Whisky lansează noile jante 100w din carbon pentru fat bike

De multe ori mai lat chiar este mai bine însă nu şi atunci când asta înseamnă rigiditatea mai slabă sau greutate mai mare. Acesta este motivul pentru care jantele de 100mm din carbon au apărut mai greu pe piaţă decât cele cu lăţimi de 70 şi 80mm. Însă pe măsură ce tehnologia avansează se înmulţesc şi opţiunile cicliştilor.

Recent Whisky a lansat noile jante din carbon 100w TBLS care păstrează din tehnologia folosită la jantele 50w destinate dimensiunii „Plus”. Jantele nu mai folosesc cârligul pentru talon fapt care uşurează procesul tehnologic de fabricaţie şi elimină golurile din carbon de pe margini. Mai mult se pare că jantele fără cârlig de fixare a talonului anvelopei sunt mai rezistente la impact. În loc să se folosească cârligul drept metodă principală de fixare a anvelopei pe jantă, aceasta este umflată în canalele de fixare care întind şi fixează bine anvelopa. Când foloseşti şi bandă tubeless plus o valvă obţii un ansamblu tubeless foarte uşor de stăpânit.

În comparaţie cu o jantă din aluminiu cu decupaje, jantă la care ai nevoie de cel puţin un strat de bandă pentru tubeless, greutatea de 735g a noilor jante 100w pare destul de reală cu condiţia să le foloseşti tubeless.

Principala noutate este însă lăţimea de 100mm extern şi 94,5 intern. Jantele sunt duble din carbon şi pretind o rigiditate mai bună decât cele cu un singur perete. Totuşi firma menţionează o greutate limită a ciclistului de maxim 136 kg, o presiune maximă recomandată de umflare de 2 BAR şi o lăţime recomandată a anvelopei de maximum 4.8”. Whisky oferă pentru aceste jante o garanţie de 5 ani.

Preţul este de 649$ pentru bucată.

Dan Mazilu

Îi place să spună că s-a născut pe bicicletă, însă în realitate s-a născut în București. Practic, se dă pe două roți din copilărie. Mai serios s-a apucat de ciclism din 1998 când, după ce și-a cumpărat primul MTB, s-a și dus la vârful Omu. Se mândrește că a fost primul care a făcut asta și până în ziua de azi așteaptă să-i confirme cineva... Lăsând gluma la o parte, Dan este unul din cei mai pasionați cicliști din România, la nivel de amatori. Rămânând tot timpul la un nivel constant al pasiunii, niciodată prea exagerat sau prea monoton, și-a angrenat întreaga familie care-i susține entuziasmul și pedalează alături de el. Tot timpul pe bicicletă, la concursuri, la teste, la evenimente de profil din țară și străinătate, explorând un nou traseu de cicloturism sau pur și simplu scriind despre acest subiect, Dan este în constantă legătură cu ultimele noutăți din domeniu, ultimele trenduri și ultimele tehnologii folosite la biciclete.

Share
Published by
Dan Mazilu

Stiri Recente

Două etape din Cupa Mondială de eMTB din 2025 vor avea loc în România!

După succesul incredibil pe care l-a avut organizarea Campionatului European de MTB anul acesta, în luna mai, la Cheile Grădiștei,…

o săptămână in urma

Test – șa Prologo Dimension AGX Space Slide Control

Șaua bicicletei este un subiect sensibil, și la propriu si la figurat. Așa că este greu și pentru noi să…

2 săptămâni in urma

Federația Română de Ciclism anunță organizarea Campionatului Național de Ciclocros 2024-2025

Sezonul hibernal nu este deloc unul “mort”, pentru că este vremea concursurilor de ciclocros. Astfel, pe data de 12 ianuarie…

2 săptămâni in urma