Printre avantajele majore la achizitionarea unei biciclete la mina a doua se afla raportul calitate / pret. Vei gasi intotdeauna o bicicleta bine dotata la un pret mult mai mic decat daca ai fi achizitionat-o noua. Banii insa nu trebuie sa te induca in eroare, de aceea primele verificari pe care trebuie sa le faci sunt : sa analizezi bicicleta per total, sa nu aiba urme de lovituri, sa te asiguri cumva ca bicicleta nu este furata ca apoi sa fie repusa in vanzare – de aceea te sfatuim sa faci achizitia de la un dealer de biciclete – care eventual sa-ti dea si o factura pentru marfa cumparata. Spunem asta, pentru ca in lume se fura bicicleta odata la 5 secunde. Fapt ce ar trebui sa ne dea tuturor de gandit. Trebuie sa intrebi dealerul de biciclete care este istoricul bicicletei, pentru ce a fost folosita, in ce conditii etc. teoretic, ar trebui sa-ti dai seama rapid daca acesta cunoaste trecutul bicicletei sau inventeaza totul pe moment.
Dupa ce te asiguri ca provenienta bicicletei este sigura, va trebui sa te axezi pe o vizionare precisa a componentelor bicicletei.
Inspecteaza mai intai cadrul bicicletei : zgarieturile sunt prezente in general pe orice bicicleta, asigura-te ca acestea nu sunt foarte adanci in cadru, sau ca acesta nu este infundat. Este mai mult decat evident ca orice zgarietura adanca a fost provocata de un impact puternic cu un obiect solid. Orice alte semne precum fisuri ar trebui sa fie mai mult decat evidente, doar in cazul in care nu sunt acoperite cu stickere sau cu altele asemanatoare. Verifica imbinarile de la furca si de la bascula din spate, acolo se produc cel mai des fisurari ale cadrelor.
Pasul doi : furca. O alta componenta foarte importanta a bicicletei, poate chiar mai importanta decat cadrul din punct de vedere al sigurantei tale pe bicicleta. O furca rupta in timp ce pedalezi poate avea urmari dezastroase. Si in general are. Verifica cu mare atentie toate sudurile furcii in primul rand, apoi apasa-te pe ea si fi atent la zgomotul produs de revenirea acesteia. Aceasta trebuie sa revina foarte silentios, fara sa scoata sunete bizare. Apasa-te puternic pe ea apoi las-o sa revina. Tot la acest capitol, trebuie sa ai foarte mare grija ca furca sa nu aiba joc. Misca de ghidon in fata si in spate in timp ce atingi furca pe bratele de amortizare, aceastea nu ar trebuie sa aiba nicio trepidatie. Toate aceste referiri se fac la furcile cu amortizor. Pentru cele rigide, verifica doar sudurile.
Alte componente importante sunt franele : fie ca sunt V-Brake sau hidraulice pe disc asigura-te ca acestea isi fac treaba bine. Daca achizitionezi o bicicleta cu V-Brake, te sfatuim sa schimbi cablurile de frana alaturi de cablurile de schimbator. Este necesar sa fi un pic paranoic pentru propria-ti securitate, tinand cont ca nu ai de unde sa stii exact ce s-a intamplat cu acea bicicleta inainte sa cada in mainile tale.
Restul de componente nu sunt la fel de importante si chiar daca ar fi, spre exemplu ghidonul, nu ai avea cum sa-l analizezi. Asigura-te deasemenea ca rotile nu au joc, misca de ele stanga dreapta. Daca suspectezi ceva, fie eviti bicicleta, fie inlocuiesti componentele cu probleme. Deasemenea, pedalierul si bratele acestuia nu trebuie sa aiba joc : aceeasi manevra stanga-dreapta te va elucida.
Nu recomandam intotdeauna achizitionarea unei biciclete la mina a 2-a tocmai datorita faptului ca nu ai cum sa ai o evidenta a istoricului acesteia. Daca este strict necesar s-o cumperi, asigura-te ca verifici bicicleta si ca urmezi toti pasii de mai sus.
După succesul incredibil pe care l-a avut organizarea Campionatului European de MTB anul acesta, în luna mai, la Cheile Grădiștei,…
Șaua bicicletei este un subiect sensibil, și la propriu si la figurat. Așa că este greu și pentru noi să…
Sezonul hibernal nu este deloc unul “mort”, pentru că este vremea concursurilor de ciclocros. Astfel, pe data de 12 ianuarie…