Gama populară de șei Fizik Argo pentru cursiere, a fost recent lărgită cu noile Terra Argo X3 și X5, create și gândite special pentru gravel. De ce special? Vedem imediat mai jos.
Fiind mai mult decât simple reîncarnări a modelelor anterioare, noile Fizik Terra Argo combină specificații prezente la modelele de șosea și cele pentru anduranță, mai precis Vento Argo și Tempo Argo, și acestea fiind populare printre cei care obișnuiesc să facă bikepacking. Noua Fizik Terra Argo însă dispune de specificații clar îndreptate spre gravel.
Azi sunt la moda șeile late, ergonomice și cu nas scurt, atât la cursiere cât și mtb. Fizik deja avea șeile Vento și Temp, ambele scurte și late, cu susținere mare, însă noua Terra este diferită întrucât duce platforma Argo în off-road.
Noua Fizik Terra Argo are un profil ondulat care oferă susținere suplimentară în spate, utilă când simți că vrei să împingi mai tare în șa. Lateralele șeii flexează, pentru ca lățimea ei să nu te incomodeze când pedalezi.
Spatele teșit ajută de asemenea când trebuie să revii pe șa după ce te-ai ridicat pentru a coborî sau doar traversa teren tehnic. Apoi, nasul lăsat îți permite să te lași spre față fără să simți disconfort între picioare, mișcare pe care o faci fie când treci pe sub copaci fie când pedalezi în poziție aerodinamică, sau cobori cu „100” la oră.
La mijlocul șeii, între cela două zone cu spumă Type-2 cu două densități, se află o depresiune adâncă, un decupaj care contribuie la micșorarea presiunii asupra perineului. Însă această gaură, decupaj, nu este lăsată goală ci e acoperită cu o protecție ventilată. În acest fel apa și noroiul de la roata spate nu-ți va stropi „zona delicată”.
Noua Fizik Terra Argo este disponibilă doar în variantele X3 și X5 ceea ce înseamnă că beneficiază de șasiul din plastic întărit cu carbon, material care ajută la atenuarea vibrațiilor. Șeile vin cu railuri în două variante: opțiunea ușoară ti-Kium sau varianta robustă S-Alloy cro-molibden.
Ambele variante de railuri dispun de tehnologia Fizik Mobius, prin care acestea fac în partea din spate, o buclă și se împreunează. Prin această formă Fizik spune că stabilitatea oferită de șa este mult mai bună.
Însă tehnologia Mobius mai oferă un avantaj, faptul că se lungește mult zona pe care poți prinde tija de șa. Astfel, indiferent de cât offset are sau nu tija ta de șa, noua Fizik Terra Argo cu Mobius îți permite spațiu mare de reglaj față-spate, pe tija de șa. De asemenea, Mobius face și ca șaua să stea mai sus față de capul tijei de șa, oferindu-ți astfel spațiu mai mare de manevară pentru locul respectiv, spre exemplu când vrei să instalezi coburi pentru bikepacking.
Noua Fizik Terra Argo are o lungime de 270 mm și vine în două variante de lățimi, de 150 și 160 mm. Este disponibilă de asemenea, în cele două variante de nivel: X3 și X5. Fizik Terra Argo X3 are prețul de 129 euro, greutatea anunțată fiind de 238 g sau 245 g în funcție de lățime. Fizik Terra Argo X5 are prețul de 89 euro, cu greutățile de 250 și 257 grame, în funcție de lățime.
În octombrie am fost în Spania, unde Merida a lansat trei noi biciclete. Evenimentul a fost cu atât mai important…
Roțile pentru MTB Proven Carbon XC Dynamo recent lansate de Hunt, un producător de roți din carbon cu un excelent…
Recent ne-am deplasat în Spania unde Merida tocmai a lansat cea mai mare și mai extremă bicicletă mtb electrică a…