Categorii: Interviu

Membri noi, concursuri noi, biciclete noi pentru 2016 – interviu cu BikeXpert Racing Team

În decembrie anul trecut începuse pe Facebook o mini avalanţă de noutăţi legate de echipa BikeXpert Racing Team. Părea că toţi cicliştii îşi părăsesc echipele şi vin la BikeXpert. Primul despre care am aflat a fost Răzvan Jugănaru cu care am şi discutat la vremea respectivă planurile sale pentru 2016. Însă cum noutăţile veneau pe bandă am decis să lăsăm apele să se limpezească puţin. Acum este mai linişte aşa că l-am contactat pe Cătălin Sprînceană, team managerul echipei BikeXpert Racign Team, pentru a vedea cum plănuiesc ei să domine podiumurile concursurilor de ciclism, mtb în special, în 2016 şi cum au de gând să organizeze echipa acum că familia s-a mărit.

Cătălin spune că echipa este un organism viu, în continuă mişcare şi perfecţionare. „Am pornit acest proiect acum 3 ani împreună cu 6-7 amatori, cu Alex Stancu la acea vreme U23, cu o bicicletă CUBE Reaction 26’’ şi tricourile pe care magazinul BikeXpert le oferea gratuit la Prima Evadare”, povesteşte el. „Drumul spre performanţă este lung şi implică experienţă acumulată, iar noi mai avem de învăţat. Noii membri profesionişti sunt: la elite Attila Madaras şi Răzvan Jugănaru. La juniori: Attila Malnasi şi Bartha Levente. La cadeţi: Mihai Ciufu şi Tudor Căzăceanu. Lor li s-au alăturat amatorii: Ionel Duţă (19-29 ani), Ciprian Comişan (19-29 ani), Tibi Tebeică (30-39 ani), Daniel Bostan (30-39 ani) şi Valentin Vlăduţ, un băiat surdomut de 17 ani extrem de bine motivat şi axat pe performanţă.”

Echipa este împărţită în două secţiuni. Cei 52 de sportivi sunt separaţi pe categoriile profesionişti – 10 ciclişti, şi amatori – 42 de ciclişti. „Fiecare cu rolul său”, spune Cătălin. „Nu am intenţionat să ajungem la numărul acesta de membri, dar fiecare şi-a ocupat locul în funcţie de nişte merite: profesioniştii fac doar performanţă în timp ce amatorii se implică în obţinerea de rezultate şi vizibilitate, implicarea în organizarea activităţii clubului sau participarea ca voluntari la cele patru concursuri pe care le organizăm”

„Toţi sportivii noştri sunt legitimaţi la FRC, ca profesionişti şi amatori, şi invităm şi alte echipe să ne urmeze exemplul drept un pas în direcţia normalizării raporturilor din sportul acesta atât de îndrăgit, dar şi pentru creşterea vizibilităţii / greutăţii lui. Apoi, în plus faţă de performanţă, un alt scop al echipei este promovarea ciclismului pentru amatori. Prin concursurile şi turele pe care le organizăm sperăm să scoatem oamenii din spatele birourilor, iar numărul mare de amatori din echipa noastră confirmă acest lucru.”

În cadrul echipei au intrat mulţi ciclişti noi, dar sunt şi câţiva de valoare care au plecat. „Ultimul plecat este Dani Crista”, ne spune Cătălin. „El a ales să-şi continue cariera în ciclismul profesionist de şosea alături de Tuşnad Cycling Team. Sperăm că într-o zi îl vom vedea în marile concursuri de şosea. Îl susţinem în continuare pe Dani cu bicicleta CUBE Litening C68, suntem permanent în legătură cu el şi a rămas parte din familie. Marius Petrache este un alt ciclist care a plecat. Îi urăm şi lui mult succes în proiectele personale şi am înţeles că este în negocieri cu o echipă din străinătate.”

Însă cu atât de mulţi membri în echipă este probabil destul de greu să fie toţi coordonaţi să facă ceea ce trebuie pentru ca echipa să fie susţinută. „Fiecare sportiv profesionist primeşte un plan de antrenament pe o perioada limitată de timp”, povesteşte managerul echipei Cătălin Sprînceană. „Începând din 2016 sportivii vor fi testaţi la finalul fiecărei perioade de antrenament şi începutul următoarei. Toate planurile de antrenament sunt adaptate la vârsta şi sexul sportivului. Programele de antrenament au la bază un calendar axat pe MTB. Programele de antrenament sunt construite în aşa fel încât să aducă sportivii în vârful de formă în perioada Campionatelor naţionale şi a curselor importante. Cât priveşte amatorii, toţi cei interesaţi sunt în legătura cu antrenorul echipei pentru programe sau idei de antrenament.”

Însă antrenamentele nu sunt suficiente pentru ca cicliştii să obţină rezultate bune. Sau mai bine spus antrenamentele în ţară nu sunt suficiente. „Cu excepţia lui Ede Molnar care se află acum într-un stagiu de pregătire în Spania unde va lua startul, între 28 şi 31 ianuarie la „Costablanca Bike Race”, un maraton UCI cu 4 etape, toţi sportivii profesionişti din echipă se antrenează la sală şi pe şosea atât cât permite vremea”, mărturiseşte Cătălin.

