Categorii: InterviuMag

Blue Trail-ul de la Cheile Grădiștei: tot ce trebuie să știi

Blue Line este un nou traseu construit la Cheile Grădiștei, pe lângă Black Line-ul de concurs deja existent. Acest traseu rezolvă o problemă mare, în speță faptul că până acum doar cei care se descurcau bine pe mtb puteau să coboare pe traseul mai dificil. Varianta aceasta simplă nu doar că este foarte distractivă, însă este și foarte accesibilă publicului larg. Am discutat cu Dorian, ca să aflăm mai multe informații despre acest traseu.

1.Salut Dorian! Cine a venit cu inițiativa de a construi acest traseu?

Salut! Initiativa a avut-o Alexandru Garbacea si tatal sau, Ovidiu Garbacea, proprietarul complexului Cheile Gradistei. A fost nevoie de un traseu mai usor decat cele existente si de aici a inceput totul.

2.Cine este autorul proiectului? Este un traseu foarte fain, poate unul dintre cele mai faine de flow din România.

Alex este omul care a venit cu ideea si cu toate resursele pentru a construi un astfel de traseu. Primul pas a fost sa cautam impreuna in padure o linie pentru a duce traseul. Constructia a fost facuta de mine cu un mini-excavator. Aproape tot ce s-a facut in rest (curățat padurea, curatat de pietre, finisaje, toaletat arbori etc) a fost facut de Sebastian Rapea si de anumiti angajati ai complexului.

Ne-am dorit sa existe un traseu mult mai usor decat ce a fost acolo pana acum. Cat de usor este sau cat flow are, așteptăm sa ne zica riderii dupa ce il vor testa :).

3.Cât timp s-a lucrat la traseu și cu ce utilaje?

Am inceput sa lucram la traseu in luna aprilie a acestui an dar din pacate nu am putut lucra continuu atat cat ne-am dorit. Eu a trebuit sa imi impart timpul pentru a lucra si la Cheile Gradistei cat si in BikePark Postavaru alaturi de echipa TrailBros pentru intretinerea traseelor de acolo. Pe langa asta au mai avut loc la Cheile Gradistei niste evenimente foarte importante in acest an, in materie de ciclism montan, iar toata atentia noastra s-a indreptat spre ele si de aceea am avut anumite pauze de la constructia acestuia.

Ca si utilaje am folosit 2 mini-excavatoare ale complexului, unul mai mare, unul mai mic. Le-am folosit separat in functie de cum ne-a permis terenul.

Am folosit bineinteles si scule de mana care nu au cum sa lipseasca de la constructia oricărui traseu ( lopeti, greble, sape, motoferastrau etc).

Pe langa astea, am avut un UTV cu care ne deplasam in padure, la nevoie, pentru a mai cara scule, combustibil etc.

4.Când preconizezi că va fi finalizat? Și cât de lungă este ultima parte (pe care am văzut-o că este în construcție)?

Traseul inca nu este gata, chiar si pe sectiunea deja construita mai trebuie unele lucruri aranjate. Nu am facut deschiderea oficiala deoarece ultima bucata trebuie parcursa pe traseul de downhill si nu este accesibil chiar pentru oricine.

Ultima parte la care lucram va avea in jur de 800m lungime iar apoi se va traversa partia de ski pana in parcarea unde va fi shuttle-ul.

5.La ce lungime totală se va ajunge? Diferența de nivel am observat că este de vreo 300m conform Strava.

Lungimea totala va fi de aproximativ 3,3km.

Diferenta de nivel din complexul de sus de unde pornește traseul si pana in complexul de jos este de aproximativ 300-350m.

6.Planificați și organizarea unui concurs pe acest traseu?

Din cate stiu eu, nu este nimic in plan momentan dar nu este exclus ca Alex sa se gandeasca deja la asta. 🙂

7.Care este programul de shuttle și în ce perioade? Va fi shuttle permanent?

Perioada in care se va putea da lumea va fi in mare Aprilie-Noiembrie, asta si in functie de sezonul rece si de zapada. Shuttle-ul va functiona doar in weekend-uri iar programul va fi de la 9:00 la 16:00 aproximativ.


8.Care sunt planurile de viitor în ceea ce privește această zonă? Vor exista și alte trasee?

Pentru cei care nu stiu, mai exista un traseu de nivel mediu (rosu) acolo, construit acum cativa ani, cu start comun cu traseul de Downhill. Ne dorim sa il readucem la viata, poate chiar sa schimbam putin linia incat sa fie cat mai distractiv. Daca ne iese acest plan, ar fi 3 trasee de diferite grade de dificultate (albastru, rosu, negru) care coboară din complexul de sus pana in complexul de jos.

Traseul de XCO va ramane si el deschis pentru oricine doreste sa se antreneze acolo.

Pe langa toate aceste trasee ar mai fi in plan si o linie mica si usoara pentru copii in partea de sus a complexului, la Fundata, si in viitorul nu chiar apropiat inca un traseu usor, asemănător cu cel ce s-a construit acum, asta daca ne mai permite terenul pentru inca unul deoarece este destul de abrupt si pietros mai ales in partea de sus.

Mulțumiri pentru timpul acordat și felicitări încă o dată pentru acest traseu și pentru munca depusă!

Dragos Mitroi

Inițiatorul proiectului FreeRider.ro, are la activ peste 250 de biciclete testate și evaluate în mod obiectiv. Pedalează din 1998 pe mountainbike și din 2009, aproape zilnic, pe site-ul de față.

Share
Published by
Dragos Mitroi

Stiri Recente

Riders Club anunță concursurile pentru sezonul 2025

Pentru 2025 Riders Club anunță organizarea a 5 concursuri de ciclism cross country și mtb, însă în plus față de…

3 zile in urma

Bryton lansează noul ciclocomputer smart Rider S510

Dacă în februarie 2022, Bryton prezenta un nou model de ciclocomputer, mai precis Rider S500, azi avem lansarea următoarei versiuni,…

o săptămână in urma

Test – bicicletă gravel electrică Van Rysel E-GRVL AF HD

Disciplina gravel devine din ce în ce mai populară, iar producătorii nu se sfiesc să lanseze constant modele noi. Martor…

2 săptămâni in urma