Cursele externe de ciclism sunt din ce în ce mai apreciate de riderii noștri și, deși unele sunt foarte îndepărtate, chiar și la acestea ne putem bucura că avem prezență românească. Absa Cape Epic este unul din cele mai cunoscute, mediatizate, prestigioase și dificile maratoane mtb pe etape. Concursul este un maraton în adevăratul sens al cuvântului. Pentru a termina acest concurs ai nevoie de un rezervor de combustibil extrem de mare, întrucât ai de parcurs 7 etape în 7 zile, 658 km și o diferență de nivel amețitoare de 13.530 m, toate parcurse prin canicula Africii de Sud.
Dacă în 2017 România a fost reprezentată de Lucian Logigan și Tudor Oprea de la Scott Geiger Team, la ediția a 15a de anul acesta va participa Dinamo-BikeXpert Racing Team cu două echipe alcătuite din Cătălin Sprînceană și Hans Comyn și Karina Bonța alături de Răzvan Jugănaru.
Am luat legătura cu cei patru sportivi pentru a afla ce înseamnă pentru ei acest maraton din Africa de Sud, și ce așteptări au de la ei.
Cătălin Sprînceană – Dinamo-BikeXpert Racing Team 1
Eu și Hans am ratat participarea la Cape Epic 2017, după accidentul din Turcia, de pe 23 Februarie, care m-a ținut pe bară 7 luni. Din fericire, organizatorii ne-au transferat taxa de participare în contul ediției din 2018. Între timp lucrurile s-au mai schimbat. Hans este cu mult înaintea mea ca formă fizică. Eu încă nu m-am refăcut complet după accident și la cele 2-3 concursuri la care am participat în 2017, de test, am fost cu mult chiar și în spatele celor mai bune fete de pe la noi.
Ne-am programat 3 cantonamente în ianuarie și februarie și sper să mai recuperez teren în așa fel încât să mă apropi de forma lui Hans. Important este să termin concursul întreg, fără să mă chinui…. prea mult. Noutate pentru anul acesta este că vom avea încă doi reprezentanți din echipa Dinamo-BikeXpert Racing Team, pe Karina Bonța și pe Răzvan Jugănaru, care și-au asigurat locul după ce au depus CV-ul și au primit wild card.
Încercăm să gândim pe termen lung. Mergem să obținem experiență, să terminăm cu bine fiecare etapă a concursului și să ne întoarcem pe viitor mai bine pregătiți. Plecăm mai devreme cu 4 zile întrucât vrem să ne asigurăm că ne revenim după cele 20 de ore de zbor și că ne odihnim bine înainte de concurs. Am vrea să avem timp să facem și recunoașterea prologului de pe Table Mountain, deci e bine să fim acolo mai devreme.
Hans Comyn – Dinamo-BikeXpert Racing Team 1
Pregătesc participarea mea la Cape Epic deja de mai mulți ani. Terminarea cursei va însemna pentru mine vârful carierei de până acum în acest sport. Cape Epic este cunoscut drept cel mai dificil maraton mtb pe etape. Mi-am dorit să particip la acest concurs aproape imediat ce m-am apucat de mtb în 2014. Am aplicat să fiu voluntar în 2015 și 2016 – voluntarii primesc invitație de participare la următoarea ediție, dar am fost refuzat.
Am decis să mă duc în Cape Town oricum, să văd totuși ce se mai poate face. Antrenându-mă acolo în ianuarie 2016, l-am întâlnit pe Dave Bellairs organizatorul concursului. M-a invitat, alături de un coechipier, pentru ediția 2017. Însă Cătălin s-a accidentat în Turcia cu doar o lună înainte de concurs. Am fost invitați din nou, așa că în 2018 ar trebui să fie totul bine.
Sunt emoționat, puțin speriat, dar abia aștept să-mi îndeplinesc acest vis.
Karina Bonța – Dinamo-BikeXpert Racing Team 2
Absa Cape Epic mi-a stârnit interesul acum doi ani când mi-am dat seama cât de mult îmi plac maratoanele . Iar ideea de a avea 7 maratoane unul după altul a început să îmi surâdă. Când am aflat că am primit wildcard , eram pe un deal la antrenament și efectiv am început să sar încontinuu de fericire. Ceilalți nu înțelegeau ce am.
