Pur și simplu auzirea denumirii de SuperSix este suficientă pentru o mulțime de pasionați de ciclism să le facă părul de pe spate să se ridice… o cursieră simplă, eficientă, elegantă, cu greutate și caracteristici incredibile! Nu e de mirare că acest model, în special în versiunea de top Hi-Mod, a născut un fan club numeros în toate colțurile lumii! Pasionații se întrec în echipări cât mai extravagante și aduc modelul producătorului american la greutăți senzaționale… Însă odată urcat pe un SuperSix, geometria perfectă și capacitatea de a transmite forța piciorului către roți este uimitoare! Este o bicicletă de competițe desăvârșită!
Din acest motiv, sarcina de a îmbunătăți acest model nu a fost ușoară pentru cei de la Cannondale. La fiecare generație ei au adus mici îmbunătățiri de rigiditate, greutate sau de confort la o bicicletă ce oricum era aproape perfectă. Iată însă că echipa de proiectare și-a luat inima în dinți și a făcut cea mai mare schimbare din istoria modelului! Noul SuperSix EVO 2019 aproape că nu mai poate fi recunoscut – formele clasice au făcut loc formelor noi aerodinamice, seatstay-urile au coborât iar echiparea s-a îmbogățit cu componente integrate. Mai multe despre datele tehnice ale noului model găsiți în articolul de prezentare.
Am primit pentru un test de câteva zile de la Extreme Riders, importatorul Cannondale în România, un SuperSix EVO HiMod Ultegra Di2, al doilea model din gamă ca performanțe și preț. Am încercat să îl ducem și la munte și pe plat, după care să vă spunem cum ni s-a părut. Iată concluziile…
Superb este cuvântul care mi-a venit în minte prima dată când am văzut bicicleta în realitate. Nu îmi dau seama dacă imaginile reflectă sentimentul, dar finisajele, roțile profilate și anvelopele cu margini maro dau o imagine impresionantă dacă stai cu ea față în față. Doar un mic amănunt, inscripționarea SuperSix cu un autocolant lipit direct pe vopsea, parcă nu se ridică la nivelul restului bicicletei. Tuburile cadrului au toate forme studiate aerodinamic iar contactul dintre seatstay-uri și seat tube a fost coborât pentru a crește capacitatea de absorbție a vibrațiilor.
Transmisia Shimano Ultegra Di2 o cunosc deja pentru că o am și pe bicicleta personală și este o alegere excelentă care aduce un mare plus din punctul meu de vedere acestei biciclete. Funcționează perfect iar rapoartele montate sunt destul de îngăduitoare, cu pinioane 11-32. Din păcate, fără a găsi o explicație, pinioanele sunt din seria 105, foarte grele și greu de înghițit la prețul acesta.
Un aspect foarte original este angrenajul ce vine cu un powermeter dual Power2Max gata instalat. Din păcate acesta nu este și funcțional, necesitând activarea ce implică plata unei sume destul de mari, dar până la urmă nici bicicleta nu e ieftină și probabil 99,9999% din cumpărători vor achita și această factură.
Spațiul din cadru permite oficial montarea de anvelope de până la 30 mm lățime. Noile seatstay-uri coborâte cresc considerabil confortul, motiv pentru care sunt prezente pe cea mai mare parte a cursierelor lansate în ultima vreme. Good work BMC!
Personal am fost extrem de încântat de șaua scurtă și lată de la Prologo, atât de încântat încât mi-am propus să imi comand și mie una. Funny fact: șaua nu e de șosea, e de fapt… de enduro! Dar e fix ce trebuie! Ușoară, comodă și cu siguranță rezistentă!
Concluzie
Părerea completă despre noul Cannondale SuperSix Evo HiMod am preferat să o prezint într-un mic video. Dar ca un rezumat, bicicleta este ceea ce se laudă: o cursieră de competiție exemplară, acum și cu valențe aero. Cu un centru extrem de rigid, transmite la roți puterea într-un mod impresionant. Cu elemente gândite pentru confort, trece peste asfaltul prost în cel mai fin mod posibil. Cu profile aerodinamice și roți profilate permite păstrarea vitezelor mari cu minim de efort. Nu în ultimul rând, tot datorită aerodinamicii excelente și a frânelor pe disc, este regină pe coborâri cu o stabilitate și o precizie incredibile!
Cannondale a reușit după părerea mea să aducă un plus modelului lor de cursieră de top pentru toți cu excepția probabil a celor mai înrăiți weight weenies. Este o bicicletă modernă, la zi cu tehnologia și tendințele dar și cu elemente inovatoare. Este cursiera de care te îndrăgosteși la prima pedală și îți dorești un cont în bancă suficient de generos încât să ți-o permiți, să fie a ta!
Preț: 7000 euro
Importator: Extreme Riders Distribution
Pentru 2025 Riders Club anunță organizarea a 5 concursuri de ciclism cross country și mtb, însă în plus față de…
Dacă în februarie 2022, Bryton prezenta un nou model de ciclocomputer, mai precis Rider S500, azi avem lansarea următoarei versiuni,…
Disciplina gravel devine din ce în ce mai populară, iar producătorii nu se sfiesc să lanseze constant modele noi. Martor…