Categorii: ArticoleMag

Ciclism altfel : pe 3 roti

Din fericire, in ziua de astazi exista numeroase modalitati sa pedalezi. O poti face pe un „bike”, adica pe doua roti sau pe un „trike”, pe trei roti. Pentru ca am asistat la o prezentare a trike-urilor produse de Ice Trikes UK, am decis sa prezentam pe larg avantajele utilizarii unui astfel de vehicul cu trei roti.


Compania doreste sa ne comunice faptul ca nu trebuie sa te afli intotdeauna pe doua roti, ci poti pedala pe trei roti, in unele cazuri mai rapid si mai sigur. Pozitia oferita de Trike-uri este foarte comoda, mai ales ca vei sta pe spate pedaland cu ajutorul angrenajului montat in fata, la nivelul picioarelor. Un fel de fotoliu pe roti, dar mai avansat.


Cateva motive serioase pentru achizitionarea unui Trike


In primul rand, comoditatea primeaza si in acelasi timp, greutatea corpului tau va fi distribuita pe o suprafata mare. In al doilea rand, vei putea obtine viteze de croaziera mari, in special datorita pozitiei aerodinamice.


ICE descrie Trike-ul ca fiind o „bicicleta cinematograf” : perspectiva obtinuta de pe traseele pe care pedalezi este cu totul alta. Aceasta iti permite sa admiri altfel peisajul.


Apoi este vorba de tinuta de drum : iti permite sa iei virajele cu viteze mari, chiar si pe cele stranse. Si poti face asta cu mai multe bagaje decat pe o bicicleta. Capacitatea de transport a Trike-ului este mare.


Stabilitatea este excelenta si este chiar greu sa obtii pe un alt vehicul un centru de greutate plasat atat de jos. In acelasi timp, nu trebuie ignorat faptul ca siguranta primeaza, pentru ca te aflii pe trei si nu pe doua roti.


Ce fel de Trike-uri pot alege?


In oferta ICE regasim trei modele, fiecare gandit pentru a anumita exploatare. Pentru cei fara prea multe pretenii exista modelul entry-level Adventure. Este axat pe confort iar utilizatorul se afla la 30 de cm de sol. Beneficiaza de un sistem de iluminare, de doua frane Avid BB7 montate pe cele doua roti din fata si poate fi livrata cu amortizoare sau fara. Greutatea totala se invarte in jurul valorii de 16 kg, masoara pina la 194 de cm si poate transporta un ciclist de 125 de kilograme plus bagajele acestuia.



ICE Sprint se vrea a fi un model de trecere, pentru cei care vor sa combine viteza cu confortul. Pozitia ciclistului este situata la 20 de cm deasupra solului, asadar mai joasa decat la modelul Adventure si poate fi livrata atat cu suspensie cat si fara. Costul modelului cu suspensii este clar mai mare. Franele acestui model sunt pe disc, hidraulice (Tektro Auriga) iar schimbatorul de pinioane este un Shimano XT Shadow. Greutatea este asemanatoare cu cea a modelului Adventure.



In cazul in care totul se reduce doar la viteza, atunci modelul ICE Vortex este cel mai potirvit nevoilor tale vitezomane. Cantareste aproximativ 15 kg, este echipat cu frane pe disc mecanice iar structura este usor diferita fata de cea a modelelor prezentate mai sus. Pe spate este montata o roata mare de 28″ iar pentru partea anterioara doua roti de 20″, asadar mai mici. Schimbarea pinioanelor se face cu ajutorul lui Sram X.0 iar pinioanele provin de la acelasi producator, fiind modelul PG 990 in formatul 11-32.



Cei mai excentrici dintre voi, pot opta in cazul modelului Vortex si pentru un scaun de tip scoica, realizat din carbon.


Sunt greu de intretinut Trike-urile?


In mare, componentele sunt asemanatoare cu cele ale unei biciclete obisnuite : exista un angrenaj cu 3 foi, un lant, o caseta cu 9 pinioane, un schimbator de pinioane, frane etc. Diferenta este facuta de a treia roata si de lipsa seii care a fost inlocuita cu un scaun comod. Asadar intretinerea si revizia unui Trike se aseamana foarte mult cu cea a unei biciclete.


Partea cea mai buna este ca Trike-ul poate fi pliat in aproximativ 1 minut si montat intr-un timp la fel de scurt.


