Japonezii au înțeles: noul Shimano XT și Deore Linkglide pentru biciclete electrice

Shimano tocmai ne-a trimis un mail să ne informeze despre o nouă gamă de componente. Recunosc, unele comunicate se referă la performanțele nu știu cărei echipe de șosea și de regulă citesc doar cuvintele cheie din subiect pentru a înțelege despre ce este vorba. Iar acum am văzut acest Linkglide, care m-a dus cu gândul la Hyperglide și mi-am zis: poate doar niște pinioane noi. Dar am avut inspirația să dau un click și mi s-a relevat ceea ce mulți încă n-au început să facă și anume să construiască transmisii adecvate pentru bicicletele electrice.

Așadar, să nu ne fie mirarea mare, căci de ceva ani încoace am distrus câteva schimbătoare și am uzat multe seturi de pinioane pe bicicletele electrice. Între timp am lăsat-o mai moale cu ele, revenind la cele mecanice, însă ideea este alta: bicicletele electrice au nevoie de componente mai rezistente, căci sunt mulți wați în plus acolo peste ce pot să ducă în mod normal piesele standard. Și iată că Shimano a înțeles acest lucru și lansează două noi game de componente (dacă-mi permiteți să le numesc astfel) dedicate bicicletelor electrice: Deore XT și Deore în versiunea LinkGlide, cu 11, respectiv 10 pinioane.

Pe scurt, Linkglide înseamnă o durabilitate și o rezistență de 3 ori mai mari comparat cu pinioanele Hyperglide – atenție – în condiții de noroi. Este mult mai probabil să te bagi cu bicicleta electrice prin mocirlă decât cu o bicicletă obișnuită. Așa că altfel spus, această durabilitate se traduce în revizii mai puține, schimbări mai precise, mai puține pierderi de performanță și înlocuire mai târzie a componentelor. Noile game vor conține pinioanele, schimbătoarele de pinioane, shifter-ele și desigur, lanțurile.

Caseta de pinioane a primit materiale mai rezistente, iar pinioanele sunt mai groase. Dinții sunt de asemenea mai robuști. Rapiditatea cu care lanțul urcă de pe un pinion pe altul a fost de asemenea îmbunătățită, fiind esențială în cazul e-bike-urilor. Caseta XT cântărește 780 de grame (adică destul de mult) în formatul 11-50, pe când Deore, 634 grame în formatul 11-43.

De menționat că XT-ul este dedicat bicicletelor de munte, pe când Deore, celor de trekking.

Schimbătoarele arată și ele foarte bine, împrumutând mult din noul design Shimano al schimbătoarelor pentru biciclete mecanice. În ceea ce privește shifter-ele, acestea au funcția de 2-way-release și RapidFire Plus cât și Instant Release pentru Shimano XT. Iar ambele lanțuri vin cu parafa E-Bike Rated.

Un film cu explicații pe larg poate fi văzut mai jos:

Dragos Mitroi

Inițiatorul proiectului FreeRider.ro, are la activ peste 250 de biciclete testate și evaluate în mod obiectiv. Pedalează din 1998 pe mountainbike și din 2009, aproape zilnic, pe site-ul de față.

Share
Published by
Dragos Mitroi

Stiri Recente

Riders Club anunță concursurile pentru sezonul 2025

Pentru 2025 Riders Club anunță organizarea a 5 concursuri de ciclism cross country și mtb, însă în plus față de…

5 zile in urma

Bryton lansează noul ciclocomputer smart Rider S510

Dacă în februarie 2022, Bryton prezenta un nou model de ciclocomputer, mai precis Rider S500, azi avem lansarea următoarei versiuni,…

o săptămână in urma

Test – bicicletă gravel electrică Van Rysel E-GRVL AF HD

Disciplina gravel devine din ce în ce mai populară, iar producătorii nu se sfiesc să lanseze constant modele noi. Martor…

2 săptămâni in urma