Cateye urmează a lansa în curând cea mai puternică lanternă de bicicletă din lume, cu o putere de nu mai puţin de 6000 lumen. Totuşi poate mai impresionant decât puterea este faptul că lanterna nu este fierbinte la atingere.
Nu multă lume ştie că japonezii de la Cateye au fost primii care au lansat pe piaţă lanternele HID pentru bicicletă odată cu Stadium Light. Aceasta folosea un bec cu halogen cu o putere de 85 waţi, asta înainte ca „lumen” să devina un termen uzual.
Noua Volt 6000 de la Cateye are o greutate de doar 100 grame. Cu tot cu baterie şi unitatea de control obţinem 550 grame. Instalarea se face uşor pe ghidon sau pe cască folosind sistemul propriu Cateye.
Volt 6000 este printre puţinele lanterne de bicicletă din lume care includ un ventilator pentru răcire. Ştim că generaţia nouă de lumini LED, deşi extrem de eficiente, se încălzeşte la fel de extrem. Multe lanterne dispun de sisteme automate de securitate care scad intensitatea luminii sau chiar sting lumina dacă detectează o temperatură prea mare. Cateye Volt 6000 dispune de un ventilator care permite luminii să funcţioneze continuu indiferent de intensitatea luminii.
Ventilatorul îşi reglează viteza de rotaţie în funcţie de nevoi. Fantele de aerisire de pe laterale permit aerului să intre, iar ventilatorul îl elimină prin spate. Astfel noua Volt 6000 poate fi atinsă cu mâna (spre exemplu dacă vrei sa o demontezi de pe ghidon) chiar şi când se stă pe loc.
Lanterna dispune de un buton wireless pentru pornit-oprit. Acumulatorul se încarcă în aproximativ 5 ore şi conţine inclusiv butonul de pornire şi oprire pentru ca lanterna în sine să fie cât mai uşoară.
Volt 6000 dispune de 6 moduri de iluminare:
- Putere maximă 6000 lumen – 1 oră
- Putere mare 4000 lumen – 2 ore
- Putere medie 2000 lumen – 4 ore
- Putere mică 1000 lumen – 8 ore
- Mod „Toată noaptea” 500 lumen – 12 ore
- Mod stroboscop 2000 lumen – 11 ore
Preţul anunţat este de 800 $.
Dan MaziluÎi place să spună că s-a născut pe bicicletă, însă în realitate s-a născut în București. Practic, se dă pe două roți din copilărie. Mai serios s-a apucat de ciclism din 1998 când, după ce și-a cumpărat primul MTB, s-a și dus la vârful Omu. Se mândrește că a fost primul care a făcut asta și până în ziua de azi așteaptă să-i confirme cineva... Lăsând gluma la o parte, Dan este unul din cei mai pasionați cicliști din România, la nivel de amatori. Rămânând tot timpul la un nivel constant al pasiunii, niciodată prea exagerat sau prea monoton, și-a angrenat întreaga familie care-i susține entuziasmul și pedalează alături de el. Tot timpul pe bicicletă, la concursuri, la teste, la evenimente de profil din țară și străinătate, explorând un nou traseu de cicloturism sau pur și simplu scriind despre acest subiect, Dan este în constantă legătură cu ultimele noutăți din domeniu, ultimele trenduri și ultimele tehnologii folosite la biciclete.
Vezi comentarii
Octavian, e multa vrajeala.. E imposibil sa aiba asemenea capabilitati la un volum atat de mic. Practic contrarieaza posibilitatile fizice actuale..
Un led cree XM-L2 eficient are cam 1000 lumen / 10W putere consumata
Ar insemna ca aceasta lanterna consuma 50W (60W rezultati din calcul din care scadem 10W, pe care ii consideram eroare in caz ca eficienta acestei lanterne e mai mare).
In acest context, apar intrebarile:
Ce led foloseste, care poate genera 6000 Lumeni (sau cate)
Face fata acel mic ventilator caldurii generate de puterea asta (cam cat un procesor de pc - stim cu totii cat de mari sunt)?
Ce acumulator foloseste, care sa poata sustine consumul acesta pe perioadele mentionate? (capacitate)
Din toate informatiile gasite, nu am vazut o poza sau o specificatie tehnica (mai mult decat cea comerciala) din care sa reiasa cum poate genera acea putere, si cum o poate sustine
Tinand cont de cele de mai sus, tind sa ii consider hoti, luand in considerare pretul.
Astept sa fiu contrazis cu un test real, sau cu niste specificatii tehnice reale.