Banshee a lansat noile Titan și Rune V3 cu câte 2 tipuri de roți, combinabile între ele

Odată cu lansarea noului model Titan și a modelului îmbunătățit Rune V3 de enduro, Banshee au lansat o nouă platformă de cadre cu o nouă configurație de suspensie. Cadrul Banshee V3 folosește noua suspensie KS2 și un suport de amortizor forjat ce izolează forțele de încărcare ale suspensiei de restul triunghiului principal.

Noul Titan oferă posibilitatea de a rula cu roți de 29 sau de 27.5+ iar Rune V3 permite rularea cu roți de 27.5 sau 26. Sistemul de dropout modular Banshee oferă opțiunea chiar și de a mixa dimensiunile de roți pe aceiași bicicletă.

Banshee a construit multe prototipuri până a ajuns la noua platformă de pe V3. Scopul a fost să se creeze o bicicletă rapidă, distractivă și care să inspire încredere.

Co-proprietarul și inginerul șef Banshee Keith Scott și-a petrecut ultimii trei ani dezvoltând platforma V3 și suspensia KS2. Aceasta a fost proiectată pentru a îmbunătăți performanțele suspensiei pe fiecare bicicletă, menținând însă caracteristicile de funcționare preferate de pe bicicletele Banshee. Sistemul KS2 se rotește exclusiv pe rulmenți încapsulați și nu produce aproape deloc frecare rotațională, asigurând senzitivitate bună și tracțiune roții din spate.

Prin montarea de amortizoare mai lungi, Banshee a păstrat multiplicarea cadrului mică, sub 2.5:1. Curba de progresie a amortizorului spate este optimizată să funcționeze cu modele cu camere de aer cu volum mare sau cu arc. KS2 produce o cale de mișcare a axului în spate ce oferă bicicletei posibilitatea să păstreze viteza când trece peste obstacolele mari.

Un efect generos anti-balans pe partea inițială a cursei oferă suport bun pentru pedalat și păstrează momentul de deplasare la impactul puternic cu obstacolele sau la aterizări. De asemenea, sistemul a fost reglat să ofere eficiență maximă la pedalat în punctul de sag, dar aceasta se reduce odată cu înaintarea în cursă a suspensiei. Banshee a reglat atent suspensia modelelor V3 și pentru a oferi tracțiune excelentă și pentru a păstra echilibrul la frânare puternică.

Noul cadru V3 are o prindere a amortizorului forjată 3D ce face față excelent la forțele aplicate fără să le transmită în tot triunghiul față, disipându-le doar în cea mai rezistentă zonă a cadrului. Banshee spune că astfel au reușit și să ușureze zona respectivă a cadrului, făcând-o mai rezistentă și mai rigidă decât ar fi fost dacă era prelucrată prin așchiere sau dacă era fabricată din mai multe piese.

Montarea amortizorului adânc în suport oferă Banshee un centru de greutate foarte coborât, care ajută la stabilitate și permite virajele rapide.

Banshee spune că au fost studiate mai multe geometrii de cadru și s-au oprit asupra valorilor care au oferit cea mai bună distribuție a greutății ciclistului. Datele sunt în tabelul de mai jos.

Noul Titan este ultimul model Banshee de trail/enduro, cu roți de 29 sau 27.5+. Acesta oferă o cursă de 155 mm în spate cu ajutorul unui amortizor metric trunnion de 205×65 mm și acceptă furci single crown de 160-180 mm. Cadrul Titan este construit din aluminiu 7005 T6, cu tuburi hidroformate specific și cu componente forjate 3D.

Dropout-urile modulare lungi sau compacte ofer posibilitatea de a monta roți de 29, 27.5+ sau de a le mixa. Dropout-urile sunt disponibile în variante Boosr 148 mm sau de 142 mm. Înlocuirea acestora schimbă geometria cadrului din poziția neutră în cea slack fără să modifice funcționarea amortizorului.

Dimensiunea maximă acceptată a anvelopelor e de 27.5×2.8 sau 29×2.6 cu varianta scurtă, dar cu cea lungă e loc pentru anvelope de 29×2.8. Banshee s-a asigurat că este loc și de un bidon de apă în interiorul cadrului.

Titan e disponibil în mărimile M/L/XL. Greutatea anunțată pentru un cadru mărimea M cu amortizor, dropout-uri, ax și colierul tijei este de 3.95 kg. și este disponibil în culorile roșu, negru sau raw.

Noul Rune V3 este de asemenea de trail/enduro, dar folosește roți de 27.5 sau 26. Rune are o cursă în spate de 160 mm cu un amortizor metric trunnion de 205×65 mm și la fel ca Titan acceptă furci single crown de 160-180 mm. Cadrul Rune V3 e din aluminiu 7005 T6 și folosește aceleași tehnici de fabricație ca Titan.

Rune V3 are spațiu pentru anvelope de 27.5×2.6 sau 26×2.6 și spațiu suficient pentru un bidon în interiorul triunghiului. Cadrul Rune V3 e disponibil în mărimile S/M/L/XL. Greutatea anunțată pentru cadrul mărimea M cu amortizor, dropout-uri, ax și colierul tijei de șa e de 3.85 kg. Cadrul e disponibil în culorile portocaliu, negru și raw.

Banshee Bikes

Atât Titan cât și Rune V3 sunt disponibile ca set de cadru, cu amortizor Fox Float X2, cuvete, colier pentru tija de șa, axul spate și dropout-urile în varianta aleasă. Ambele sunt deja disponibile, dar doar în 100 de exemplare fiecare. Prețul pentru oricare din ele este de 2299$.

Mai multe informații găsiți pe pagina producătorului.

Informații de pe bikerumor.com

Horațiu Campian

Horaţiu pedalează şi merge pe munte de când se ştie, dar s-a apucat serios de mountain bike şi de participarea la concursuri în 2006, iar de cursieră în 2010. Când nu pedalează, aleargă pe poteci de munte, iar iarna practică schi-alpinism. Iubeşte potecile de MTB din Carpaţi şi şoselele şerpuitoare ale Alpilor. Zona sa preferată de MTB este Bran-Moieciu.

Share
Published by
Horațiu Campian

Stiri Recente

Două etape din Cupa Mondială de eMTB din 2025 vor avea loc în România!

După succesul incredibil pe care l-a avut organizarea Campionatului European de MTB anul acesta, în luna mai, la Cheile Grădiștei,…

o săptămână in urma

Test – șa Prologo Dimension AGX Space Slide Control

Șaua bicicletei este un subiect sensibil, și la propriu si la figurat. Așa că este greu și pentru noi să…

2 săptămâni in urma

Federația Română de Ciclism anunță organizarea Campionatului Național de Ciclocros 2024-2025

Sezonul hibernal nu este deloc unul “mort”, pentru că este vremea concursurilor de ciclocros. Astfel, pe data de 12 ianuarie…

2 săptămâni in urma