Această dilemă am avut-o încă de la bun început, când am decis că nu mai sunt dispus să murdăresc interiorul automobilului vârând bicicletele după teste sau concursuri în habitaclu. Următoarea soluție de transport o reprezentau suporții pe biciclete, care după cum bine ai tot văzut, sunt de două tipuri: pentru montarea pe plafon sau pe cârlig.
Transportul bicicletei pe cârlig
Prima și cea mai la îndemână soluție a fost cea pe cârlig. Am căutat o variantă de suport care să-mi permită transportul a 4 biciclete. În acest sens, trebuie să știi că nu ai la dispoziție un model cu platformă, ci doar unul cu două elemente lungi, pe care vei sprijini cadrul bicicletei. Aici treaba a fost ceva mai complicată din start, deoarece FreeRider-mobilul nu era dotat cu cârlig. Investiția a fost de 500 de lei (pentru suport de cârlig și cârlig), cu tot cu montaj, iar suportul separat a costat cam tot atât. Așadar, cu aproximativ 900 de lei am rezolvat problema. Suportul se poate închide pe cârlig cu ajutorul unei chei, deci nu poate fi furat. În schimb, bicicletele sunt mai greu de asigurat.
Avantaje:
-Montare facilă a bicicletelor și acces foarte ușor
-Variantă mai ieftină-Solid
-Consum mai mic
-Demontare foarte ușoară a suportului și stocare ușoară a acestuia
-Foarte util pentru persoanele scunde
-Acces ușor în parcările subterane
Dezavantaje:
-Acces la portbagaj limitat
-Pozitie riscantă în caz de accident
-În cazul suportului pentru 4 biciclete, acestea se pot freca între ele, trebuie mare atenție
-Mai greu de fixat, în orice caz, cu elemente suplimentare față de cele furnizate de producător
-Bicicletele se murdăresc mai rău în caz că plouă (toată mizeria de pe stradă este aruncată pe biciclete)
-Necesită deplasare în service în caz că nu ai cârlig pe mașină
-Necesară plăcuță suplimentară cu semnalizatoare și stopuri cu prindere pentru numerele de înamtriculare (costă suplimentar și se găsește greu)
-Greutate extra pe partea din spate a automobilului – cei care nu au suspensii adaptabile pe automobil trebuie să se aștepte ca botul mașinii să se ridice, mai ales dacă este încărcată serios (4 biciclete, 4 persoane plus bagaje)
-Greu de parcat pe stradă în cazul parcărilor laterale (pe lungime)
Ca variantă de start, consider că această soluție este una rezonabilă și avantajoasă dacă nu utilizezi suportul la capacitate maximă și doar dacă ai deja cârlig montat pe automobil.
Transportul bicicletei pe plafon
A doua soluție este transportul bicicletelor pe plafonul automobilului. Barele transversale, în funcție de model, te vor costa între 67 și 120 de euro, cele scumpe fiind construite din aluminiu și fiind aerodinamice. Odată rezolvată această problema, va trebui să cumperi suportul în sine. Acestea au prețuri cuprinse între 120 și 450 de lei/bucata, materialele cât și sistemul de prindere fiind diferite. Noi le-am utilizat pe cele scumpe, din gama Thule ProRide 591 și ne-am declarat complet mulțumiți de ergonomia oferită de acestea. În plus sunt ceva mai ușoare decât cele mai ieftine, deoarece sunt construite din aluminiu. Prin urmare, în varianta ieftină, un sistem de transport complet pentru 4 biciclete, vei scoate din buzunar aproximativ 750 lei, iar în varianta mai scumpă, undeva la peste 2.300 de lei.
