Categorii: InterviuMag

Mircea Petrescu va pedala până în Insula Corfu

Să fii cicloturist presupune ceva curaj, multă pasiune și foarte mult timp liber. Dacă reușești să îmbini utilul cu plăcutul, îți cresc șansele de a-ți trăi viața ca pe o mare aventură. Săptămâna aceasta, am stat de vorbă cu Mircea Petrescu, care se pregătește pentru a-și atinge următorul obiectiv: Insula Corfu. Până acolo însă, va avea de pedalat 1.600 de km și va atinge cele mai înalte vârfuri din Peninsula Balcanică. Pentru această călătorie, Mircea va avea nevoie și de ajutorul nostru. Să vedem despre ce este vorba.

1.Salut Mircea! Când ți-ai dat seama că poți pedala mai departe de propriul oraș? Și cum ai reușit să te mobilizezi pentru a parcurge distanțe lungi și foarte lungi?

Salut FreeRider!

Povestea mea este…poate un pic diferită față de multe altele auzite și citite de mine și de cunoscuții mei. M-am apucat prima oară de pedalat relativ târziu, acu 4 ani, la vârsta de 14 ani și jumătate.

Este prima oară când dezvălui public vârsta mea, dar se pare că în acest caz am mai multe șanse să motivez tineretul și să fiu un exemplu pentru ei.

După 2 biciclete furate, am trecut în 2010 pe un MTB Hardtail și am plecat cu Lucian Mândruță la minunatul eveniment de care îmi amintesc și acum cu plăcere “Cu bicicleta la mare”.

Este vorba despre un eveniment la care paricipă anual de 1 mai peste 200 de bicicliști (peste 300 în 2010) și are ca scop evidențierea posibilității unei alternative eco a desfășurării concediului de ziua muncii. (300 km în 2 zile)

A fost a doua mea ieșire din oraș și prima oară când am trecut de bariera de 80 de kilometri, anume București – Comana – București, cu membri de pe ciclism.ro, atunci când încă aveam full-suspension și doar 15 ani.

Motivația a venit din direcția dorinței de autodepășire, background-ul nefiind anii lipsă de sport de dinainte, ci, poate, hormonii vârstei.

Am fost singur, nu cunoșteam niciun grup și niciun prieten cu care să merg, până în octombrie 2010.

Altă sursă importantă a mobilizării mele a fost dorința de a mă fortifica și a scăpa de răceli iarna, lene, calculator, plictiseală, de a cultiva dorința de aventură și de a simți că trăiesc…despre asta e vorba de fapt!

2.Povestește-ne pe scurt despre exeperiența ta din Turcia. Știu că ai reușit să ajungi până la Istanbul pe bicicletă.

București – Istanbul reprezintă al treilea tur al meu și, totodată al treilea tur de peste 1000 de kilometri. Primul a fost în 2011, în Oltenia și Muntenia, dar mi s-au furat pe rând bicicleta, actele, banii în Vama Veche, ceea ce m-a motivat ca imediat ce împlinesc 18 ani să explorez zona mai civilizată din vest.

Am plecat în aprilie către Budapesta, Bratislava, Viena, împreună cu Claudiu Moga, unul dintre cei mai mari cicloturiști români.

Călătoria către Istanbul a fost în primă fază o călătorie pe litoralul bulgăresc, planificată de 1 mai, dar ratată pentru că tocmai venisem de la Viena…

Așadar, am vrut să îmi iau revanșa și am tot tras de punctul final, de destinație până când am realizat că este cam același preț de întoarcere cu autocarul din Burgas sau din Istanbul. Dintotdeauna m-a fascinat acel oraș și cum eu respect cultura orientală, am vrut să am ocazia să gust din plin din aceasta și să verific ospitalitatea turcilor.

