Mai are cineva dubii că japonezii nu se pricep să construiască mașinării dotate cu tehnologie de vârf? Chiar dacă în prezent mai vedem doar mici zvâcniri din partea celor care produc biciclete, în trecut aceștia au reușit să ducă bicicleta la un alt nivel. Cel puțin pentru anii 2000, Yamaha Racer 01 a reușit să întoarcă multe priviri și să fie cerută în producția de serie de către multe persoane.
Despre ce este vorba? Cei de la Yamaha au creat întâi de toate un concept ce purta numele de Keirin PAS (foto jos), la cererea Asociației de ciclism din Japonia, o bicicletă electrică ce urma să deschidă concursurile de ciclism de șosea. Un fel de safety sau pace car, dar pe două roți și cu pedale. Bicicleta era capabilă să decupleze motorul electric când atingea o viteză de 60 km/h și cântărea 25 de kg.
La un an după Keirin PAS, a urmat modelul Racer 01, care semăna aproape perfect cu o motocicletă, în special datorită carenajului lateral. Folosea aceeași tehnică împrumutată de la Keirin, doar că atingea un alt nivel în ceea ce privește designul.
Într-un final, cei de la Yamaha au abandonat această serie de superbiciclete, dar s-au ales cu ceva mult mai important: motorul PAS, ce încă echipează modele de biciclete electrice care se vând chiar și astăzi în Japonia (peste 130.000 de unități anual). Mai mult, cei de la Yamaha au anunțat în toamnă colaborarea cu producătorul de biciclete Giant, pentru dezvoltarea unui motor mult mai performant, mai ușor și mai economic, ce urmează să echipeze 100.000 de biciclete, planificate pentru piața din Europa, în 2015.
Informații: yamaha-motor.co.jp, Bike EU
Pentru 2025 Riders Club anunță organizarea a 5 concursuri de ciclism cross country și mtb, însă în plus față de…
Dacă în februarie 2022, Bryton prezenta un nou model de ciclocomputer, mai precis Rider S500, azi avem lansarea următoarei versiuni,…
Disciplina gravel devine din ce în ce mai populară, iar producătorii nu se sfiesc să lanseze constant modele noi. Martor…