Categorii: Rapoarte de cursa

Raport de cursă – Vidraru Bike Challenge 2022

Concursul de maraton mtb de la Vidraru a ajuns, anul acesta, la a 8a ediție. Vidraru Bike Challenge este deja un eveniment foarte cunoscut, organizat de oameni de munte, care știu cu ce se mănâncă “excursiile” în aer liber. Este un concurs cu istoric îndelungat și care a ajuns să fie de referință în România. Traseul lung este folosit inclusiv de Federația Română de Ciclism, fiind considerat etapă în Cupa Națională de XCM.

foto Vlad Gabriel Ionescu

Vidraru Bike Challenge este un concurs popular în primul rând pentru că poate fi parcurs pe orice vreme, 90% din traseu desfășurându-se pe forestier cu pietriș. Acest avantaj, că traseul e drum forestier, poate fi și un neajuns pentru cei care caută și altceva, poteci și zone tehnice. Pentru majoritatea însă este perfect.

foto Eugen Demeterca
foto Eugen Demeterca
foto Eugen Demeterca

Anul acesta la VBC s-au înscris aproape 500 de concurenți, organizatorii oferind participanților multe opțiuni de traseu. Cel mai lung are 90 km și o diferență de nivel de aproape 3000 m. Este un traseu greu, care cere foarte multe resurse din partea ciclistului. Nu este tehnic, poate fi parcurs de oricine, dar trebuie să ai „rezervor mare”. Traseul popular este cel scurt, cu o lungime de 30 km și 1000 m urcare. Nici acesta nu este ușor, dacă ești începător și încă nu ai antrenament bun, dar poate fi terminat într-un timp decent.

A mai fost însă și traseul mediu pentru mtb-uri electrice pe care, dacă-l parcurgi cum trebuie, nu este deloc mai ușor. „O să fiu sincer. Am ajuns la finiș exact ca anul trecut, adică pe jumătate viu și cu crampe, doar că atunci am făcut traseul de 90 km pe bicicleta de cross country”, spune Cătălin Sprînceană de la BikeXpert Racing Team, într-o postare pe Facebook. „Concursul de ieri a însemnat un puls mediu peste 170 de la start și până la finiș. Să mergi peste limitările de viteză ale bicicletei, încercând să te ții după băieții buni și cu experiență de la categoria asta a însemnat mereu zona roșie, și la deal și la vale”. Așadar, mitul că pe electrica e mai ușor, ar trebui să dispară!

Însă traseul mediu îl consider un echilibru bun între a face sport și a te bucura de munte și peisaj. Ai suficientă anduranță, atâta cât să mai poți face și altceva la fața locului, nu stai toata ziua pe traseu. Este și traseul la care particip an de an.

foto Vlad Gabriel Ionescu – ionescuvlad.com

Ceea ce am observat și la această ediție, este că punctele de alimentare sunt foarte bine amplasate pe traseu de organizatori. În trecut obișnuiam să iau mai multă apă la mine, dar acum este suficient un singur bidon de 750 ml, pentru că până să îl termini, ajungi la următorul punct de hidratare. Desigur, ideea este totuși subiectivă, fiecare dintre noi având nevoi diferite de hidratare.

Așa cum spuneam la început, 90% din concurs are loc pe drum forestier, însă traseul nu este complet lipsit de zone tehnice, cea mai dificila fiind chiar finalul. După ce pedalezi câteva ore bune și ajungi în zonele cele mai înalte ale traseului, vei începe coborârea finală, aceasta fiind foarte abruptă.

Traseul este tot drum, doar că sunt foarte multe porțiuni cu șleauri adânci, iar dacă terenul este foarte uscat este și foarte alunecos. Așa cum am aflat pe propria piele când, încercând să fac o depășire pe un viraj, am intrat cu viteză prea mare. Am reușit să redresez în ultimul moment, însă am ajuns în partea cealaltă a drumului unde, tot în derapaj fiind, anvelopele nu au mai ținut. Așa că am rașchetat toată laterala mea dreaptă. Din fericire am putut continua rapid, avariile fiind minime.

