Categorii: ArticoleMag

În Argeș, înainte de 1940, bicicletele erau înmatriculate

Jurnaliștii de la Universul Argeșean au scotocit prin arhivele județene și au descoperit că înainte de 1940, bicicletele erau înscrise cu numere de înmatriculare și se tranzacționau cu acte de vânzare cumpărare.

La 31 decembrie 1939, după cum arată actele oficiale ale Poliției Pitești, pe drumurile județene circulau 680 de biciclete înamtriculate. Mai mult decât atât, în urma Convenției de la Viena privind traficul rutier, bicicleta era considerată ca fiind un vehicul, iar biciclistul, șofer. O adeverință eliberată pentru bicicliști (de poliția orașului Aiud) este o altă dovadă în acest sens.

Chiar și la acea vreme, existau firme sau instituții care puneau la dispoziția angajaților biciclete de serviciu și care plăteau impozit pentru biciclete. Doar gardienii publici, poștașii sau inspectorii sanitari care pedalau erau scutiți de taxe. O cerere de scutire de taxă suna astfel:

Domnule Şef,
Cu respect vă rog să bine voiţi a-mi aproba un număr de ordine pentru bicicleta ce o posed Marca Derbo Sorio, N. 304366 pe care o întrebuinţez în interesul serviciului şi tot odată vă rog a interveni pe lângă Primăria Oraşului Piteşti pentru a fi scutit de taxă.
Supus la ordin,
Gardian Public, Gruianu Gheorghe

Cei care dețineau biciclete erau obligați la plata unei taxe de 100 de lei și nu toți își permiteau o bicicletă nouă, așa cum reiese din numărul mare de documente vânzare-cumpărare pentru bicicletele second hand. Majoritatea bicicletelor erau importate, iar cele mai întâlnite mărci erau Jean Louvier, Wanderer, Opel, Neumann, Apolo sau Olimpia. Prețurile variau la acea vreme, între 3.300 și 5.000 de lei.

via Universul Argesean

Dragos Mitroi

Inițiatorul proiectului FreeRider.ro, are la activ peste 250 de biciclete testate și evaluate în mod obiectiv. Pedalează din 1998 pe mountainbike și din 2009, aproape zilnic, pe site-ul de față.

Vezi comentarii

  • toti va ganditi la impozite si de ce sa aveti nr de inmatriculare. PENTRU CA circulati pe drumuri publice si puteti lovi un pieton,o masina si sa fugiti fara sa va mai gaseasca cineva.

  • mai ttt, sa inteleg ca tu nu esti roman? si de ce iti e frica sa-ti lasi numele? tt-itule dute si fa-ti lectiile

  • Prilej bun sa ne puna si pe noi biciclistii sa ne facem o asigurare obligatorie,sa platim taxe de drum,sa platim pt cine stie ce documente in plus,sa platim clar si un impozit anual pt bicicleta si nici te miri ce idei de scos banii din buzunarul biciclistului le mai pot veni la toti puturosii din parlament si clar fara nici un beneficiu in favoarea biciclistilor.

  • In tarile civilizate, bicicletele au serie si nr. de identificare. In Romania de astazi...nu exista civilizatie, doar hoti, mincinosi si tupeisti. :(

Share
Published by
Dragos Mitroi

Stiri Recente

Test – Merida eONE-EIGHTY 2025 și Merida eONE-SIXTY SL 2025 – Primele impresii

În octombrie am fost în Spania, unde Merida a lansat trei noi biciclete. Evenimentul a fost cu atât mai important…

o zi in urma

Roți de top din carbon, cu dinam inclus în butuc? Da, există, se numesc Hunt Proven Carbon XC Dynamo și au o greutate surprinzătoare

Roțile pentru MTB Proven Carbon XC Dynamo recent lansate de Hunt, un producător de roți din carbon cu un excelent…

7 zile in urma

Merida lansează trei noi biciclete electrice: eONE-EIGHTY, eONE-SIXTY SL și eFLOAT echipate cu noile motoare Bosch

Recent ne-am deplasat în Spania unde Merida tocmai a lansat cea mai mare și mai extremă bicicletă mtb electrică a…

o săptămână in urma