Avantaje
-Bicicletele sunt mai bine protejate de accidente și chiar mizerie
-Acces facil la biciclete din două părți
-Asigurare foarte bună pe suport, bicicletele nu se ating
-Suporții se scot foarte ușor, iar pe barele transversale poți monta un suport de ski, snowboard sau o tulumbă
-Materiale de foarte bună calitate și ușoare
-Bicicletele sunt mai ușor de asigurat împotriva furtului deoarece brațul de prindere se fixează pe Downtube-ul bicicletei
-Ușor de parcat automobilul oriunde în oraș
-Prindere extra cu chingi a roților
Dezavantaje
-Dificil de accesat de către persoanele scunde
-Dificil de accesat dacă sunt montate pe SUV-uri
-Preț mai mare decât versiunea pe cârlig, iar în varianta de top, preț mult mai mare
-Consum mai mare: la capacitate maximă, consumul este de aproximativ 8.5l/100km față de 6.5l/100km (suport pe cârlig), într-un regim de mers maxim 110 km/h, pentru o motorizare 1.8, 140 CP, benzină
-Ridică centrul de greutate al automobilului, iar asta se simte cel mai bine în viraje
-Imposibil accesul în parcările subterane
Concluzie
Pe scurt, deși este varianta mai costisitoarea, cea cu transportul bicicletelor pe plafon mi s-a părut cea mai civilizată și mai avantajoasă. Ambele variante au dezavantajele lor, dat fiind faptul că pui pe mașină un volum important care pe deasupra mai cântărește minim 40-50 de kg în plus (la capacitate mare). Ambele variante pot transporta în siguranță și biciclete mai grele (spre exemple cele de downhill, care cântăresc minim 16 kg una). Pe de altă parte, îți poți face singur o idee și poți trage o concluzie în funcție de avantajele și dezavantajele prezentate mai sus.
Portbagaje Thule pot fi cumpărate de la KeroBike.
Experiențele tale cu aceste soluții de transport sunt de asemenea importante, de aceea te invit să le prezinți în rubrica de comentarii de mai jos.
După succesul incredibil pe care l-a avut organizarea Campionatului European de MTB anul acesta, în luna mai, la Cheile Grădiștei,…
Șaua bicicletei este un subiect sensibil, și la propriu si la figurat. Așa că este greu și pentru noi să…
Sezonul hibernal nu este deloc unul “mort”, pentru că este vremea concursurilor de ciclocros. Astfel, pe data de 12 ianuarie…
Vezi comentarii
Salut! Am folosit cativa ani suporti Thule ptr. plafon. Avantajele au fost clare: foarte usor de pus deasupra (nu sunt scund), fixare exemplara. Am fost inclusiv in strainatate, chiar si cu 4 biciclete deasupra.
TOTUSI exista un foarte mare dezavantaj: trebuie sa ai grija pe unde te bagi cu ele, fiindca efectiv uiti ca le ai deasupra. Fiindca stau intr-o zona cu niste schelete de beton uitate de dzeu, de 2 ori le-am lovit, in decurs de vreo 2-3 ani. Dupa al 2-lea accident, am decis sa nu mai folosesc tipul acesta, fiindca pagubele pot fi imense: distrugere suporti/bare/plafon si biciclete. Trec pe carlig. Asa ca, studiati cu atentie pe unde veti umbla si daca aveti biciclete scumpe, nu va recomand sa umblati cu ele deasupra...
Buna! Cum obtinem o a 3-a placuta de inmatriculare pentru suportul pe carlig? Din ce stiu, nu se elibereaza o placuta de inmatriculare decat in cazul in care una din cele existente este declarata furata/pierduta/deteriorata.
Exista doua variante, ambele la limita legii in Romania, adica un politist zelos te-ar putea trage la raspundere, sau nu...
1. Te duci si minti ca ai pierdut o placuta si vrei alta (recomandare primita la biroul de inmatriculari!!!). S-ar putea sa se lege politia de tine de ce ai 3 placute de inmatriculare.
2. Exista firme care produc placute neomologate (www.numereauto.ro), cu un font diferit, dar tot asa cu RO si semnul UE. Pentru comanda trebuie oricum si copie dupa talonul masinii. Nu trebuie sa minti pe nimeni. Un politist ar putea sa spuna ca folosesti un numar neomologat, dar nu exista o reglementare in legislatie in legatura cu ce pui pe suportul de biciclete (nu e remorca, remorcile au oricum numarul lor propriu si talonul lor). Asa ca practic cat timp pe masina ai doua numere omologate, nu esti in ilegalitate.
