Apidura prezintă genţile uşoare pentru cicloturism

În turele noastre pe bicicletă ne aflăm de cele mai multe ori la extreme. Ori facem ture scurte de o zi sau două pentru care avem nevoie doar de un rucsac mic ori suntem încărcaţi la maximum cu coburi pentru ture de mai multe zile, săptămâni sau chiar luni.

Între cele două se afla însă „light touring-ul” care înseamnă practic tot ture de 1-2. Însă în loc de rucsacul purtat în spate englezii de la Apidura propun o serie de genţi ce se instalează sub şa sau ghidon şi care nu necesită suporţi exteriori.

Pentru şa există 3 opţiuni de genţi – „Normal” cu o capacitate de 17,5 litri, „Mediu” cu capacitate de 14 litri şi „Compact” cu o capacitate de 11 litri.

Pentru instalare sub ghidon există opţiunile „Normal” cu o capacitate de 20 litri, „Compact” cu o capacitate de 9 litri şi un buzunar suplimentar ce se poate ataşa de una din genţile de ghidon. Capacitatea acestei genţi este de 5 litri.

Pentru instalare în triunghiul cadrului exista 5 opţiuni de genţi dintre care 3 pentru biciclete de şosea, ciclocros şi aventură şi două pentru mtb astfel: mare pentru şosea – capacitate 6 litri, mediu pentru şosea – capacitate 4,5 litri, mic pentru şosea – capacitate 3 litri. Pentru bicicletele de munte exista opţiunile „mare” cu o capacitate de 5,3 litri şi „mediu” cu o capacitate de 4,5 litri.

Nu în ultimul rând există şi două opţiuni pentru gentuţe mai mici instalate deasupra ţevii top tube: „Extinsă” cu capacitate de 0,8 litri şi „Normal” cu o capacitate de 0,5 litri.

Dacă însumăm cele mai mari capacităţi ale celor 4 tipuri de genţi obţinem 44,3 litri, mai puţin decât ai avea dacă ţi-ai instala un set complet de coburi pe portbagajul spate, care poate oferi chiar şi 70 litri de spaţiu, însă suficient de mult loc pentru o tură şi de 3 zile. Însă poate cel mai important aspect este că nu ai nevoie de suporţi suplimentari.

Materialele folosite sunt dintre cele mai performante pentru a asigura cea mai bună calitate şi cea mai mare rezistenţă în timp. Polyant VX21 este materialul principal folosit. Acesta este rezistent la ploaie, uşor, rezistent la frecare şi rupere şi se întinde foarte puţin în timp.

În geanta de pe ghidon poţi păstra lucruri necesare mai des în timpul zilei cum ar fi batoane energizante, snack-uri şi fructe, scule şi pompa, o vesta, o şapcă, jacheta de ploaie sau încălzitoare. În geanta de sub şa poţi pune lucrurile de care ai nevoie mai rar, pe vreme rece sau seara când termini tura: încălţăminte de stradă, haine normale de schimb, lenjerie, bluză de corp cu mânecă lungă, cosmetice, electronice.

Preţurile nu sunt mici însă calitatea este cât se poate de bună, iar pentru cineva pasionat de cicloturism „light” ar putea să merite:

  • Geantă „Normală” şa – 85 £
  • Geantă „Medie” şa – 85 £
  • Geantă „Compactă” şa – 80 £
  • Geantă „Normală” ghidon – 75 £
  • Geantă „Compactă” ghidon – 65 £
  • Extra buzunar pentru ghidon – 40 £
  • Geantă „Mare” cadru cursieră – 65 £
  • Geantă „Medie” cadru cursieră – 60 £
  • Geantă „Mica” cadru cursieră – 55 £
  • Geantă „Mare” cadru mtb – 70 £
  • Geantă „Medie” cadru mtb – 65 £
  • Gentuţă „Extinsa” top tube – 35 £
  • Gentuţă „Normală” top tube – 30 £

Dan Mazilu

Îi place să spună că s-a născut pe bicicletă, însă în realitate s-a născut în București. Practic, se dă pe două roți din copilărie. Mai serios s-a apucat de ciclism din 1998 când, după ce și-a cumpărat primul MTB, s-a și dus la vârful Omu. Se mândrește că a fost primul care a făcut asta și până în ziua de azi așteaptă să-i confirme cineva... Lăsând gluma la o parte, Dan este unul din cei mai pasionați cicliști din România, la nivel de amatori. Rămânând tot timpul la un nivel constant al pasiunii, niciodată prea exagerat sau prea monoton, și-a angrenat întreaga familie care-i susține entuziasmul și pedalează alături de el. Tot timpul pe bicicletă, la concursuri, la teste, la evenimente de profil din țară și străinătate, explorând un nou traseu de cicloturism sau pur și simplu scriind despre acest subiect, Dan este în constantă legătură cu ultimele noutăți din domeniu, ultimele trenduri și ultimele tehnologii folosite la biciclete.

Share
Published by
Dan Mazilu

Stiri Recente

Test – Merida eONE-EIGHTY 2025 și Merida eONE-SIXTY SL 2025 – Primele impresii

În octombrie am fost în Spania, unde Merida a lansat trei noi biciclete. Evenimentul a fost cu atât mai important…

4 zile in urma

Roți de top din carbon, cu dinam inclus în butuc? Da, există, se numesc Hunt Proven Carbon XC Dynamo și au o greutate surprinzătoare

Roțile pentru MTB Proven Carbon XC Dynamo recent lansate de Hunt, un producător de roți din carbon cu un excelent…

o săptămână in urma

Merida lansează trei noi biciclete electrice: eONE-EIGHTY, eONE-SIXTY SL și eFLOAT echipate cu noile motoare Bosch

Recent ne-am deplasat în Spania unde Merida tocmai a lansat cea mai mare și mai extremă bicicletă mtb electrică a…

2 săptămâni in urma