Categorii: CursiereNoutati

A fost lansat noul Trek Emonda, cu versiune pe disc și cadre de la 640 g

Probabil sincronizați cu începutul Turului Franței, cei de la Trek au lansat noua cursieră Emonda ce întinde limitele greutății cadrelor la versiunea cu frâne pe jantă până la valori incredibile. Pentru cei ce rulează pe vreme proastă, pe coborâri foarte rapide sau pe drumuri proaste există acum și versiunea cu frâne pe disc și cu loc pentru anvelope mai late, tot la o greutate impresionantă.

Pentru construcție s-a folosit fibra de carbon complet nouă OCLV seria 700, aflată în faza de dezvoltare de ceva vreme, pentru a scăpa de câteva grame și pentru a mări rigiditatea cursierei recunoscută oricum ca cel mai ușor model de producție largă din lume. Testările au durat mult, atât în laborator cât și pe teren cu ajutorul pro-rider-ilor, inclusiv Alberto Contador. Rezultatul este o bicicletă ce poate să concureze cu orice alt model de competiție de pe piață, oferind performanțe de nivel profesionist la o greutate aproape neverosimilă.

Modelul Emonda Disc SLR 8 este versiunea de top cu frâne pe disc, fiind echipată cu grupul Dura-Ace mecanic și cu componente Bontrager din cabon, prețul fiind de 6999 USD.

Modelul Emonda cu discuri are spațiu pentru anvelope de 28 mm, nu tocmai ideale pentru gravel dar suficiente pentru mici ieșiri de pe asfalt. Prinderile de etrier sunt de tip flat mount iar roțile folosesc ax thru de 12 mm. Restul detaliilor sunt identice cu cele ale modelului cu frâne clasice: tijă de șa cu amortizarea vibrațiilor, monobloc BB90, protecție la pietre integrată în cadru, dropout-uri din carbon și geometrie tip H2 (Trek oferă geometrie tip H1 și H2, potrivită pentru cicliștii mai mult respectiv mai puțin agresivi). Există de asemenea și un model specific feminin.

Modelele SLR primesc ureche de montare a deraiorului față din carbon, geometrie H1 sau H2 și opțiuni de personalizare Project One.

La fel ca modelul anterior, acesta are diferite tipuri de construcție și de fibră de carbon în funcție de versiune. Modelul SLR are fibrele cele mai ușoare și în tabelul de mai sus se poate vedea cu cât e mai ușor modelul 2018 față de cel anterior. Ce e surprinzător e că până și versiunea cu frâne pe disc e mai ușoară decât vechiul Emonda SLR. Este folosită vopseaua Vaporcoat care se prezintă sub forma unui strat foarte subțire dar cu protecție UV integrată, pentru a păstra greutatea cât mai mică. Furcile SLR au o greutate de 313 g în versiunea cu frâna clasică și 350 g cea cu frână pe disc.

Modelul Emonda Disc SL 6 costă 2999 USD și vine echipat cu grupul Ultegra mecanic și cu roți Bontrager Paradigm Disc tubeless ready.

Modelul SL folosește carbon seria OCLV 500 și are o greutate a cadrului de 1091 g pentru versiunea clasică și 1149 g pentru cea pe disc, greutățile furcilor fiind identice cu cele ale modelelor SLR. Versiunea cea mai ieftină are o furcă SL5 cu o greutate de 436 g.

Modelul Emonda cu frâne clasice folosește prinderea direct mount a cleștilor. Bicicleta completă începe de la 1899 USD pentru versiunea SL5 echipată cu Shimano 105, cu peste 400 USD mai ieftină decât modelul anterior. În top se află modelul SLR 9 la prețul de 10.999 USD, echipat cu Dura-Ace Di2 și prezentat în imaginea de mai sus.

Interesant este și senzorul de viteză și cadență DuoTrap S integrat în chainstay și cu conectivitate Bluetooth 4.0 și ANT+. Ghidonul are montat suportul de computer Blendr compatibil cu modelele Bontrager și Garmin. Rutarea tuturor cablurilor este internă, așa că rezultatul este o bicicletă cu un aspect foarte curat. Toate cadrele vin cu garanție pe viață.

Deasupra e filmul de prezentare a modelului iar jos e prezentarea bicicletei lui Alberto Contador.

Pentru mai multe informații vizitați pagina producătorului.

Informații de pe bikerumor.com

Horațiu Campian

Horaţiu pedalează şi merge pe munte de când se ştie, dar s-a apucat serios de mountain bike şi de participarea la concursuri în 2006, iar de cursieră în 2010. Când nu pedalează, aleargă pe poteci de munte, iar iarna practică schi-alpinism. Iubeşte potecile de MTB din Carpaţi şi şoselele şerpuitoare ale Alpilor. Zona sa preferată de MTB este Bran-Moieciu.

Share
Published by
Horațiu Campian

Stiri Recente

Două etape din Cupa Mondială de eMTB din 2025 vor avea loc în România!

După succesul incredibil pe care l-a avut organizarea Campionatului European de MTB anul acesta, în luna mai, la Cheile Grădiștei,…

o săptămână in urma

Test – șa Prologo Dimension AGX Space Slide Control

Șaua bicicletei este un subiect sensibil, și la propriu si la figurat. Așa că este greu și pentru noi să…

2 săptămâni in urma

Federația Română de Ciclism anunță organizarea Campionatului Național de Ciclocros 2024-2025

Sezonul hibernal nu este deloc unul “mort”, pentru că este vremea concursurilor de ciclocros. Astfel, pe data de 12 ianuarie…

2 săptămâni in urma