Dacă acum câteva zile v-am prezentat cum s-au schimbat cursierele în 2017, iată acum și schimbările și tendințele din lumea MTB-ului.
Deși nu sunt atât de radicale ca la șosea, schimbările și trendurile noi au cuprins și lumea offroad-ului. Cadrele de MTB pentru toate disciplinele s-au alungit, monoblocul a coborât iar unghiul furcii a scăzut. Toate acestea se fac pentru un plus de stabilitate și de manevrabilitate și dacă până acum erau modificări normale pentru bicicletele de coborâre, iată că le regăsim din ce în ce mai des și mai pronunțat și pe MTB-uri! Tot datorită alungirii bicicletei, se folosesc furci cu un offset din ce în ce mai mic, pentru a scurta wheelbase-ul.
Butucii Boost au fost adoptați pe scară largă și îi găsim acum pe aproape toate modelele noi. Aceștia permit, în combinație uneori cu monoblocuri PressFit, scurtarea chainstay-urilor fără a pierde sau chiar cu un plus de spațiu pentru anvelope mai late.
Vorbind de anvelope, vechile fatbike-uri au fost cam date uitării. Roțile 27.5+ și 29+ au continuat trendul ascendent, dar parcă nu cu același avânt. Majoritatea modelelor 27.5+ vin compatibile și cu roți de 29 cu anvelope în mod normal de maxim 2.2. Jantele în schimb s-au lățit, astfel că acum 22-23 mm e cam standardul pentru XC în timp ce în gama gravity vorbim de 28-30 mm sau mai late. O consecință a acestui fapt este apariția noii dimensiuni 27.5×2.6. Aceste anvelope foarte populare anul acesta diferă de cele de 2.5 existente anterior deoarece acum sunt adaptate jantelor late. Problema vechilor modele este că odată montate pe jante late, crampoanele laterale ajungeau pe calea de rulare, neajuns rezolvat cu cele noi de 2.6 proiectate fix pentru acest lucru și optimizate.
Roțile de 29 au revenit în forță în domeniul gravity și au apărut foarte multe modele cu cursă de peste 150 mm, ba chiar de DH, spre protestul unei mari majorități a practicanților.
Un trend pentru toți producătorii este să ofere acum biciclete extrem de polivalente, cu suspensii de 150-160 mm și nu doar cu capacități extraordinare pe coborâre ci și capabile de urcare, cu care se poate parcurge la fel de bine un traseul de Enduro, unul de DH și poate chiar și unul de XC.
Cea mai mare creștere însă, care cu siguranță se va menține în anii care urmează, este cea a eMTB-urilor. Modelele cu asistență electrică au crescut enorm în popularitate, au devenit mai ușoare și mai puțin butucănoase prin integrarea bateriei în cadru iar acum există chiar și modele de XC foarte capabile și cu greutăți de nebănuit până acum. De la plimbări și XC până chiar și la DH, motoarele electrice, fie că vrem fie că nu, acoperă piața și o vor domina, e doar o chestiune de timp!
Cu siguranță toate tendințele se vor menține și anul viitor. Anvelopele se vor lăți, cadrele se vor lungi și bicicletele vor avea curse ale suspensiei din ce în ce mai mari. Ce va fi exact nu vom ști decât peste un an, pentru că ultima perioadă ne-a dovedit că pe piață pot să apară standarde noi nebănuite care să prindă extrem de repede la clienți!