Sfârșitul săptămânii ne-a adus primul concurs din calendarul Riders Club 2018. Ziua B a deschis sezonul pentru toți cicliștii înscriși în Club, iar acesta a început cu dreptul, Ziua B oferind participanților o cursă foarte rapidă și vreme de invidiat.
Ziua B este un concurs de ciclism offroad accesibil tuturor cicliștilor indiferent de nivelul antrenamentului. Cursa oferă un traseu cu diferență de nivel mică, dar care parcurge în același timp păduri, poteci și câmpii suprinzător de pitorești ținând cont că totul are loc la doi pași de București, în zona Cernica.
Cursa a fost „sold out”, tote locurile disponibile fiind ocupate în dimineața concursului. La Ziua B am avut două trasee pe care s-a concurat: Scurt – de 19 km, destinat copiilor sub 13 ani și recomandat riderilor începători sau celor care caută un traseu accesibil din punct de vedere tehnic și fizic și Standard – de 38 km, destinat tuturor peste 13 ani.
Terenul a fost uscat, iar în timpul concursului puteai spune chiar că ești la Cape Epic, celebrul concurs de mtb din Africa de Sud. Praful desprins din drum, prin care treceau razele soarelui, aduceau cu imaginea specială pe care o au concurenții și în Africa de Sud, în razele soarelui de dimineață.
La start s-au prezentat foarte mulți copii, toți dornici să arate ce au mai învățat între timp. Traseul li s-a potrivit, fiind suficient de tehnic pentru ei, dar nici prea lung pentru a putea fi terminat în siguranță. Pe de altă parte traseul lung a fost „de fugă”, de foarte mare fugă. Abia aveai timp să te alimentezi în mers sau să privești la un metru în lateralul potecii. Trebuia să fii tot timpul atent și alert pentru că era aglomerație mare pe poteca ce șerpuia printre copaci. Un traseu chiar foarte tehnic când viteza era mare.
Dacă plecai din față, cu cei de la Elite, Nivelul 1 sau 2, categoric trebuia să tragi continuu pentru toti cei 38 km. Fiind un traseul plat, viteza era foarte mare, iar anduranța pe care trebuie s-o ai când concurezi pe un traseu de munte, aici putea să lipsească. În schimb aveai nevoie tot timpul de explozie.
Mai în spate, la nivelurile 3 și 4, situația a fost mai calmă deși nici aici nu s-a tras chiulul. Odată plecați de la start, aveai de pedalat o porțiune pe asfalt în spatele mașinii tehnice. În acastă zonă puteai avansa cât mai mult pentru a nu fi prins ulterior în ambuteiaje. Însă chiar și așa, la numărul atât de mare de participanți, puteai depăși totuși doar un numar limitat de concurenți. După care se intra pe forestier și apoi pe potecă.
Odată ajunși în pădure depășirea devendea din ce în ce mai greu de făcut. Poteca îngustă nu-ți permitea decât foarte rar să schițezi ceva. Trebuia practic să-ți sincronizezi viteza cu cea a grupului din fața ta. Este și un avantaj aici pentru că dacă tu poți mai mult, înseamnă că atâta vreme cât stai în spatele lor te odihnești. Apoi, cu prima ocazie de depășire care apare, o zbughești pe lângă ei. Ocaziile apareau din când în când, în special când traseul intra pe forestier. Atunci, cu forțe practic noi, sprintai și dintr-o dată depășeai 5-10 concurenți.
Evenimentul îl consider foarte reușit, iar organizatorii merită felicitări pentru un management bun la atât de mulți participanți, o mie! Și în zona de start-finiș, totul era bine organizat, ca deobicei. Recunosc că mi-au plăcut toaletele și lavoarele amplasate la îndemână. După ce am terminat eu cursa, primul lucru făcut a fost să mă spal pe față cu apa rece de aici. M-am revigorat și mi-am revenit imediat, dupa ce am tras în concurs timp de aproape două ore chiar și la peste 30 de grade din când în când. Însă cu toată canicula, faptul că cel puțin 50% din traseu a fost prin pădure, la răcoare, a compensat din plin.
Ziua B 2018 a fost un succes, iar acum organizatorii vă așteaptă la următoarea cursă din calendarul Riders Club, La Broaște. Evenimentul are loc în pădurea Căldărușani, sâmbătă 2 iunie.
Pentru 2025 Riders Club anunță organizarea a 5 concursuri de ciclism cross country și mtb, însă în plus față de…
Dacă în februarie 2022, Bryton prezenta un nou model de ciclocomputer, mai precis Rider S500, azi avem lansarea următoarei versiuni,…
Disciplina gravel devine din ce în ce mai populară, iar producătorii nu se sfiesc să lanseze constant modele noi. Martor…
Vezi comentarii
Am trei lucruri de reprosat: lipsa totala a marcajelor de indicare a kilometrilor ramasi (mai ales ca folosirea castilor audio nu era prrmisa), implicarea minima a unor voluntari de pe traseu si lipsa delimitarii clare a traseului mai ales pe ultimii 50 de metri. De ce sa lasi o "poarta" de iesire tocmai inaintea sosirii? Poate la cursele viitoare sa se imbunatateasca lucrurile. In rest, ptr prima mea cursa cu ridersclub, a fost ok.