Categorii: InterviuMag

Interviu cu Marius Petrache, noul Campion Național la Șosea

În cariera lui Marius Petrache s-au petrecut câteva schimbări în ultima vreme, prin urmare am luat legătura cu el ca să ne țină la curent cu cele recent defășurate. Iată ce am aflat.

1.Ești noul campion național la Șosea, sincere felicitări! Cum a fost cursa?

Multumesc. Cursa a fost una dificila pentru ca a fost foarte cald si pentru ca am fost in evadare inca din primii kilometri. Am plecat impreuna cu Eduard Novak si cu Ionut Sdraila lucrand impreuna, iar Tusnad neavand interes sa traga dupa omul lor, am reusit ca la un moment dat sa avem un avans de 8 minute 30. Am lucrat doar cu Novak pentru ca Sdraila nu putea sa lucreze avandu-l pe Grosu in pluton.

A fost o perioada cand am auzit ca a evadat din pluton Barbu Andrei, tot de la Tusnad, asa ca am incetinit ritmul pentru a-l astepta dar intarzia sa se aproprie, asa ca am decis sa ne reluam ritmul. Dupa scurta perioada, ni s-a comunicat ca Grosu este la 3 minute in spatele nostru si plutonul la 5 minute. M-am gandit daca ar avea rost sa il astept, pentru a face echipa cu el, pentru a ajunge impreuna la final, dar am decis ca as castiga mai mult timp daca imi continui ritmul sau daca accelerez si continui pe cont propriu pana la final. Mai ales ca ma simteam foarte bine, asa ca inainte cu aproximativ 50 – 55 km inainte de final am marit ritmul si am continuat singur, fara ca Eduard Novak sau Sdraila sa poata tina pasul cu mine.

La scurt timp am fost anuntat ca Serghey Tvetcov este urmatorul dupa mine la 3 minute asa ca am incercat sa merg cat mai constant sau chiar sa mai castig ceva timp si pe parcurs am marit avansul la 4 minute, dupa aceea la 5 minute si in ultima tura doar am vrut sa merg cat mai in siguranta si pastrez un avans confortabil, iar la sosire am ajuns cu un avans de 3’48” si asta m-a facut foarte fericit dupa 130 km de traseu dificil si cu tot felul de schimbari si urmariri pe parcursul a 3h 25min.

Ii multumesc lui Georgiadis Georgios pentru sprijinul constant si mai ales pentru cel din ziua concursului, m-au ajutat foarte mult informatiile sale, incurajarile lui si ale colegilor din masina. Astfel am putut sa-mi fac un plan si sa stiu tot timpul unde ma aflu si cum sa procedez pe parcursul etapei. In timpul cursei si dupa, am fost impresionat de emotiile lui Iorgos si ale juniorului Bidilici Cristian, emotii mai puternice decat cele traite de mine.

2.Ai schimbat echipa din câte am observat. Ești la Steaua dar ești sponsorizat de Devron? Povestește-ne mai pe larg despre ultimele schimbări.

Nu vreau sa incep cu o nota negativa adusa ciclismului dar, din pacate, in Romania este foarte greu sa practici sportul de performanta. Am observat ca multi organizatori interzic participarea sportivilor legitimati la competitiile private prin excluderea categoriilor Elite sau Open si asta face si mai dificil de promovat ciclismul de performanta si se urmareste mai mult profitul si interesele personale.

Dacă ai văzut reclama asta înseamnă că știai de noul sponsor al lui Marius Petrache.

Am schimbat echipa deoarece nu am mai ajuns la o intelegere cu fosta echipa si nu am vazut o colaborare in care sa crestem reciproc, asa ca am decis sa ma alatur proiectului antrenorului Georgiadis Georgios si al managerului sectiei de ciclism de la Steaua Bucuresti, Cristian Neagoe.

Discutiile cu Devron au inceput in primavara si va urma sa facem o conferinta de presa cu mai multe detalii. Pe scurt, Devron este sponsorul meu principal pe plan national si international la competitiile de sosea cat si la cele de mountainbike.

3.Ai revenit la șosea complet sau te vom vedea în continuare și la MTB?

