Categorii: Rapoarte de cursa

Raport de cursă – Teleferic Challenge 2018

Sâmbătă 21 iulie, a avut loc a 2a ediție a cursei de mtb Teleferic Challenge din Poiana Brașov. Cunoscutul organziator al concursurilor de șosea, Road Grand Tour, și-a arătat priceprea și în afara asfaltului, pe macadamul din Poiană. Locația Poiana Brașov, foarte cunoscută în România pentru sporturile de iarnă, este suprinzător de goală vara când vine vorba de mtb sau cursiere. Sigur, vedem bicicliști în zonă pentru că totuși Brașovul e aproape, dar locația ar trebui să geamă cu cicliști. Așa se întâmplă în Vest unde vara, stațiunile de schi sunt paradisul cicliștilor. Față de potențialul pe care îl are zona, numărul practicanților acestui sport este insignifiant.

Teleferic Challenge 2018 – foto Radu-Cristi

Traseul competiției Teleferic Challenge a constat într-o buclă de aproape 20 km, cu o diferență de nivel de aproximativ 550 m, care trebuia parcursă o dată, de două sau de trei ori în funcție de traseul ales. Așadar un concurs abordabil pentru majoritatea cicliștilor indiferent de nivelul antrenamentului sau aptitudinilor tehnice. Practic traseul nu a fost tehnic cu excepția câtorva secțiuni pe care la nevoie, le puteai parcurge pe lângă bicicletă.

Teleferic Challenge 2018 – foto Radu-Cristi

În dimineața concursului, organizatorul ne-a anunțat că traseul care includea 3 ture s-a anulat datorită ploilor din ultimile zile. Din acest motiv cei înscriși la 3 ture au făcut 2 ture însă clasamentul lor a rămas în continuare separat.

Traseul Teleferic Challenge este unul ușor atipic în sensul că se pleacă de sus și apoi se coboară, pentru a încheia bucla cu o urcare serioasă. Mare parte din traseu, aș aproxima cam 50%, este excelent din punct de vedere a suprafeței de rulare. Se merge pe pietriș și pământ de munte, care chiar și după ploaie este ciclabil. Startul în urcare a durat aproximativ 2 km după care s-a coborat, cu mici întreruperi.

Teleferic Challenge 2018 – foto Radu-Cristi

Și coborârile au fost „interesante” , pentru că multe s-au făcut în linie dreaptă pe pietriș. Aici pot spune că a fost ceva mai periculos întrucât se pridea viteză foarte mare, chiar și peste 50 kmh, pe o suprafață de rulare extrem de alunecoasă. Acel pietriș, pe alocuri în strat foarte gros, oferea foarte puțină aderență. Bicicleta juca la fel ca pe zăpadă sau noroi. Mi-am adus aminte aici de pietrișul perfect de pe forestierele din Austria unde la fel, dacă nu erai atent la viraje, ieșeai în decor fără nicio problemă.

Teleferic Challenge 2018 – foto Radu-Cristi

Cu ceva urcări din loc în loc, coborârea se încheia în cel mai de jos punct al traseului, în zona stânelor. De aici terenul se schimba. Pietrișul și pământul de munte făceau loc pământului moale. Era nevoie de ceva mai multă atenție pentru a evita încărcarea bicicletei cu noroi. Însă din cel mai de jos punct, unde se traversa râul și de unde începeai practic urcarea spre finiș, direct prin albia râului, traversând când pe stânga când pe dreapta, putea încerca să mai cureți bicicleta.

Teleferic Challenge 2018 – foto Radu-Cristi

Personal traseul mi-a plăcut foarte mult fiind, așa cum am spus și la început, abordabil pentru toată lumea. Îmi plac zonele deosebit de tehnice, care tind chiar și spre enduro, însă lipsa lor la Teleferic Challenge nu m-a dezamăgit. Fiind în concendiu m-am simțit ca un adevărat „weekend warior”, adică un amator pasionat de mtb care bifează rapid dimineață un concurs după care pleacă mai departe și-și continuă vacanța în alte zone din țară.

Teleferic Challenge 2018 – foto Radu-Cristi

Singura problemă pe care am simțit-o pe priopria piele la acest concurs a fost la spălarea bicicletei. Am terminat concursul în două ore și ceva, iar la coadă la spălare am stat la fel de mult. Nu este ceva ce poate fi lăudat, mai ales că unul din sponsorii evenimentului a fost Husqvarna, cel care a oferit și singurul aparat de spălat sub presiune.

Per ansamblu însă concursul a fost bine organizat, cu un traseu care poate fi făcut în aproape orice perioadă a anului, zonele cu noroi fiind evitabile dacă se alege asfaltul.

Câștigătorii la Teleferic Challenge 2018 au fost:

Tura Lungă (Medie) – masculin General

  1. Ionut Roman
  2. Attila Madaras
  3. Horia Pal

Tura Lungă (Medie) – feminin General

  1. Fodor Emese
  2. Cora Baltes
  3. Diana Bolea

Tura Medie – masculin General

  1. Bogdan Damian
  2. Bendea Lucian
  3. Attila Kovacs

Tura Medie – feminin General

  1. Vanessa Plumbota
  2. Larisa Cobianu
  3. Elena Costin

Tura Scurtă – masculin General

  1. Florin Benghea
  2. Margarit Sarbu
  3. Calin Cosma

Tura Scurtă – feminin General

  1. Teodora Spiru
  2. Miruna Girbacea
  3. Ester Kovacs

Rezultatele complete pot fi consultate pe pagina oficială aici.

Dan Mazilu

Îi place să spună că s-a născut pe bicicletă, însă în realitate s-a născut în București. Practic, se dă pe două roți din copilărie. Mai serios s-a apucat de ciclism din 1998 când, după ce și-a cumpărat primul MTB, s-a și dus la vârful Omu. Se mândrește că a fost primul care a făcut asta și până în ziua de azi așteaptă să-i confirme cineva... Lăsând gluma la o parte, Dan este unul din cei mai pasionați cicliști din România, la nivel de amatori. Rămânând tot timpul la un nivel constant al pasiunii, niciodată prea exagerat sau prea monoton, și-a angrenat întreaga familie care-i susține entuziasmul și pedalează alături de el. Tot timpul pe bicicletă, la concursuri, la teste, la evenimente de profil din țară și străinătate, explorând un nou traseu de cicloturism sau pur și simplu scriind despre acest subiect, Dan este în constantă legătură cu ultimele noutăți din domeniu, ultimele trenduri și ultimele tehnologii folosite la biciclete.

Share
Published by
Dan Mazilu

Stiri Recente

Două etape din Cupa Mondială de eMTB din 2025 vor avea loc în România!

După succesul incredibil pe care l-a avut organizarea Campionatului European de MTB anul acesta, în luna mai, la Cheile Grădiștei,…

o săptămână in urma

Test – șa Prologo Dimension AGX Space Slide Control

Șaua bicicletei este un subiect sensibil, și la propriu si la figurat. Așa că este greu și pentru noi să…

2 săptămâni in urma

Federația Română de Ciclism anunță organizarea Campionatului Național de Ciclocros 2024-2025

Sezonul hibernal nu este deloc unul “mort”, pentru că este vremea concursurilor de ciclocros. Astfel, pe data de 12 ianuarie…

2 săptămâni in urma