Angrenajele HOPE devin realitate in martie 2015

Anul trecut la Eurobike Hope a prezentat noile angrenaje care dispuneau de un design aflat în ultimele faze de prototip. Lansarea oficială va avea loc pe 26 februarie 2015 însă Hope a dezvăluit câteva informaţii mai devreme. Angrenajele vor fi produse în întregime în fabrica proprie cu excepţia părţilor forjate care vor veni din aceeaşi fabrică Europeană care produce şi carcasele butucilor Hope. Braţele pedalierului sunt fabricate din aluminiu 7000 fiind forjate şi apoi prelucrate pentru a obţine un raport cât mai bun greutate / rezistenţă.

Fiind şi aceste angrenaje cu design modular Hope va concura direct cu sistemul Cinch de la RaceFace. Asta înseamnă că angrenajele vor dispune de opţiuni direct mount pentru o singură foaie sau spider pentru două foi plus potenţialul pentru lungimi diferite de ax (factor Q) în viitor.

Axul de fixare nu este conic aşadar braţul intră şi iese liber. După ce braţul este instalat urmează montarea capătului conic şi care strânge braţul de partea interioară a angrenajului. Hope spune că acest sistem va funcţiona de fiecare dată, nu va căpăta uzură şi nu va începe nici să scârţâie odată cu trecerea timpului sau demontarea sa de prea multe ori.

Chiar dacă acest nou sistem este mai complex greutatea va fi de doar 641 grame şi include braţele, axul, o foaie 34T fără spider, dar nu şi rulmentul BB. În comparaţie un angrenaj Sram XX1 GXP cântăreşte 560 g fără BB, dar cu foaie 32t şi spider, iar un angrenaj Shimano XTR M9000 are tot în jur de 560g fără foaie şi BB.

Foile fără spider vor fi disponibile în versiunea 26-36t, cu spider pentru foaie cu BCD 104 (Bolt Circle Diameter) sau cu spider pentru două foi 64/104. Pentru angrenajele cu o singura foaie factorul Q este de 167mm şi chainline de 49mm. Braţele pedaliere vor avea lungimile de 165, 170 şi 175mm.

Primele modele în culorile negru, roşu, albastru, argintiu, gri şi mov vor fi pe piaţă în luna martie 2015. Un set complet care include braţele, axul şi spider va costa 400$ în timp ce braţele şi axul separat costă 350$. Dacă doreşti un spider separat acesta costă 65$, iar o foaie fără spider costă 90$.

Foto: Hope Tech

Dan Mazilu

Îi place să spună că s-a născut pe bicicletă, însă în realitate s-a născut în București. Practic, se dă pe două roți din copilărie. Mai serios s-a apucat de ciclism din 1998 când, după ce și-a cumpărat primul MTB, s-a și dus la vârful Omu. Se mândrește că a fost primul care a făcut asta și până în ziua de azi așteaptă să-i confirme cineva... Lăsând gluma la o parte, Dan este unul din cei mai pasionați cicliști din România, la nivel de amatori. Rămânând tot timpul la un nivel constant al pasiunii, niciodată prea exagerat sau prea monoton, și-a angrenat întreaga familie care-i susține entuziasmul și pedalează alături de el. Tot timpul pe bicicletă, la concursuri, la teste, la evenimente de profil din țară și străinătate, explorând un nou traseu de cicloturism sau pur și simplu scriind despre acest subiect, Dan este în constantă legătură cu ultimele noutăți din domeniu, ultimele trenduri și ultimele tehnologii folosite la biciclete.

Share
Published by
Dan Mazilu

Stiri Recente

Test – Merida eONE-EIGHTY 2025 și Merida eONE-SIXTY SL 2025 – Primele impresii

În octombrie am fost în Spania, unde Merida a lansat trei noi biciclete. Evenimentul a fost cu atât mai important…

4 zile in urma

Roți de top din carbon, cu dinam inclus în butuc? Da, există, se numesc Hunt Proven Carbon XC Dynamo și au o greutate surprinzătoare

Roțile pentru MTB Proven Carbon XC Dynamo recent lansate de Hunt, un producător de roți din carbon cu un excelent…

o săptămână in urma

Merida lansează trei noi biciclete electrice: eONE-EIGHTY, eONE-SIXTY SL și eFLOAT echipate cu noile motoare Bosch

Recent ne-am deplasat în Spania unde Merida tocmai a lansat cea mai mare și mai extremă bicicletă mtb electrică a…

2 săptămâni in urma