Asa cum am spus mai sus, continui sa particip si la competiile de MTB atat cat imi va permite timpul intre criteriumurile fixed gear si cursele de sosea. Ramane sa pun la punct un calendar competitional care sa acopere toate cele cinci ramuri de ciclism (sosea, criteriumuri fixed gear, velodrom, mtb si ciclocros) national si international la care urmeaza sa particip.

4.Ce curse ai planificate în perioada imediat următoare?

Imediat in perioada urmatoare voi participa la Redhook Criterium, etapa din Londra de pe data de 9 iulie.

Pentru weekend-ul 2-3 iulie aveam in plan sa particip fie la sosea fie la MTB dar asa cum am spus mai sus, mi-a fost interzis acest “prilej” de catre organizatorii competitiilor pentru ca nu sunt amator.

5.Dar cu Cinelli care-ți sunt planurile? Din ce se vede, lucrurile merg bine.

Cu echipa Cinelli Chrome am in plan sa particip la toate etapele din campionatul mondial Redhook Criterium si sa acumulez cat mai multe puncte pentru a ocupa o pozitie cat mai buna in clasamentul general la sfarsit de sezon. Au mai ramas 3 etape: Londra- 9 Iulie, Barcelona- 27 August si Milano- 8 Octombrie.

6.Locul 2 la Campionatele Mondiale de Fixie. Cum apreciezi acest sezon? Mai bun decât celelalte de până în prezent?

Rezultatul in sine este o premiera pentru mine dar si in lumea fixed gear. Acesta a fost primul campionat de acest gen si faptul ca am reusit sa fiu pe podium la aceasta cursa unde au venit peste 500 ciclisti din toata lumea, ma face sa ma simt foarte motivat pentru viitoarele curse si mai ales pentru campionatul mondial de anul viitor.

Consider ca a fost un sezon mai bun decat celelalte din prisma rezultatelor avute si a competitiilor de nivel inalt la care am luat parte. Anul acesta am lipsit de la competitiile locale de mountainbike si am fost axat mai mult pe cele de fixed gear si cele de sosea.

7.Cu atâtea cu curse și planuri, îți mai rămâne ceva timp liber și pentru tine? Pentru o simplă plimbare? Pentru dragoste? Pentru a admira natura? ☺

Da, intre deplasari am timp si pentru tot ceea ce ma face fericit. Bineinteles, concursurile sunt printre lucrurile care ma fac fericit 😀

8.Cu P-Track ce se mai aude? Există noutăți?

Inca de anul trecut incerc sa readuc P-Track Criterium in calendarul competitional pentru fixed gear, road si single speed dar nu am avut timp sa fac niciun plan. Sper ca anul acesta, prin Septembrie sau Octombrie, sa reusesc sa-l fac, deoarece am observat ca sunt interesati colegii italieni dar si cei de la celelalte echipe internationale si chiar mi-au spus ca isi doresc sa vina chiar daca echipele nu se vor prezenta in formula completa.

Asa ca, cei care au participat la P-Track Criterium sau care isi doresc sa participe, pregatiti-va pentru ca veti avea competitie serioasa atat la amatori cat si la elite 😀

Mulțumim pentru timpul acordat și felicitări pentru reușite!

Si eu va multumesc.

Dragos Mitroi

Inițiatorul proiectului FreeRider.ro, are la activ peste 250 de biciclete testate și evaluate în mod obiectiv. Pedalează din 1998 pe mountainbike și din 2009, aproape zilnic, pe site-ul de față.

Vezi comentarii

Share
Published by
Dragos Mitroi

Stiri Recente

Două etape din Cupa Mondială de eMTB din 2025 vor avea loc în România!

După succesul incredibil pe care l-a avut organizarea Campionatului European de MTB anul acesta, în luna mai, la Cheile Grădiștei,…

o săptămână in urma

Test – șa Prologo Dimension AGX Space Slide Control

Șaua bicicletei este un subiect sensibil, și la propriu si la figurat. Așa că este greu și pentru noi să…

2 săptămâni in urma

Federația Română de Ciclism anunță organizarea Campionatului Național de Ciclocros 2024-2025

Sezonul hibernal nu este deloc unul “mort”, pentru că este vremea concursurilor de ciclocros. Astfel, pe data de 12 ianuarie…

2 săptămâni in urma