Add-e – iar bicicleta devine electrică

Recent o echipă de austrieci din Villach a realizat un mic dispozitiv denumit Add-e ce poate fi ataşat la majoritatea bicicletelor pentru ca acestea să devină electrice. Este vorba de un motor foarte mic care, prin frecare, învârte roata spate.

Mulţumită unui senzor Add-e funcţionează doar atunci când tu pedalezi. În restul timpului motorul nu este alimentat astfel şi autonomia devine mai mare. Însă ajutorul venit de la Add-e nu depinde de puterea cu care pedalezi. Astfel este suficient doar să învârţi agale de pedale, iar motorul va face restul de treabă. Poţi însă alege cât de mare să fie ajutorul venit din partea motorului.

Ansamblul este alcătuit din 3 părţi: suportul de instalare (amplasat dedesubtul rulmentului pedalier), motorul în sine şi acumulatorul care are forma unui bidon de apă. De la capacul bidonului poţi alege cât de mare să fie asistenţa venită din partea motorului şi tot acolo se află şi butonul pentru pornire şi oprire.

Sistemul este deştept pentru că îţi permite să foloseşti în continuare bicicleta preferată, nu eşti obligat să cumperi o bicicletă electrică nouă. În plus, dacă ai mai multe biciclete, poţi instala pe fiecare câte un suport, iar motorul îl poţi transfera de pe o bicicletă pe alta. Tot acest sistem de tip „quick release” îţi permite să iei cu tine motorul când laşi bicicleta nesupravegheată pentru a nu fi furat.

Autonomia acestui sistem variază desigur în funcţie de mulţi factori cum ar fi temperatura de afară şi cât de mare este asistenţa oferită. Însă producătorii spun că poţi obţine şi 50 km dacă foloseşti Add-e doar atunci când este nevoie, în special la deal sau dacă te grăbeşti.

Transmisia de putere se face prin frecare între rola motorului şi roata bicicletei. producătorul ne asigură însă că uzura anvelopei va fi minimă (de preferat este să fie folosite anvelope „slick” de tipul celor pentru oraş). Cât priveşte condiţiile de transfer a energiei pe timp de ploaie, suntem din nou asiguraţi că suprafaţa aderentă a rolei va fi cât se poate de eficientă.

Un alt avantaj al noului Add-e este greutatea întregului ansamblu. Dacă la o bicicletă normală electrică motorul, bateria şi sistemele auxiliare cântăresc peste 5 kg, Add-e adaugă doar 2 kg la greutatea bicicletei tale.

Add-e se poate instala pe majoritatea tipurilor de biciclete mai puţin pe recumbent şi cele de tip cruiser însă şi pentru acestea producătorul oferă soluţii speciale. Mulţumită acestor avantaje considerăm motoraşul electric cel mai folositor a fi folosit pe bicicleta de oraş. Nu doar că ajungi la destinaţie mai repede însă şi mai odihnit şi mai puţin transpirat.

Încărcarea bateriei durează 1 oră, iar durata de viaţă este de cel puţin 500 de cicluri de încărcare şi descărcare. Potrivit fabricantului o încărcare te va costa în jur de 13 bani întrucât bateria poate stoca energie în valoare de 130 wh.

Add-e este disponibil în două variante: standard cu motor de 250W la preţul de 890 euro şi care te asistă până la viteza de 25 kmh sau varianta mai puternică de 600W la preţul de 1100 euro care te asistă până la 45 kmh. În acest moment, datorită numărului mare de comenzi, durează în jur de 9 săptămâni până când comanda ta va fi onorată.

Dan Mazilu

Îi place să spună că s-a născut pe bicicletă, însă în realitate s-a născut în București. Practic, se dă pe două roți din copilărie. Mai serios s-a apucat de ciclism din 1998 când, după ce și-a cumpărat primul MTB, s-a și dus la vârful Omu. Se mândrește că a fost primul care a făcut asta și până în ziua de azi așteaptă să-i confirme cineva... Lăsând gluma la o parte, Dan este unul din cei mai pasionați cicliști din România, la nivel de amatori. Rămânând tot timpul la un nivel constant al pasiunii, niciodată prea exagerat sau prea monoton, și-a angrenat întreaga familie care-i susține entuziasmul și pedalează alături de el. Tot timpul pe bicicletă, la concursuri, la teste, la evenimente de profil din țară și străinătate, explorând un nou traseu de cicloturism sau pur și simplu scriind despre acest subiect, Dan este în constantă legătură cu ultimele noutăți din domeniu, ultimele trenduri și ultimele tehnologii folosite la biciclete.

Vezi comentarii

Share
Published by
Dan Mazilu

Stiri Recente

Riders Club anunță concursurile pentru sezonul 2025

Pentru 2025 Riders Club anunță organizarea a 5 concursuri de ciclism cross country și mtb, însă în plus față de…

7 zile in urma

Bryton lansează noul ciclocomputer smart Rider S510

Dacă în februarie 2022, Bryton prezenta un nou model de ciclocomputer, mai precis Rider S500, azi avem lansarea următoarei versiuni,…

2 săptămâni in urma

Test – bicicletă gravel electrică Van Rysel E-GRVL AF HD

Disciplina gravel devine din ce în ce mai populară, iar producătorii nu se sfiesc să lanseze constant modele noi. Martor…

2 săptămâni in urma