Categorii: Bike CheckMag

Bike Check (X): Petru Vereștiuc – GT Fury 2016

Pentru Vereștiuc este unul din riderii de pe scena locală care n-au făcut de mult timp trecerea de la hardtail la full-suspension. Și cum scepticii ar crede că i-a fost mai dificil, Vereștiuc ne-a demonstrat exact contrariul, reușind câteva rezultate remarcabile în ultima perioadă. Să-l lăsăm să ne povestească mai multe despre GT-ul său, care l-a purtat deja pe podium de câteva ori și pe care am avut ocazia să-l atingem la Cheile Grădiștei. GT-ul, nu pe Petru. „Mien”, ai cuvântul!

Așa arată o bicicletă muncită!

Sezonul acesta ma voi da si voi participa la concursuri, cu al meu GT Fury, marime M. Modelul este din 2016 si bicicleta este echipata in mare parte de catre producator, nu am schimbat foarte multe componente la ea, pentru ca piesele sunt chiar ok la nivelul la care ma dau eu.

Aceasta este echipata cu amortizor fata Fox 40 Performance Elite, cu o cursa de 203mm, care m-a ajutat foarte mult sa evoluez, fiind foarte usor de setat. Pe spate are amortizor Fox DHX2, in varianta cu rebound si compresie.

Amortizorul Fox DHX2.
Unul care seamănă cu o uzină.
Și furca Fox 40, cu brațe de… 40, ai ghicit!

Folosesc rotile cu care a venit bicicleta, sunt multumit de rezistenta lor, dar au si un minus, acela fiind greutatea. De aceea voi face un upgrade, pentru niste roti mai usoare si eventual tubeless. Aici la roti, mai adaug faptul ca, folosesc anvelope Maxxis Minion DHF, cu dimensiunea 27,5 x 2.5 inch, care sunt niste anvelope foarte aderente pentru diferite tipuri de trasee.

Dacă mergi doar cu DHF și fără DHR, înseamnă că nu te interesează perfromanțele la frânare prea mult. Probabil de aceea este Vereștiuc așa rapid.

Transmisia este formata dintr-un schimbator si un shifter Shimano Zee, de 10 viteze, dar este setat sa functioneze doar pe 7, pentru ca are pinioane mai mici decat cele originale.

Pinioane atât de mici încât sunt acoperite de basculă.
Un chainguide cu șoricei, ediție limitată.

Angrenajul este Race Face cu foaie de 37T de la Gamut si pedale flat de la HT, cu pini mai lungi pentru o aderenta mai mare.

Franele sunt Shimano Zee cu discuri Shimano IceTech.

Un ghidon muncit, o frână muncită și un manșon muncit. E greu să fii bicicleta lui Peter.

Ghidonul este un Kore Torsion M35 de 780 mm, rigid si cu o geometrie foarte buna cu rise de 20mm. Pipa a fost inlocuita cu una de la Syncros cu dimesiunea de 50mm pentru o stabiliate crescuta.

Partea superioară a basculei este cât o aripă. Ai grijă să nu lovești pe cineva cu ea în timp ce dai un whip!
Și desigur, cea mai puțin folosită componentă a bicicletei. Rol secundar.

Acestea sunt specificatiile bicicletei mele, trebuie sa mentionez ca bicicleta este foarte stabila, cu un cadru super rigid, care imi ofera incredere in abordarea traseelor cu o dificultate ridicata.

Dragos Mitroi

Inițiatorul proiectului FreeRider.ro, are la activ peste 250 de biciclete testate și evaluate în mod obiectiv. Pedalează din 1998 pe mountainbike și din 2009, aproape zilnic, pe site-ul de față.

Share
Published by
Dragos Mitroi

Stiri Recente

Riders Club anunță concursurile pentru sezonul 2025

Pentru 2025 Riders Club anunță organizarea a 5 concursuri de ciclism cross country și mtb, însă în plus față de…

3 zile in urma

Bryton lansează noul ciclocomputer smart Rider S510

Dacă în februarie 2022, Bryton prezenta un nou model de ciclocomputer, mai precis Rider S500, azi avem lansarea următoarei versiuni,…

o săptămână in urma

Test – bicicletă gravel electrică Van Rysel E-GRVL AF HD

Disciplina gravel devine din ce în ce mai populară, iar producătorii nu se sfiesc să lanseze constant modele noi. Martor…

2 săptămâni in urma