In strainatate unde chiar s-ar alerta cineva ca nu ai numar pe suport (in Romania n-am auzit de asa ceva) eu zic ca nu au de ce sa comenteze, oricare varianta ai alege.
Eu am ales varianta 2. E ceva mai scumpa, 50 lei un numar, la politie e vreo 20-30 lei, nu mai stiu exact. Dar la Politie (ma rog, la Prefectura ca nu mai elibereaza Politia din astea) trebuie sa stai la coada imensa din ultima vreme, asa ca se compenseaza.
Salut
Se poate trece linistit prin pasajele din Bucuresti daca am bicicleta pusa pe plafonul masinii, sau exista riscul ca ea sa atinga de partea superioara a pasajului?
Multumesc
Da, în pasajele mari nu e nicio problemă, sunt proiectate să intre și camioane. Atenție la intrare în parcările subterane, acolo nu e loc suficient.
Da, fără probleme. Atenție însă, la McDrive spre exemplu n-ai cum să intri. Trebuie să urmărești indicatoarele speciale.
Pe orice masina ar trebui sa incapa 4 biciclete (MB)? ex bmw seria 3 sedan.
Tot asteptand raspunsul ne-am si intors din concediu.
Pe scurt (poate ajuta un alt incepator):
- am facut vreo 5000 de km cu suporturile cu pricina, nu am avut nici o problema cu ele mai putin prin parcari subterane (logic)
- in cazul in care planificati Austrica cred ca nu merita sa le carati dupa voi pentru ca gasiti sa inchiriati biciclete adevarate la vreo 15 Euro/zi
Salut,
Suntem o familie de biciclisti foarte incepatori.
Plecam intr-o luna in concediu Italia - Austria si vrem sa fim putin mai activi tura asta, asa ca ne gandim sa luam bicicletele cu noi, am luat de la Thule bare Wingbar si suporturi Proride 591.
Aveti ceva experiente de dat ce ne-ar putea ajuta la o cascadorie de genul asta?
Apreciem orice sfat.
Cu respect
Salut Bogdan,
Este indicat sa fixezi suportul si bicicletele cu chingi pentru o stabilitate mai buna iar intre biciclete sa asezi saltele subtiri ca cele de la sala de jogging (nu se mai genereaza zgomot). Daca este vreme rea (ploaie, noroi) poti incerca sa invelesti bicicletele cu huse speciale (ca cele de moto ptr parcare) si apoi le asiguri cu chingi.
Asa "impachetate" sunt ferite de intemperii si .... tentatii externe!
Salutare! Sunt curios de un aspect care n-a fost mentionat, desi-s convins ca v-ati intalnit cu situatia. Intelegand toate argumentele expuse pana aici, inclin spre suportul pe carlig, cu o singura rezerva: cat de stabila e prinderea asta intr-un singur punct (carligul) cand parcurgi drumuri forestiere/de tara? Masina nu e "de teren" deci nu gonesc pe-acolo, dar sunt bucati in care nu poti evita serii intregi de gropi...
Salut, nu am avut niciodata probleme. In mod normal, peste bicicleta, se mai pune o placuta cu semnalizator si numar de inmatriculare: http://www.aventuria.ro/img/pozeprod/105/1022/CD/445797.jpg - aceasta este obligatorie. Cu toate acestea nu ne-a oprit nimeni niciodata sa ne intrebe ceva de biciclete, indiferent cum le-am transportat. Tu trebuie sa te asiguri ca le transporti in siguranta, pina la urma neatentia va duce nu doar la pierderea bicicletelor dar si la eventuale accidente.
Am o intrebare: Ce prevede legislatia in caz ca bicicleta pusa pe carligul masinii, iese stanga- dreapta in afara masinii, aprox. cate o palma fata de oglinzi.
Trebuie semnalizat cumva? Se da amenda, sau se poate circula asa cu ea? Chiar si in poza postata se vede cum iese bicicleta in afara masinii.