Ruta a fost București – Ruse – Tutrakan (Turtucaia) – Silistra – Cobadin – Vama Veche – Balchik – Varna – Byala – Burgas – Chernomorets – Tsarevo – Malko Tarnovo – Kirklareli – Babaeski – Corlu – Istanbul. 1200 de kilometri, 2 munti și multe multe pante de peste 12.5%, așa cum nu am mai văzut… mai ales că este altceva când urci cu 14 kg de bagaje.

A fost o experiență foarte interesantă și completă din toate punctele de vedere : din punct de vedere al treptelor de relief, al drumurilor, al peisajelor, temperaturilor, oamenilor, culturilor și din punct de vedere culinar…

3.Și că tot am adus vorba, ce fel de bicicletă folosești?

Folosesc un MTB din 2009, Univega Alpina Ht-510.

Îl cheamă Tharros (curaj în greacă) și m-a purtat în 5 țări în 4 luni.

Când voi ajunge în Corfu va avea deja 11.000 de kilometri, deși a fost achiziționată în martie 2012.

Este o bicicletă care nu este făcută pentru distanțe mari, dar pentru mine este foarte important confortul. Singurul dezavantaj este greutatea cam mare (14.8 kg cu trusa de scule și cu bidonul gol).

4.Următorul tău obiectiv este Insula Corfu. Spune-ne te rog mai multe despre traseul pe care urmează să-l parcurgi.

Insula Corfu reprezintă combinația ideală pentru mine.

Mare, munte, bicicliști, masă critică, piste de biciclete pe șosea, păduri, palate, plaje sălbatice, liniște, dar și distracție, turiști, aer curat, mâncare bună și o varietate de opțiuni de a continua cicloturismul de acolo începând.

Am vrut inițial să plec pe ruta București – Sofia – Sandanski – Salonic, cu un mic ocol în Nei Pori, pentru odihnă și pentru o croazieră în insula Skiathos, dar și pentru a putea să vizitez Meteora, celebrele mânăstiri suspendate pe stânci.

Din cauza faptului că am pierdut aparatul foto pe drumul către Istanbul pe o plajă din Byala, la 60km S de Varna, voi începe traseul din Mangalia, apoi iar Balchik – Varna – Byala, voi trece munții Aytos pe un drum județean, urmând ca seara în a 3a zi să fiu deja în orașul celor 100 de voievozi, Sliven!

Voi continua paralel cu Munții Balcani, prin Kazanlâk, Karlovo, apoi la 90 de grade către Plovdiv, al doilea cel mai mare oraș din Bulgaria, urmând Pazargic și imediat voi ajunge la baza Munților Rila, unde voi escalada cu tot cu bicicletă și bagaje Vârful Musala (2925 m), cel mai înalt vârf din Peninsula Balcanică!

Voi ancora tricolorul acolo și voi trimite poze în țară de pe laptop. De asemenea, voi scrie zilnic de pe laptop câte un articol și pune poze.

Apoi voi trece Rodopii și ajunge la Salonic, după care, după 100 de kilometri pe coastă voi urca Vârful Mytikas (2919 m), al doilea cel mai înalt vârf din Peninsula Balcanică și cel mai înalt din Munții Olimp și din întreaga Grecie!

După o binemeritată pauză în Nei Pori, voi trece Munția Osia și mă voi îndrepta pe direcția Larissa – Trikala – Kalambaka spre Meteora. Voi trece munții Pindului și voi ajunge în Ioannina, apoi Igumenitsa, de unde voi lua feribotul, pentru a urca în Insula Corfu Muntele Pandokrator (Atotțiitorul), 906 metri, unde se află o mânăstire cu un singur călugăr, despre care se spune că este gălățean!

Voi vizita și capitala Corfu Town, construită de venețieni, în stil clasic, cu străzi înguste lucioase de marmură și un turn care veghează atât vizual, cât și spiritual asupra așezării…

Sper ca cei care fac parte din comunitatea locală de bicicliști să fie bucuroși să facem o poză împreună, poate chiar în vârful Pandokrator și cu tricolorul alături de steagul Greciei.