„Între 28 Ianuarie şi 2 Februarie vom avea în Bucureşti un mini stagiu de pregătire cu ocazia venirii sportivilor pentru testările anuale. Dar din 22 Februarie echipa se va muta în sudul Turciei pentru un cantonament de două săptămâni unde sperăm să pedalăm la peste 18-20 grade. Am ales această perioadă pentru că este mai apropiată de începutul calendarului nostru. Sperăm să strângem peste 1000 km în antrenamente lungi, de acumulare şi să lucram la coagularea noii formule a echipei.”

Însă echipa, oricât de performantă şi organizată este, nu poate atinge cote maxime fără un coordonator, fără un antrenor. Până de curând Georgiadis Georgios a fost cel care a antrenat echipa însă el a plecat acum la noua echipă de şosea înfiinţată de Steaua Bucureşti. Drept urmare succesorul său este Răzvan Jugănaru. „Răzvan este noul antrenor-jucător, al echipei”, precizează Cătălin. „Răzvan are experienţă, studii de specialitate şi este familiarizat cu noile metode de antrenament. Obiectivele sale pe termen scurt sunt obţinerea cât mai multor titluri de CN la MTB. Pe termen lung îndreptarea juniorilor şi a cadeţilor noştri către o cariera profesionistă fapt pentru care clubul va investi anul acesta în 3 sau 4 deplasări internaţionale la curse importante de XCO şi XCM. Însă doar pentru o parte dintre aceştia care vor fi selectaţi după prima parte a sezonului competiţional.”

Am dorit să ştim şi care este ţelul principal pentru sezonul 2016. Dacă în afară de mtb există şi curse de şosea la care se doresc rezultate bune. „Cursele naţionale au importanţă pentru sponsorii echipei. Deci vom lua startul la cele mai importante din calendar”, a ţinut să precizeze Cătălin. „Vom participa şi la 3 sau 4 concursuri internaţionale ca parte din programul nostru de investiţii pentru viitor. Cred că generaţia lui Molnar şi Malnaşi este pe calea cea bună în drumul spre performanţă internaţională. Suntem echipă de MTB, dar în limita timpului vom lua startul şi la câteva concursuri de şosea , iar dacă vom avea convocări în lotul naţional, le vom onora, atât pentru MTB cât şi pentru şosea.”

În ultimii ani am observat o creştere vizibilă a popularităţii ciclismului. Din ce în ce mai multe ture între prieteni, din ce în ce mai multe concursuri şi echipe cu un calendar şi membri bine coordonaţi de-a lungul întregului an. Însă la nivel internaţional, cu excepţia câtorva ciclişti de şosea, nivelul acestui sport este încă nesemnificativ. „Orice echipă supravieţuieşte din sponsorizări şi parteneriate pe care trebuie să se străduiască să le facă vizibile în ţară cât mai mult cu putinţă. De aici importanţa calendarului naţional”, precizează Cătălin. „Participarea la cursele internaţionale este costisitoare, dar merita în contextul acumulării de experienţă şi know how. Nivelul sportivilor români nu se poate ridica fără cursele internaţionale de unde îşi iau modelele, reperele, motivaţia şi experienţa! Din cursele externe culeg experienţă şi managerii de echipă şi antrenorii care intră în contact cu trendurile.”

Iar această vizibilitate şi nivel ridicat al concurenţei îl găsim doar la câteva curse în România în acest moment. Pentru 2016 o parte din concursurile la care BikeXpert Racing Team doreşte o clasare bună sunt: cursele UCI naţionale, Prima Evadare, Campionatele Naţionale de XCO, XCM şi şosea, Triada MTB, BikeXpert Alpine Challenge, Moon Time Bike şi Imprezzio Global Marathon. Pe plan internaţional vorbim de cursele UCI.

Însă antrenamentul este una, o echipă numeroasă este alta şi un echipament performant este cu totul altceva. Degeaba stai bine cu tehnica, muşchii şi plămânii dacă la fiecare concurs trebuie că cari o ancoră după tine. Însă în cazul echipei BikeXpert Racing Team nu va fi cazul. La MTB echipa foloseşte noile modele de hardtail CUBE Elite C68 echipate cu linii Shimano XTR M9000 2×11, roţi DT Swiss echipate cu anvelope Schwalbe (Rocket Ron 2.1 pe faţă /Schwalbe Racing Ralph 2.1 pe spate) şi furci Rock Shox SID, cu excepţia bicicletei lui Attila Madaras care a ales o linie SRAM XX1 şi furcă Rock Shox RS1. În plus unul dintre cicliştii echipei este posibil să dispună de un al doilea MTB, un full suspension CUBE AMS C62 echipat cu furcă şi shock FOX şi cu o linie Shimano XTR M9000 2×11.