După ce am ajuns acasă și s-a sedimentat vestea, am început să am tot felul de sentimente amestecate: fericire, frică, emoții. Totuși fericirea de a putea participa și de a fi prima româncă ever, a fost cel mai puternic sentiment. Faptul că voi face echipă cu Răzvan Jugănaru, mi-a dat încrederea și siguranța de care aveam nevoie.
Îmi doresc foarte mult să terminăm acest concurs și totodată să ne bucurăm de fiecare etapă dând tot ce avem mai bun. Accidentarea mea din octombrie a venit ca o mică piedică, cel puțin psihică, dar am reușit să mă motivez și să trec peste, chiar dacă pauza a fost puțin mai lungă decât normal. Tocmai pentru a putea fi în formă maximă, voi merge în ianuarie în Tenerife la un prim cantonament , iar toată luna februarie o voi petrece în Turcia, acumulând cât mai mulți km posibili și reobișnuindu-mi genunchiul cu efortul îndelungat zilnic.
În martie voi începe să scurtez puțin antrenamentele și să adaug intensitate pentru a putea fi într-o formă foarte bună începând cu 18 martie. Sunt sigură că va fi o experiență unică în care vom trece de la agonie la extaz mai mereu, dar din care mă voi întoarce mai puternică atât fizic cât și psihic.
Răzvan Jugănaru – Dinamo-BikeXpert Racing Team 2
Maratonul din Africa de Sud este de departe cel mai tare concurs de până acum, la care voi avea ocazia să particip. Îmi doream de multă vreme și abia acum s-a ivit ocazia. De departe este meritul Karinei, colega mea de echipă, care și-a bătut capul și a reușit să obțină invitația pentru noi.
Voi lua startul la categoria Mixt împreună cu Bonța Karina și sper să facem o figură frumoasă. Este drept că forma mea sportivă este departe de ce mi-aș dori, sau de ce era acum câțiva ani, dar mă voi pregăti cât îmi permite timpul și cât pot de bine pentru a mă putea bucura de această experiență.
Principalul meu obiectiv este să văd din interior organizarea unui eveniment de asemenea amploare și să mă întorc cu idei noi pe care să le pun în practică în România, pentru a aduce un plus de valoare concursurilor de la noi. În rest sper să fac față coechipierei mele și să mă bucur cât se poate de mult de „dat” și de experiența unică.
Cei patru sportivi vor concura pe biciclete mtb Cube, unul din sponsorul echipei.
Cătălin Sprînceană va concura pe Cube AMS C:68 SL 2017 cu cadru de 20 inch. Această bicicletă a fost modificată față de echiparea originală. Au mai rămas ghidonul Cube din carbon și frânele Shimano XTR. Noua transmisie este SRAM Eagle 1×12 (încă nu este decis dacă va alege foaie de 32T sau de 34T), roțile Newmen Advanced X.22 din carbon, șaua Fabric Scope carbon, tija de șa Newmen carbon și suspensia Fox Factory. Greutate cu tot cu pedale: 10,2 kg.
Bicicleta Karinei va fi topul de la CUBE și anume AMS C:68, adică variata SLT 2018 echipată 95% cu piesele cu care este dotată și bicicleta lui Cătălin Sprînceană. Diferența constă în frânele SRAM Level Ultimate și ghidonul de la Newmen. Greutate producător 9,5kg (fără pedale). Bicicleta Karinei are un cadru de 16 inch.
Bicicleta lui Răzvan Jugănaru este similara cu modelul stock al lui Cătălin Sprînceană. Excepție fac roțile din carbon Newmen Advanced X.22 adăugate ulterior, tija de șa din carbon tot de la Newmen și șaua Fabric Scope carbon.
Pentru Hans Comyn bicicleta este cea cu care ar fi trebuit să participe Catalin în 2017, CUBE AMS C:62 SLT model 2016. Echipare stock, dar bună, la care s-a adăugat aceeași șa Fabric Scope carbon pe care echipa a testat-o în 2017 și cu care s-au înțeles foarte bine.
Pentru 2025 Riders Club anunță organizarea a 5 concursuri de ciclism cross country și mtb, însă în plus față de…
Dacă în februarie 2022, Bryton prezenta un nou model de ciclocomputer, mai precis Rider S500, azi avem lansarea următoarei versiuni,…
Disciplina gravel devine din ce în ce mai populară, iar producătorii nu se sfiesc să lanseze constant modele noi. Martor…