De asemenea, voi susține categoric cauza pistelor ciclabile care trebuie construite pe șosea sau pe trotuar, numai când spațiul pedestrian este vehement respectat. Voi fotografia și documenta de pe teren situația mai evoulată de acolo și voi lăsa publicul să decidă ce este normal și civilizat și cum comunitatea de pe o insulă grecească luptă pentru drepturi mai eficient decât comunitatea bucureșteană sau românească în general.

Un alt scop pentru mine este continuarea studiilor de neogreacă și engleză, secția de interpretare, cu orientare diplomatică, în cadrul Universității Ioniene, care se găsește tot în Corfu.

Proiectul complet, însoțit de hărți altitudinale și împărțit pe zile poate fi găsit la adresa http://pedalez.ro/proiectul-cicloalpinism-balcano-elenic/ sau mai simplu la pedalez.ro/trasee

5.Cum te pot susține cititorii noștri în această nouă aventură?

În afară de promovare, nevoia mea primară rămâne donațiile.

Momentan nu am suma necesară pentru plecarea mea. Întotdeauna apar lucruri neprevăzute pe traseu. Aș aprecia dacă cei care pot ar dona o sumă modică, repet, atât cât își permit, pentru mine orice sumă contând în acest moment.

Există și opțiunea achiziționării unei parcele de 80 de kilometri, întrucât am împărțit drumul în 20 de parcele. În schimbul sumei de 50 RON, voi trimite fotografii personalizate în funcție de preferințe și voi dedica în totalitate un articol pe blog fericitului posesor.

Conturile mele ING sunt RO04INGB0000999902842260    (RON)

RO79INGB0000999902842268     (EUR)

Iar pentu cei din București care au mai mult timp la dispoziție, mă pot contacta la numărul de telefon 0728832011, întrucât plecarea mea este pe 1 septembrie. Vă mulțumesc anticipat pentru susținere!

Dragos Mitroi

Inițiatorul proiectului FreeRider.ro, are la activ peste 250 de biciclete testate și evaluate în mod obiectiv. Pedalează din 1998 pe mountainbike și din 2009, aproape zilnic, pe site-ul de față.

Vezi comentarii

  • Stimati biciclisti si cicloturisti,

    Am citit cu putin timp inainte un articol legat de experienta traumatizanta a unor cicloturisti, care au fost atacati cu pietre intr-o localitate din judetul Salaj.
    Ulterior, am citit acest articol care mi-a atras atentia prin modul ingenios prin care un pusti incearca sa-si implineasca un vis. Aici fac referire la personalizarea unor parti din traseu, in schimbul unor sume de bani. Mi se pare o idee foarte buna, avand in vedere ca sunt oameni care dau bani sa-si personalizeze diverse nimicuri (tricouri, pahare, sepci, etc.).
    Din pacate, am constat ca aruncatul cu pietre se poate face si virtual. Aceeasi educatie, dar alte mijloace (intrebare retorica)???
    Precum bine stim, din declaratia drepturilor omului, libertatea unui om se termina unde incepe libertatea altuia.
    In consecinta, nu inteleg motivul pentru care exista oameni care insulta un copil, doar pentru simplu fapt ca nu sunt de acord cu ceea ce face el, atata vreme cat acesta nu le-a facut niciun rau.
    Nu vrei sa dai bani, nu dai! Este foarte simplu si comod.
    Sa inteleg ca cei care il acuza pe acest pusti, suna la televiziuni si se arata contrariati de diferite reclame, fac dreptate pe strada, etc., sau doar "arunca cu pietre" pentru ca au gasit o "prada usoara".
    PS: Pustiule, nu te cunosc, dar sper sa nu te demotivezi si incearca sa fi mai dilomat in raspunsuri.

