Amortizoarele FOX FLOAT X pe aer și DHX pe arc au fost complet reproiectate pentru 2022

FOX a lansat două amortizoare proiectate complet de la zero pentru 2022. Primul este FOX FLOAT X pe aer, care oferă greutate mică dar funcționare similară unui model masiv, perfect pentru trail agresiv, oferind și amortizare sofisticată și performanță excelentă pe un șasiu ușor cu o integritate structurală remarcabilă.

Al doilea este noul model pe arc DHX. FOX spune despre acesta că e ca un covor fermecat. Oferă amortizare perfectă pe trail într-o gamă largă de configurații pentru enduro, dowhnill și freeride.

Noul amortizor FLOAT X folosește tehnologie monotub și nu vine să înlocuiască modelul DPX2. Noul model e practic o versiune micșorată, mai ușoară a modelului Float X2, fiind dedicat doar bicicletelor de trail, nu și celor de enduro.

FLOAT X are un piston mare și un volum mare de aer, pentru a putea fi reglat pe mai multe cadre. Pistonul cu suprafață mare face să fie nevoie de o presiune mai mică de aer pentru a obține aceiași putere a arcului. Presiunea este redusă cu aproximativ 40 psi față de modelul DPX2.

Noul FLOAT X este mult mai reglabil decât DPX2, volumul de aer putând fi reglat în incremente de 0.1, putând fi obținute valori de -0.2, -0.4, -0.6, -0.8 și -1.0 pentru un reglaj precis a volumului camerei de aer, perfect pentru fiecare cadru și rider.

Pe lângă reglajul fin al volumului, FLOAT X are multe reglaje externe a amortizării care vor face fericiți mulți rideri. Are un reglaj cu 11 poziții pentru LSC (Low Speed Compression) și are 11 poziții pentru reglajul revenirii, mai multe decât DPX2. Există și un circuit separat pentru funcționare în mod rigid, acționat de o manetă cu 2 poziții.

Noul FLOAT X este disponibil doar în verisuni metrice, FOX spunând că astfel poate produce amortizoarea mai performante și mai rezistente.

Noul amortizor pe arc FOX DHX are un șasiu nou unic și un amortizor diferit de modelul DHX2. Are un piston principal cu flux mărit și similar cu FLOAT X a primit un reglaj cu 11 pozții pentru LSC și 11 poziții pentru revenire. De asemenea are un circuit pentru funcționare în mod rigid, acționat cu o manetă cu 2 poziții.

Noul FOX DHX are o amortizare mult mai silențioasă decât DHX2. Există o protecție MCU pentru a evita lovirea la capătul cursei. Inelul de prindere al arcului se poate roti pentru a regla tensionarea și e conceput să ofere click-uri, pentru a putea cuantifica preîncărcarea.

Noul FOX FLOAT X e disponibil în versiuni Factory și Performance Elite la prețuri între 699 și 799 Euro.

FOX DHX este disponibil doar în versiune Factory la prețul de 759 Euro.

Mai multe informații găsiți pe pagina producătorului.

Informații de pe bikerumor.com

Horațiu Campian

Horaţiu pedalează şi merge pe munte de când se ştie, dar s-a apucat serios de mountain bike şi de participarea la concursuri în 2006, iar de cursieră în 2010. Când nu pedalează, aleargă pe poteci de munte, iar iarna practică schi-alpinism. Iubeşte potecile de MTB din Carpaţi şi şoselele şerpuitoare ale Alpilor. Zona sa preferată de MTB este Bran-Moieciu.

Share
Published by
Horațiu Campian

Stiri Recente

Test – Merida eONE-EIGHTY 2025 și Merida eONE-SIXTY SL 2025 – Primele impresii

În octombrie am fost în Spania, unde Merida a lansat trei noi biciclete. Evenimentul a fost cu atât mai important…

3 zile in urma

Roți de top din carbon, cu dinam inclus în butuc? Da, există, se numesc Hunt Proven Carbon XC Dynamo și au o greutate surprinzătoare

Roțile pentru MTB Proven Carbon XC Dynamo recent lansate de Hunt, un producător de roți din carbon cu un excelent…

o săptămână in urma

Merida lansează trei noi biciclete electrice: eONE-EIGHTY, eONE-SIXTY SL și eFLOAT echipate cu noile motoare Bosch

Recent ne-am deplasat în Spania unde Merida tocmai a lansat cea mai mare și mai extremă bicicletă mtb electrică a…

o săptămână in urma