Din punct de vedere al reglajului, a fost preferat amortizorul Fox FLOAT X2 cu o gamă mare de ajustare pentru compresia la viteză mare și mică și pentru revenire. Mai există și reglajul prin modificarea presiunii și a volumului de aer. În plus, prin modificarea lungimii și cursei amortizorului, se poate modifica cursa și înălțimea furcii. Prin mutarea unui braț ajustabil se poate regla rata de progresie.
Când brațele urcă, brațele superioare împing în sus brațul de control superior pentru a comprima amortizorul. Prinderea superioară a amortizorului se face de pipa integrată de 32 mm care e inclusă. Totul se montează pe un headtube standard conic.
Vor fi oferite două versiuni ale furcii Linkage, Base și Premium. Modelul Base are raportul de funcționare fix și dimensiuni ideale pentru a înlocui o furcă de 160 mm. Are brațe ți cuplaje din fibră de carbon, dar coroana și prinderea amortizorului sunt din aluminiu. Restul pieselor sunt standard din aluminiu și oțel. Greutatea anunțată e de 1895 g și prețul e de 999$. Este deja disponibilă pentru precomandă cu livrarea la finalul lunii iunie. După lansare, prețul va rămâne la fel, dar amortizorul primit va fi modelul mai slab DPX2, dar care o va ușura cu aproximativ 45 g. Pe modelul Base reglajele sunt cele ale amortizorului sau cele obținuite prin schimbarea acestuia cu unul de alte dimensiuni.
Modelul Premium are coroana superioară din carbon, piese din titan și prindere de amortizor reglabilă. Astfel se poate schimba unghiul amortizorului, cu cât e mai înclinat funcționarea fiind mai progresivă și cu cât e mai vertical fiind mai liniară. Raportul de transmisie a suspensiei e de 2.6:1 la modul liniar dar poate să scadă la 2.3:1 prin reglaje. Greutatea pentru modelul Premium cu amortizor X2 este de 1655 g iar prețul anunțat e de 1499$.
Furca e proiectată pentru roți și anvelope 29 sau 27.5+ Boost. Se pot monta anvelope de până la 29×3.0 (adică 29+) dacă cursa nu crește peste 160 mm. Cursa reală poate fi între 140 și 170 mm, ceea ce corespune cu modelele echivalente telescopice. Unghiul bicicletei trebuie să fie între 67 și 62 de grade. Furca e disponibilă momentan doar cu offset de 51 mm, dar se lucrează la una cu 44 mm pentru a funcționa cu biciclete ca Transition Speed Balanced Technology sau alte modele moderne de trail/enduro cu top tube lung și pipă scurtă.
Un ultim beneficiu e simplitatea service-ului, amortizorul se scoate ușor pentru service și nu există piese interne la care e greu de ajuns. Iar dacă o piesă se rupe într-un accident, se poate înlocui doar aceasta nu toată furca.
Furca a fost supusă la toate testele UCI și le-a trecut, fiind mai rigidă decât majoritatea concurenților, la același nivel cu un RockShox Boxxer World Cup. Furca a fost testată intens pe teren.
Mai multe informații se găsesc pe pagina producătorului.
Informații de pe bikerumor.com
După succesul incredibil pe care l-a avut organizarea Campionatului European de MTB anul acesta, în luna mai, la Cheile Grădiștei,…
Șaua bicicletei este un subiect sensibil, și la propriu si la figurat. Așa că este greu și pentru noi să…
Sezonul hibernal nu este deloc unul “mort”, pentru că este vremea concursurilor de ciclocros. Astfel, pe data de 12 ianuarie…