Sâmbătă 21 iulie, a avut loc a 2a ediție a cursei de mtb Teleferic Challenge din Poiana Brașov. Cunoscutul organziator al concursurilor de șosea, Road Grand Tour, și-a arătat priceprea și în afara asfaltului, pe macadamul din Poiană. Locația Poiana Brașov, foarte cunoscută în România pentru sporturile de iarnă, este suprinzător de goală vara când vine vorba de mtb sau cursiere. Sigur, vedem bicicliști în zonă pentru că totuși Brașovul e aproape, dar locația ar trebui să geamă cu cicliști. Așa se întâmplă în Vest unde vara, stațiunile de schi sunt paradisul cicliștilor. Față de potențialul pe care îl are zona, numărul practicanților acestui sport este insignifiant.
Traseul competiției Teleferic Challenge a constat într-o buclă de aproape 20 km, cu o diferență de nivel de aproximativ 550 m, care trebuia parcursă o dată, de două sau de trei ori în funcție de traseul ales. Așadar un concurs abordabil pentru majoritatea cicliștilor indiferent de nivelul antrenamentului sau aptitudinilor tehnice. Practic traseul nu a fost tehnic cu excepția câtorva secțiuni pe care la nevoie, le puteai parcurge pe lângă bicicletă.
În dimineața concursului, organizatorul ne-a anunțat că traseul care includea 3 ture s-a anulat datorită ploilor din ultimile zile. Din acest motiv cei înscriși la 3 ture au făcut 2 ture însă clasamentul lor a rămas în continuare separat.
Traseul Teleferic Challenge este unul ușor atipic în sensul că se pleacă de sus și apoi se coboară, pentru a încheia bucla cu o urcare serioasă. Mare parte din traseu, aș aproxima cam 50%, este excelent din punct de vedere a suprafeței de rulare. Se merge pe pietriș și pământ de munte, care chiar și după ploaie este ciclabil. Startul în urcare a durat aproximativ 2 km după care s-a coborat, cu mici întreruperi.
Și coborârile au fost „interesante” , pentru că multe s-au făcut în linie dreaptă pe pietriș. Aici pot spune că a fost ceva mai periculos întrucât se pridea viteză foarte mare, chiar și peste 50 kmh, pe o suprafață de rulare extrem de alunecoasă. Acel pietriș, pe alocuri în strat foarte gros, oferea foarte puțină aderență. Bicicleta juca la fel ca pe zăpadă sau noroi. Mi-am adus aminte aici de pietrișul perfect de pe forestierele din Austria unde la fel, dacă nu erai atent la viraje, ieșeai în decor fără nicio problemă.
Cu ceva urcări din loc în loc, coborârea se încheia în cel mai de jos punct al traseului, în zona stânelor. De aici terenul se schimba. Pietrișul și pământul de munte făceau loc pământului moale. Era nevoie de ceva mai multă atenție pentru a evita încărcarea bicicletei cu noroi. Însă din cel mai de jos punct, unde se traversa râul și de unde începeai practic urcarea spre finiș, direct prin albia râului, traversând când pe stânga când pe dreapta, putea încerca să mai cureți bicicleta.
Personal traseul mi-a plăcut foarte mult fiind, așa cum am spus și la început, abordabil pentru toată lumea. Îmi plac zonele deosebit de tehnice, care tind chiar și spre enduro, însă lipsa lor la Teleferic Challenge nu m-a dezamăgit. Fiind în concendiu m-am simțit ca un adevărat „weekend warior”, adică un amator pasionat de mtb care bifează rapid dimineață un concurs după care pleacă mai departe și-și continuă vacanța în alte zone din țară.
Singura problemă pe care am simțit-o pe priopria piele la acest concurs a fost la spălarea bicicletei. Am terminat concursul în două ore și ceva, iar la coadă la spălare am stat la fel de mult. Nu este ceva ce poate fi lăudat, mai ales că unul din sponsorii evenimentului a fost Husqvarna, cel care a oferit și singurul aparat de spălat sub presiune.
Per ansamblu însă concursul a fost bine organizat, cu un traseu care poate fi făcut în aproape orice perioadă a anului, zonele cu noroi fiind evitabile dacă se alege asfaltul.
Câștigătorii la Teleferic Challenge 2018 au fost:
Tura Lungă (Medie) – masculin General
Tura Lungă (Medie) – feminin General
Tura Medie – masculin General
Tura Medie – feminin General
Tura Scurtă – masculin General
Tura Scurtă – feminin General
Rezultatele complete pot fi consultate pe pagina oficială aici.
Pentru 2025 Riders Club anunță organizarea a 5 concursuri de ciclism cross country și mtb, însă în plus față de…
Dacă în februarie 2022, Bryton prezenta un nou model de ciclocomputer, mai precis Rider S500, azi avem lansarea următoarei versiuni,…
Disciplina gravel devine din ce în ce mai populară, iar producătorii nu se sfiesc să lanseze constant modele noi. Martor…