Jugănaru, Stancu, Madaras şi Molnar folosesc cadre de 19 inch, Irina Dumitru de 15 inch, Karina Bonta de 17 inch, iar Malnaşi de 21 de inch. În funcţie de mărime greutăţile bicicletelor variază de la 9,3 kg la 9,6 kg. Bicicletele de şosea sunt CUBE Litening C68 PRO echipate cu linii Shimano Ultegra. În funcţie de mărimi greutăţile bicicletelor variază de la 7,3 kg la 7,8 kg.

Clubul nu se ocupă însă doar de echipă. În afară de participarea la competiţiile oferite de alţi organizatori clubul BikeXpert are în portofoliu propriile competiţii pe care le organizează. Astfel pentru 2016 avem următoarele:

  • 4 iunie – Maratonul Vinului – Urlaţi
  • 11 iunie – Rocket Bike Fest – Cernica
  • 10 septembrie – BikeXpert Alpine Challenge – Pucioasa
  • 24 septembrie – Rocket Bike Fest 2 – Cernica

În plus există şi un proiect nou, gândit a fi organizat în Bucureşti la final de sezon, proiect despre care Cătălin Sprînceană încă nu doreşte să ofere prea multe informaţii.

Întreaga echipă BikeXpert Racing Team are următoarea alcătuire:

Profesionişti Alexandru Stancu Elite
Attila Madaras Elite
Razvan Juganaru Elite / antrenor
Irina Dumitru Elite
Karina Bonta Elite
Ede Molnar U23
Attila Malnasi Juniori
Levente Bartha Juniori
Mihai Ciufu Cadet
Tudor Cazacenau Cadet
Amatori Catalin Sprinceana Master / team manager
Mircea Florescu 40-49 ani / presedintele clubului
Horia Enciu 40-49 ani / marketing manager
Bucataru Razvan 30-39 ani / mecanicul echipei
Andy Brunner Master 60+
Andrei Ionut U18
Valentin Vladut U18
Duţă Ionel 19-29 ani
Bobeica Razvan 19-29 ani
Ciprian Comisan 19-29 ani
Simona Brinza 30-39 ani
Ciprian Rosca 30-39 ani
Catana Cristian 30-39 ani
Valentin Niță 30-39 ani
Bogdan Brinza 30-39 ani / project manager
Hans Comyn 40-49 ani
Iancu Valentin 30-39 ani
Vieru Antonio 30-39 ani
Ionut Dragan 30-39 ani
Aurelian Costache 30-39 ani
Răzvan Staicu 30-39 ani
Tiberiu Tebeica 30-39 ani
Bogdan Palaghian 30-39 ani
Daniel Bostan 30-39 ani
Adriana Ceausescu 30-39 ani
Gabriela Neacsu 40-49 ani
Stefan Morcov Basso 40-49 ani
Nasturica Adrian 40-49 ani / project manager
Cristian Ghilt 40-49 ani
Marton Ioan Eszes 40-49 ani
Sebastian Boer 40-49 ani / consilier
Dragos Alexandru 40-49 ani
Cotofana Ion 40-49 ani
Carciumaru Bogdan 40-49 ani
Alex Popiel 40-49 ani
Dorin Grigoras 40-49 ani
Marius Amzulescu 40-49 ani
Dragos Bitere 40-49 ani
Traian Olinici 40-49 ani/fotograful echipei
Mihnea Tirca Master / divizia downhill
Ciupitu Viorel Master / divizia downhill
Brad Brunner Divizia downhill
Dan Mazilu

Îi place să spună că s-a născut pe bicicletă, însă în realitate s-a născut în București. Practic, se dă pe două roți din copilărie. Mai serios s-a apucat de ciclism din 1998 când, după ce și-a cumpărat primul MTB, s-a și dus la vârful Omu. Se mândrește că a fost primul care a făcut asta și până în ziua de azi așteaptă să-i confirme cineva... Lăsând gluma la o parte, Dan este unul din cei mai pasionați cicliști din România, la nivel de amatori. Rămânând tot timpul la un nivel constant al pasiunii, niciodată prea exagerat sau prea monoton, și-a angrenat întreaga familie care-i susține entuziasmul și pedalează alături de el. Tot timpul pe bicicletă, la concursuri, la teste, la evenimente de profil din țară și străinătate, explorând un nou traseu de cicloturism sau pur și simplu scriind despre acest subiect, Dan este în constantă legătură cu ultimele noutăți din domeniu, ultimele trenduri și ultimele tehnologii folosite la biciclete.

Vezi comentarii

Share
Published by
Dan Mazilu

Stiri Recente

Bryton lansează noul ciclocomputer smart Rider S510

Dacă în februarie 2022, Bryton prezenta un nou model de ciclocomputer, mai precis Rider S500, azi avem lansarea următoarei versiuni,…

2 zile in urma

Test – bicicletă gravel electrică Van Rysel E-GRVL AF HD

Disciplina gravel devine din ce în ce mai populară, iar producătorii nu se sfiesc să lanseze constant modele noi. Martor…

5 zile in urma

Prologo lansează noua gamă de șei AGX “Slide Control” cu control al alunecării

Prologo AGX înseamnă „Aventură, Gravel, Ciclocros”, iar noua serie de produse din această gamă vine cu control al alunecării și…

o săptămână in urma