la diametrul de 27.2. Este disponibilă şi cu diametrele de 30.9 şi 31.6.

În final, avem şi un ghidon de carbon riser. Prototipul acesta arată cum va fi modelul final (evident, cu mult portocaliu), dar încă este în faza de dezvoltare.

Informaţii preluate de pe bikerumor.com

Horațiu Campian

Horaţiu pedalează şi merge pe munte de când se ştie, dar s-a apucat serios de mountain bike şi de participarea la concursuri în 2006, iar de cursieră în 2010. Când nu pedalează, aleargă pe poteci de munte, iar iarna practică schi-alpinism. Iubeşte potecile de MTB din Carpaţi şi şoselele şerpuitoare ale Alpilor. Zona sa preferată de MTB este Bran-Moieciu.

Share
Published by
Horațiu Campian

Stiri Recente

Două etape din Cupa Mondială de eMTB din 2025 vor avea loc în România!

După succesul incredibil pe care l-a avut organizarea Campionatului European de MTB anul acesta, în luna mai, la Cheile Grădiștei,…

2 săptămâni in urma

Test – șa Prologo Dimension AGX Space Slide Control

Șaua bicicletei este un subiect sensibil, și la propriu si la figurat. Așa că este greu și pentru noi să…

2 săptămâni in urma

Federația Română de Ciclism anunță organizarea Campionatului Național de Ciclocros 2024-2025

Sezonul hibernal nu este deloc unul “mort”, pentru că este vremea concursurilor de ciclocros. Astfel, pe data de 12 ianuarie…

3 săptămâni in urma