Am aflat de la Tudor Geangălă, în cursul sezonului trecut, cum a fost să pună pe picioare două Cupe Naționale funcționale, una de enduro și una de downhill. Pentru ceea ce a reușit să construiască pe parcursul anului trecut, noi l-am declarat omul anului. Lasând de-o parte restul motivelor, cel mai important ar fi că s-a numărat printre puținii care au făcut ceva consistent pentru acest sport, iar în vremurile noastre este un lucru care contează enorm. De curând, am stat din nou de vorbă cu Tudor, reprezentant ADMR, pentru a afla cum s-au încheiat treburile anul trecut și ce ne așteaptă în 2017.
În primul rând, tot ce s-a întâmplat în 2016 a reprezentat efortul colectiv prestat de mai multi oameni din scena mountain biking-ului local și aici nu fac referire doar la organizatorii de evenimente din ADMR, ci la toți cei care pe parcursul anului s-au arătat deschiși față de ideile noastre și ne-au susținut necondiționat. Le mulțumim că ne-au fost alături și că au crezut în proiectul nostru.
A organiza cupe naționale la disciplinele gravitaționale din țară e, după părerea mea, o activitate de pionierat. Stai și te gândești ce îmbunătățiri poți aduce, îți iei măsuri de siguranță după care treci la fapte și speri că puterea ta de a anticipa probleme este suficient de mare să te țină departe de necazuri. Treaba asta nu e tocmai o știință exacta, iar în 2016, neavând o rețetă, am pus bazele uneia, cu scopul de a o perfecționa în sezoanele ce urmează. Cred că ne-a ieșit treaba asta, ceea ce mă bucură.
Ce contează la sfârșitul zilei și ce ne motivează să mergem mai departe este feedback-ul în mare parte pozitiv venit din partea scenei. Oamenii au fost mai dornici decât în alți ani să vină la evenimente , au vorbit mai mult despre ele, s-au dat mai mult cu bicicleta și au decis că vor mai mult de la cupe în viitor. Atitudinea asta naște implicare, ceea ce conduce la progres. Am avut un start bun in 2016 și pentru asta țin să mulțumesc încă o dată tuturor persoanelor implicate și pline de initiative, celor care ne-au dat votul lor de încredere și au venit la evenimentele noastre.
2.Ca să avansăm trebuie să învățăm din propriile greșeli, dar mai ales să le recunoaștem. Ce crezi că putea fi făcut mai bine anul trecut?
Referitor strict la cupe, au fost momente în care lucrurile au mers ceas, au fost momente în care aleatoriul ne-a dat de furcă. Trăgând însă linie la sfârșit de sezon și privind înapoi, ne declarăm încântați de felul în care au decurs lucrurile. De la un eveniment la altul, tot mai mulți oameni ne scriau spunându-ne că apreciază munca depusă de organizatori. Fiecare dintre organizatorii celor două cupe a înțeles că succesul total este dat de succesul fiecărui eveniment în parte, așadar ne-am mobilizat și am încercat să ridicăm nivelul organizatoric al acestora, ținând aproape unul de celălalt pentru a păstra un grad cât mai mare de omogenitate.
Putem face lucrurile mai bine de atât? Cu siguranță! După acest prim an am descoperit o mulțime de îmbunătățiri ce pot fi aduse atât organizării celor două cupe cât și organizării noastre interne. Cred că procesul acesta de îmbunătățire ar putea fi văzut ca un proces de “fine tunning” – nu poți regla ceva ce nu ai văzut încă cum merge. Acest proces va continua de la an la an, iar implicarea scenei ne va ajuta să facem niște lucruri tare faine pentru mountain biking-ul gravitațional din țară.
Și pentru că această inițiativă are nevoie să fie în continuu dialog cu comunitatea, prin adresa feedback@mtbcup.ro am stabilit un canal de comunicare special pentru cei interesați. Feedback-ul ajunge la noi și prin el putem face ajustări în timp real la chestiunile în discuție, atunci când este cazul. Avem un om dedicat acestui task iar treaba asta ne va ajuta să aducem sportul mai aproape de oameni.
3.Dacă ar fi să tragi linie, te declari mulțumit de ceea ce a realizat ADMR-ul în 2016?