  • ATENTIE! Intrebarile tehnice sau cele legate de alt subiect vor fi postate pe forum.
    Cati pusti ,de varsta lui au curajul asta?Ca sa nu mai vorbim de efortul fizic sustinut,zi de zi,pt. a ajunge la destinatie!!! Nu mai fiti atat de rai si intransigenti....aduceti-va aminte mai bine de ceea ce faceati voi cand erati de varsta lui! Oare se compara?!

  • Mie imi pare rau ca cei de la freerider au ajuns sa publice astfel de povesti, in care un om vrea bani fara sa ofere nimic ptr ei, iar apoi, cand cineva il combate cu argumente, el vine si insulta. Prietene, Moga macar nu jigneste, recunoaste ca practica boschetareala si macar are un stil spumos de povestit. Pe cand tu esti doar o copie infidela a lui. Si inca esti in starea de negare! Te rugam, fa-ne sa ne fie dor de tine!

  • geograful are dreptate intr-un fel, iar restul cu promovarea acestui picior de "Rai" intitulat Romania cred ca au vazut prea multe filme. Si cum pestele de la cap se impute, nu poti spune ca promovezi o tara ducandu-te prin alte tari ca simplu turist si sa le povestesti alora despre Mihai Viteazul................. Mircea Vasile Petrescu, in Romania de azi tin sa-ti precizez foarte acut ca exista oamnei care nu se mai pot caca de foame, asta inseamna ca usor,usor se pierde acea clasa de mijloc care constituie un echilibru intre cei care AU si cei care nu AU. Asta inseamna ca nu mai exista infrastructura. Geografu-l a incercat sa te lamureasca dar la tine iapa este mai naravasa, nu vrea sa priceapa termenul. Uite, un exemplu frumos si de urmat, in privinta promovarii, se poate regasi pe site-ul mtbtours.ro si ca sa nu fac publicitate am sa ma opresc aici

  • Nu inteleg de ce atata polemica,cine vrea sa-l ajute sa o faca cine nu sa taca,dar asa au ajuns toti stiu sa franga aripile unui vis pe bune acuma nu-ti cade mana sau vre-un grad daca-i dai 5 lei pustiului

  • Geografule, multumesc pentru sustinere! Poate ne vedem la o bere pana plec :D

  • foarte frumos ca Mircea face cicloturism. cred totusi ca iti trebuie un obraz gros sa ceri donatii pentru asta. nu-i asa Mircea? munceste putin mai mult(cum ai zis ca faci) ca sa-ti sustii calatoriile si vei fi cu adevarat un model pentru cei tineri.

  • Erata la ultima fraza de mai sus: "importarea" si nu "exportarea" (din perspectiva Greciei). Rog un moderator sa faca corectura si sa anuleze erata.

  • Absolut fabulos!

    Incep sa ma gandesc serios ca daca este vorba de cheta numai pentru dus, nu pentru dus - intors, chiar ar fi avantajoasa "investitia". Trebuie sa incurajam omu sa-si aprofundeze acolo studiile "cu orientare diplomatica", sa ne dea si noua un ragaz de 10 - 15 ani pana cand o sa ne mai slefuim si noi, ca sa fim intr-adevar pregatiti sa-l primi la sanul nostru.
    Oricum, la falimentul in care se gaseste Grecia nu cred ca exportarea unei asemenea "valori" poate sa-i dauneze prea mult.

Share
Published by
Dragos Mitroi

Stiri Recente

Riders Club anunță concursurile pentru sezonul 2025

Pentru 2025 Riders Club anunță organizarea a 5 concursuri de ciclism cross country și mtb, însă în plus față de…

4 zile in urma

Bryton lansează noul ciclocomputer smart Rider S510

Dacă în februarie 2022, Bryton prezenta un nou model de ciclocomputer, mai precis Rider S500, azi avem lansarea următoarei versiuni,…

o săptămână in urma

Test – bicicletă gravel electrică Van Rysel E-GRVL AF HD

Disciplina gravel devine din ce în ce mai populară, iar producătorii nu se sfiesc să lanseze constant modele noi. Martor…

2 săptămâni in urma