Nu în ultimul rând, finalul traseelor se încheie cu o traversare la umbră prin râu, un moment fabulos de revigorare și împrospătare, după orele bune de pompat în disperare la pedale, pe zecile de kilometri de forestiere însorite din Făgăraș. Ajungi la finiș leaorcă, de parcă te-a plouat tot concursul. Dar pe caniculă este exact ce trebuie.

foto Stefan Corneliu
foto Stefan Corneliu
foto Liliana Ionescu

La a 8a ediție a maratonului Vidraru Bike Challenge câștigătorii au fost:

CNXCM – Elite Masculin

  1. Lucian Logigan – 3:43:14
  2. Husariu Alexandru Sabin – 3:43:30
  3. Ede Molnar – 3:43:53

CNXCM – Elite Feminin

  1. Suzanne Hilbert – 4:52:48

Traseu Maraton 90 km – Masculin 19-29 ani

  1. Muntean Paul Sebastian – 4:18:43
  2. Andrei Pascu – 4:35:41
  3. Patriche Mihai – 4:43:29

Traseu Maraton 90 km – Feminin 19+

  1. Popescu Nastasia Anca – 4:49:24
  2. Diaconescu Mihaela – 5:31:56
  3. Adina Patriche – 6:23:01

Traseu Mediu 52 km – Masculin 19-29 ani

  1. Moldovan Cosmin – 2:33:37
  2. Mihnea Stratulat – 2:44:27
  3. Simon Szilard – 2:47:12

Traseu Mediu 52 km – Feminin 19-39 ani

  1. Cecilia Dalvaru – 3:51:43
  2. Alexandra Vremeroiu – 3:52:32
  3. Stefania Manta – 3:56:57

Traseu Scurt 35 km – Masculin 19-29 ani

  1. George Costin Tanase – 1:34:05
  2. Sandor Slaniceanu – 1:39:41
  3. Bogdan Tima – 1:42:14

Traseu Scurt 35 km – Feminin 19-39 ani

  1. Keresztes-Vakaria Edit  -1:46:05
  2. Ioana Gafita – 2:02:33
  3. Diana Cojocariu – 2:09:24

E-bike 52 km – Masculin

  1. Rares Pulbere – 1:49:50
  2. Razvan Iosif – 1:50:24
  3. Alexandru Marginean – 1:51:42

E-bike 52 km – Feminin

  1. Lavinia Iancu – 2:25:22
  2. Ema Biris – 2:47:33
  3. Mihaela Udrea – 2:56:51

Rezultatele complete se gasesc pe site-ul oficial la sectiunea Rezultate.

Dan Mazilu

Îi place să spună că s-a născut pe bicicletă, însă în realitate s-a născut în București. Practic, se dă pe două roți din copilărie. Mai serios s-a apucat de ciclism din 1998 când, după ce și-a cumpărat primul MTB, s-a și dus la vârful Omu. Se mândrește că a fost primul care a făcut asta și până în ziua de azi așteaptă să-i confirme cineva... Lăsând gluma la o parte, Dan este unul din cei mai pasionați cicliști din România, la nivel de amatori. Rămânând tot timpul la un nivel constant al pasiunii, niciodată prea exagerat sau prea monoton, și-a angrenat întreaga familie care-i susține entuziasmul și pedalează alături de el. Tot timpul pe bicicletă, la concursuri, la teste, la evenimente de profil din țară și străinătate, explorând un nou traseu de cicloturism sau pur și simplu scriind despre acest subiect, Dan este în constantă legătură cu ultimele noutăți din domeniu, ultimele trenduri și ultimele tehnologii folosite la biciclete.

Share
Published by
Dan Mazilu

Stiri Recente

Test – Merida eONE-EIGHTY 2025 și Merida eONE-SIXTY SL 2025 – Primele impresii

În octombrie am fost în Spania, unde Merida a lansat trei noi biciclete. Evenimentul a fost cu atât mai important…

o zi in urma

Roți de top din carbon, cu dinam inclus în butuc? Da, există, se numesc Hunt Proven Carbon XC Dynamo și au o greutate surprinzătoare

Roțile pentru MTB Proven Carbon XC Dynamo recent lansate de Hunt, un producător de roți din carbon cu un excelent…

6 zile in urma

Merida lansează trei noi biciclete electrice: eONE-EIGHTY, eONE-SIXTY SL și eFLOAT echipate cu noile motoare Bosch

Recent ne-am deplasat în Spania unde Merida tocmai a lansat cea mai mare și mai extremă bicicletă mtb electrică a…

o săptămână in urma