Jurnaliștii de la Universul Argeșean au scotocit prin arhivele județene și au descoperit că înainte de 1940, bicicletele erau înscrise cu numere de înmatriculare și se tranzacționau cu acte de vânzare cumpărare.
Chiar și la acea vreme, existau firme sau instituții care puneau la dispoziția angajaților biciclete de serviciu și care plăteau impozit pentru biciclete. Doar gardienii publici, poștașii sau inspectorii sanitari care pedalau erau scutiți de taxe. O cerere de scutire de taxă suna astfel:
Domnule Şef,
Cu respect vă rog să bine voiţi a-mi aproba un număr de ordine pentru bicicleta ce o posed Marca Derbo Sorio, N. 304366 pe care o întrebuinţez în interesul serviciului şi tot odată vă rog a interveni pe lângă Primăria Oraşului Piteşti pentru a fi scutit de taxă.
Supus la ordin,
Gardian Public, Gruianu Gheorghe
Cei care dețineau biciclete erau obligați la plata unei taxe de 100 de lei și nu toți își permiteau o bicicletă nouă, așa cum reiese din numărul mare de documente vânzare-cumpărare pentru bicicletele second hand. Majoritatea bicicletelor erau importate, iar cele mai întâlnite mărci erau Jean Louvier, Wanderer, Opel, Neumann, Apolo sau Olimpia. Prețurile variau la acea vreme, între 3.300 și 5.000 de lei.
via Universul Argesean
În octombrie am fost în Spania, unde Merida a lansat trei noi biciclete. Evenimentul a fost cu atât mai important…
Roțile pentru MTB Proven Carbon XC Dynamo recent lansate de Hunt, un producător de roți din carbon cu un excelent…
Recent ne-am deplasat în Spania unde Merida tocmai a lansat cea mai mare și mai extremă bicicletă mtb electrică a…
Vezi comentarii
toti va ganditi la impozite si de ce sa aveti nr de inmatriculare. PENTRU CA circulati pe drumuri publice si puteti lovi un pieton,o masina si sa fugiti fara sa va mai gaseasca cineva.
mai ttt, sa inteleg ca tu nu esti roman? si de ce iti e frica sa-ti lasi numele? tt-itule dute si fa-ti lectiile
Prilej bun sa ne puna si pe noi biciclistii sa ne facem o asigurare obligatorie,sa platim taxe de drum,sa platim pt cine stie ce documente in plus,sa platim clar si un impozit anual pt bicicleta si nici te miri ce idei de scos banii din buzunarul biciclistului le mai pot veni la toti puturosii din parlament si clar fara nici un beneficiu in favoarea biciclistilor.
In tarile civilizate, bicicletele au serie si nr. de identificare. In Romania de astazi...nu exista civilizatie, doar hoti, mincinosi si tupeisti. :(
Ce romana interesanta se vorbea pe atunci
instructiunile din dreapta sunt excelente!
De ce vreti voi sa le dati idei guvernantilor..?!