Angrenaj cu două foi fără schimbător clasic: revoluționar?

Vyro se numește noul angrenaj dezvoltat de austriacul Gregor Schuster și dorește să revoluționeze felul în care lanțul trece de pe foaia mică, pe cea mare și invers. Un act curajos, ținând cont că Schuster face abstracție de schimbătorul de foi și abordează complet diferit problema. Să vedem însă despre ce este vorba.

Angrenajul la care lucrează de peste 15 ani este acum aproape de producția de serie. Evident, acesta va deveni realitate în momentul în care Schuster va găsi un sponsor pentru proiectul său.

Acesta a gândit diferit angrenajul, dotându-l cu două foi, împărțite în patru, asemenea unor felii de pizza. În momentul în care acționezi maneta schimbătorului, unul dintre cele patru segmente se retrage, ajutând lanțul să urce sau să coboare foarte rapid, cu un sfert dintr-o rotație. Lanțul își păstrează de fiecare dată poziția (linia). Această caracteristică permite oricând schimbările în sarcină, fără să afecteze în vreun fel funcționalitate sau să ducă la blocarea lanțului între foi, așa cum declară inventatorul. De asemenea, acesta menționează că nu mai este necesară utilizarea unui chainguide care să țină lanțul pe foi. Greutatea scăzută (1.400 de grame, cu bottom bracket, brațe, foi, schimbător) este de asemenea un punct forte al sistemului, dacă îl comparăm cu un angrenaj Truvativ Hammerschmidt spre exemplu.

Costul final al sistemului ar trebui să fie de 400 de euro, deci relativ mic.

Poți vedea filmul de prezentare mai jos sau să obții mai multe informații pe vyro.com.

Care este părerea ta despre noul angrenaj propus de Gregor Schuster?

via Vyro

Dragos Mitroi

Inițiatorul proiectului FreeRider.ro, are la activ peste 250 de biciclete testate și evaluate în mod obiectiv. Pedalează din 1998 pe mountainbike și din 2009, aproape zilnic, pe site-ul de față.

Vezi comentarii

  • la 2 : 35 zice derailleur systems sau duo rail assistents? ca nu stiu daca e corecta subtitrarea

  • Mi se pare destul de interesanta ideea si cine stie poate si ajunge in productia de serie. Totusi e timpul sa apara noi echipamente pentru ca cele actuale dateaza de ani buni, ele doar fiind imbunatatite pana ce se ajunge la un stadiu unde nu mai ai ce sa imbunatatesti. Si nu mi se pare scump un astfel de angrenaj pentru o tehnologie foarte noua, este la acelasi pret ca un agrenaj shimano xtr sau sram xo numai ca acesta are si schimbatorul integrat. Oricum daca iese pe piata in timp o sa-i scada pretul si va fi si upgradat.

  • Pare prea complicat angrenajul... ce se intampla daca il namolesti serios ?

  • ingenios, dar "no drops" nu prea cred...la ce distanta intre segmentele de placa a proiectat

Share
Published by
Dragos Mitroi

Stiri Recente

Suport de 6 biciclete de la Thule: noul Revert

Thule a găsit o soluție de a transporta 6 biciclete pe un suport care se montează pe cârlig, un suport…

4 zile in urma

Noul Pinarello Dogma XC, hardtail și full-suspension

Pinarello, cunoscut mai degreabă pentru cursierele de top pe care le fabrică, lansează în tandem noul Dogma, o bicicletă de…

5 zile in urma

Noul Yeti SB165: acum în format mullet

O delectare pentru priviri acest nou SB165, mai ales în culoarea această albastră. Odată cu adăugarea unei roți de 29…

5 zile in urma