Noua IXS Xult pentru enduro – la graniţa dintre downhill şi cross country

Creşterea în popularitate a disciplinei enduro a dus la dezvoltarea unei generaţii întregi de biciclete şi componente specifice. Tot enduro a avut ca rezultat şi crearea unui tip nou de echipament. Întrucât la enduro găseşti coborâri demne de downhill, dar şi urcări specifice curselor de cross country această disciplină are nevoie de un echipament cât se poate de special.

Căştile de protecţie reprezintă o arie unde riderii încă trebuie să aleagă în funcţie de eveniment, traseu şi chiar în funcţie de vreme. La unele concursuri eşti obligat să porţi full face, altele permit orice cască însă de cele mai multe ori concurenţii sunt nevoiţi să aleagă între două situaţii, nici una ideală: fie să aibă la ei două căşti pentru acelaşi concurs – purtând un full-face în etapele cronometrate şi o cască normală de XC în tranziţii, sau să aleagă varianta cea mai protectivă, un full face dedicat care însă poate fi mult prea călduros pe urcări.

Inspiraţia pentru noua IXS Xult a venit din zona gri dintre cele full-face şi normale sau „half shell”. În timp ce alte companii au ales să producă o cască half shell ce se poate converti în full face IXS, cu ajutorul lui Cedric Gracia, a ales varianta full face însă ventilată atât de bine încât să fie confortabilă întreaga zi, atât pe coborâri, dar mai ales pe urcări.

Noua cască IXS Xult îndeplineşte standardele de securitate Europene EN1078 şi Americane C.P.S.C, dar şi multe alte standarde necesare căştilor specifice pentru downhill. Xult are în jur de 1,1 kg. Greutatea nu o face să fie cea mai uşoară de pe piaţă însă alte opţiuni asemănătoare au greutăţi similare. Spre exemplu POC Cortex Flow are 1 kg, TLD D3 Carbon are tot 1,1 kg, Kali Avatar Carbon are în jur de 900g, Urge Archi-Enduro aproximativ 800g, iar Bell Super 2R – casca ce se transformă din half shell în full face, are 694g. Însă ventilaţia la această noua IXS este anunţată ca fiind de excepţie.

La construcţia noii IXS Xult s-a folosit un polimer de ranforsare a fibrelor la care s-a adăugat căptuşeala EPS şi inserţiile X-Matter care absorb impacturile normale cât şi forţele de rotaţie. La interior vei regăsi căptuşeala Coolmax la care s-a adăugat pad-ul de urgenţă EPR gândit să permită desfacerea facilă a căştii după un accident.

Mărimile disponibile sunt S/M, M/L şi L/XL. Preţul este de 349 euro.

Dan Mazilu

Îi place să spună că s-a născut pe bicicletă, însă în realitate s-a născut în București. Practic, se dă pe două roți din copilărie. Mai serios s-a apucat de ciclism din 1998 când, după ce și-a cumpărat primul MTB, s-a și dus la vârful Omu. Se mândrește că a fost primul care a făcut asta și până în ziua de azi așteaptă să-i confirme cineva... Lăsând gluma la o parte, Dan este unul din cei mai pasionați cicliști din România, la nivel de amatori. Rămânând tot timpul la un nivel constant al pasiunii, niciodată prea exagerat sau prea monoton, și-a angrenat întreaga familie care-i susține entuziasmul și pedalează alături de el. Tot timpul pe bicicletă, la concursuri, la teste, la evenimente de profil din țară și străinătate, explorând un nou traseu de cicloturism sau pur și simplu scriind despre acest subiect, Dan este în constantă legătură cu ultimele noutăți din domeniu, ultimele trenduri și ultimele tehnologii folosite la biciclete.

Share
Published by
Dan Mazilu

Stiri Recente

Ce a presupus organizarea Campionatului European de XCO: interviu cu Tudor Oprea

Ne reîntâlnim cu Tudor Oprea, de data aceasta nu în calitate de sportiv, nici de team manager. Tudor se află…

6 ore in urma

Ofertele acestei săptămâni: 13-19 mai 2024

Săptămâna aceasta am primit oferte de la AfiSport și de la BikeFun, pe care le puteți vedea mai jos. AfiSport…

2 zile in urma

Kross Level 2.0: entry-level cu o geometrie evoluată

Cei de la Kross au decis ca noul Level din aluminiu să aibă o geometrie foarte similară cu cea a…

2 zile in urma