2016 a fost pentru noi un an cu o curbă de învățare foarte abruptă. Foarte multe lucruri noi, multă informație de parcurs, multe variabile de luat în calcul. Toate lucrurile au fost făcute fără a avea o rețetă câștigătoare pe care să o urmăm pas cu pas și care să ne asigure succesul. Am încercat să anticipăm situații și să găsim soluții pe moment, când ne-am lovit de probleme.
Dacă stau bine să mă gândesc cred că aș putea să spun același lucru și despre 2017. Când pleci de la o foaie goală, calculezi, desenezi și executi, nu e mare filozofie. Când foaia ta nu este goală și te afli în fața unei schițe destul de complexe, a schimba mersul lucrurilor te trimite înapoi în faza de prototip. Toate variabilele noi aduse în ecuație fac ca noul proiect să fie la fel DE “pilot” ca cel de anul trecut.
Consider că 2016 a fost un pas foarte important pentru gravity și mă consider norocos pentru faptul că sunt în proiectul acesta alături de oameni care prin evenimentele lor au susținut dezvoltarea scenei cu mult înainte acestui proiect comun. Fiecare aduce ceva în ecuația asta și drept urmare toată lumea are de învățat.
Noutățile în 2017 sunt aproape la fel de multe ca și anul trecut. Avem evenimente noi în calendarul competițional, avem patru evenimente noi la disciplina Enduro – trei sunt parte a CNE și unul este Campionatul National de Enduro. Campionatul nu este și etapă în cupă, este un eveniment de sine stătător. În total avem în calendarul competițional 12 evenimente, câte șase la fiecare disciplină. Mai multe informații despre ele vom avea în perioada imediat următoare. Între timp, lucrăm la ultimele detalii și pregătim site-ul.
5.Din ce am reținut, veți organiza și voi propriile competiții, cum este cel de la Cheile Grădiștei. Despre câte ar fi mai fi vorba? Enduro, downhill?
Kronstadt Cycling organizează patru evenimente anul acesta. CND Cheile Grădiștei care va deschide sezonul competițional la downhill, urmat de CNE Ciucaș Enduro pe care îl organizăm în parteneriat cu prietenii noștri de la Optim. La aceste două evenimente se adaugă și Campionatul Național de Downhill organizat la Sinaia și în premieră pentru Brașov, Campionatul Național de Enduro în Poiana Brașov.
6.Condițiile de înscriere vor rămâne aceleași? Bănuiesc că veți păstra și categoria Open, însă nu era de preferat ca toată lumea să fie legitimată?
Referitor la categorii, “OPEN” a fost înlocuit de “HOBBY”. S-au păstrat aceleași caracteristici, participare în baza asigurării de accidente și a adeverinței medicale, lipsa segmentării pe vârste sau sexe, însă s-a schimbat numele.
Este de preferat ca participanții să fie sportivi licențiați, lucru pe care îl încurajăm pe cât posibil. Dezvoltarea are sens doar atunci când se întâmplă într-un context, într-un cadru organizat. Daca vrem să dezvoltăm disciplinele gravitaționale trebui să dăm legitimitate sportului și să facem asta prin FRC.
7.Unde ne întâlnim la prima cursă?
Înscrierile pentru primul eveniment al sezonului o să se deschidă săptămâna viitoare, după data de 20 martie. Primul eveniment are loc la Bistrița și este organizat de către Bistritz Bike Shop ca parte a Cupei Naționale de Enduro. Evenimentul se află la prima ediție și va avea loc pe 8-9 Aprilie. Mai multe detalii despre eveniment în articolul de prezentare a acestuia și mai multe detalii despre calendarul competitional și despre sezonul 2017 într-un articol viitor, cândva săptămâna viitoare.
După succesul incredibil pe care l-a avut organizarea Campionatului European de MTB anul acesta, în luna mai, la Cheile Grădiștei,…
Șaua bicicletei este un subiect sensibil, și la propriu si la figurat. Așa că este greu și pentru noi să…
Sezonul hibernal nu este deloc unul “mort”, pentru că este vremea concursurilor de ciclocros. Astfel, pe data de 12 ianuarie…