Velomobilul


Trike-ul a dat nastere la noi planuri de dezvoltare pentru acest concept de vehicul. Si astfel a aparut velomobilul, care este defapt un Trike imbracat cu o carcasa aerodinamica. Accelereaza mult mai rapid, beneficiaza de mai mult spatiu interior si esti protejat de orice fel de intemperii. Partea cea mai buna este ca respectiva carcasa poate fi oricand indepartate si poti reveni la Trike-ul original.



In concluzie, atunci cand vine vorba de pedalat exista si alte solutii in afara bicicletei. Bineinteles, fiecare vehicul iti ofera senzatii diferite si implica abordarea unor trasee diferite. Singurul mare dezavantaj ramane pretul. Spre exemplu, modelul Adventure are un pret de pornire de aproximativ 2.000 de euro. Si sa nu uitam nici de lista lunga de optionale disponibila pentru aceste trike-uri.


Dragos Mitroi

Inițiatorul proiectului FreeRider.ro, are la activ peste 250 de biciclete testate și evaluate în mod obiectiv. Pedalează din 1998 pe mountainbike și din 2009, aproape zilnic, pe site-ul de față.

Vezi comentarii

  • Nu se mai vand, am intrebat eu de pret si asta am aflat. Cel mai probabil ies mai bine la bani daca le inchiriaza. Privitor la pret sunt sceptic asupra faptului ca se vor iefteni odata cu aparitia mai multor magazine de profil pt ca in strainatate sunt destul de scumpe de la 2000E in sus, asta am gasit eu. Privitor la borduri in zona parc titan/iore este ok, mai aiurea mi se pare cand trebuie sa te intorci catre centrul de inchiriere ca trebui sa urci si sunt putine pante accesibile pt anumite modele cu doar 3 viteze...

  • Cum spunea si asdade exista si de inchiriat si exista is de vanzare intr-un magazin langa parcul ior in blocul nou construit cel in semicerc la 100 m de intersectie.Mi se pare interesanta ideea dar iti trebuie neaparat banda speciala pt biciclete pt ca este destul de lat si daca mergi pe strada risti sa fii lovit de masini plus ca la borduri e cam nasol.Totusi poate in timp o sa apara in mai multe magazine de specialitate si o sa-i scada si pretul.

  • Vad ca toata lumea este incantata de genu asta de a pedala. Astazi am incercat o asemenea "jucarie", se pot inchiria vis a vis de parcul titan/iore intersectia Baba Novac si Campia Libertatii Bucuresti, 18 ron ora, sunt mai multe modele/marimi, as da si site dar nu stiu daca am voie, asa ca ma rezum la a va spune ca daca va plimbati prin parc o sa le vedeti in actiune si au pe ele site....
    Abia astept sa imi pot permite si eu una, desi dupa aia o sa imi doresc sa fie mai multe zone unde sa o pot folosi fara sa cad in cine stie ce vagauna:D.

  • nu vreau sa ma gandesc cum mergi cu astea pe ploaie&noroi cum e la noi la Romania...iti arunca totul in ceafa :))

  • in sfarsit.de trei ani caut asa ceva in Ro..si de cate ori am discutat cu deiversi in domeniu am inteles ca va mai trece mult si bine pana sa apara si la noi in tara asa ceva..acum..sa vedem in cat timp se va forma o piata mai asezata..cu concurenta..diversitate de modele..preturi OK..etc..si voi sari pe ceva de geu..pana atunci..mai stau la studiu..inca sunt scumpe fata de cele de afara

  • Cata eleganta la trike-urile astea !!....m-as da cu unu' din ele; daca nu cu astea toate, dar pe rand, evident.....b-)

Share
Published by
Dragos Mitroi

Stiri Recente

Prologo lansează noile șei Dimension EVA și Scratch EVA pentru cicliste

Produsele pentru ciclism dedicate bărbaților, sau cele unisex, nu se potrivesc tot timpul și femeilor. Și, cu atât mai mult…

8 ore in urma

Riders Club anunță concursurile pentru sezonul 2025

Pentru 2025 Riders Club anunță organizarea a 5 concursuri de ciclism cross country și mtb, însă în plus față de…

o săptămână in urma

Bryton lansează noul ciclocomputer smart Rider S510

Dacă în februarie 2022, Bryton prezenta un nou model de ciclocomputer, mai precis Rider S500, azi avem lansarea următoarei versiuni,…

2 săptămâni in urma