Categorii: Bike CheckMag

Bike Check (II): Alexandru Grozea – Bianchi Methanol SL Carbon

Iată-ne deja la al 2lea episod al seriei Bike Check, avându-l în primplan de data aceasta pe Alexandru Grozea și pe al său Bianchi Methanol SL Carbon, o bicicletă care ne-a lăsat cu privirea un pic fixată în ecranul laptopului.

Puține de adăgat la această fotografie. De fapt, mai nimic.

Să-i dăm cuvântul și să vedem ce are de povestit despre această bijuterie pe care pedalează și pe care-l putem vedea în cadrul competițiilor.

„Prima bicicleta pe care am primit-o atunci cand am inceput sa practic acest sport si sa ma fac remarcat in cadrul competitiilor cat si a campionatelor nationale. A fost o bicicleta de la clubul Conpet, mai exact o Montana de 26″ cu V-brake. Insa, prima mea bicicleta personala a venit ceva mai tarziu, un Trek Superfly Elite 29” gri de aluminiu cu o greutate de 12,5 kg initial, iar dupa mai multe investitii si modificari a ajuns la o greutate de 10,3 kg. Aceasta bicicleta mi-a fost partenera de suferinta in cadrul competitiilor din anul 2016 si mi-a adus podiumuri precum locul 1 la general scurt la Livada cu Ciresi si locul 2 la general tura de 36 de km la Marvin 2016.


Anul asta am decis ca este momentul sa trec la un carbon, dar ceva bun, rezistent si in acelasi timp si usor. Asadar am ales sa construiesc aceasta bicicleta folosind un cadru Bianchi Methanol SL de carbon, marimea L cu o geometrie agresiva, specifica XC. Initial mi-a fost destul de greu sa fac aceasta alegere deoarece cadrul era singurul ramas in Europa si imposibil de testat, iar eu nu stiam daca geometria precum si marimea imi vor fi convenabile. De asemenea, alegerea pieselor in detaliu a fost una destul de complicata incercand sa combin atat o performanta cat mai inalta cat si o greutate foarte mica. In final, toate deciziile puse cap la cap au rezultat aceasta bicicleta Bianchi Methanol 29″ SL de culoare negru mat cu o greutate de 9,01 kg echipata exclusiv cu piese Tune.
A fost un sentiment pe care nu pot sa il descriu atunci cand am vazut bicicleta gata. Sa alegi pana la cea mai mica componenta din bicicleta (culoare/model) si sa le asamblezi singur este ceva … recomand :).


M-am hotarat sa pun un set de roti construit de Cyclemaster foarte rigidit si fiabil in timp, trecand de la QR la 142mm si ulterior o caseta XD Drive, pastrand butucul. Furca, desi este un model mai vechi, lucreaza foarte bine deoarece i-am facut service periodic cu dustwipers, garnituri si ulei FOX, adaugand si un volume spacer. Dupa ce am testat transmisia X01 am zis, clar, trebuie sa am asa ceva pe bicicleta. Schimbatorul de spate tine lantul incredibil, eliminand zgomotul si caderea lantului. Franele sunt ideale daca sunt folosite cu placute si discuri Ice-Tech, iar ghidonul Tune Turnstange in combinatie cu pipa Geiles Teil fac perechea ideala in raport greutate/rigiditate.
Am fost un pic sceptic in alegerea unei sei de carbon la mountainbike dar m-am linistit ascultand parerile prietenilor care deja foloseau si vazand personal dupa achizie cat de confortabila si rezistenta la cazaturi este.


Trebuie sa mentionez faptul ca aceasta bicicleta nu ar fi putut fi posibila fara ajutorul magazinului in cadrul caruia sunt angajat, Carbonbike singurul importator de Bianchi din Romania si Vlad Sabau prin Cyclemaster care mi-a pus la dispozitie piesele Tune.”

Dragos Mitroi

Inițiatorul proiectului FreeRider.ro, are la activ peste 250 de biciclete testate și evaluate în mod obiectiv. Pedalează din 1998 pe mountainbike și din 2009, aproape zilnic, pe site-ul de față.

Share
Published by
Dragos Mitroi

Stiri Recente

Două etape din Cupa Mondială de eMTB din 2025 vor avea loc în România!

După succesul incredibil pe care l-a avut organizarea Campionatului European de MTB anul acesta, în luna mai, la Cheile Grădiștei,…

o săptămână in urma

Test – șa Prologo Dimension AGX Space Slide Control

Șaua bicicletei este un subiect sensibil, și la propriu si la figurat. Așa că este greu și pentru noi să…

2 săptămâni in urma

Federația Română de Ciclism anunță organizarea Campionatului Național de Ciclocros 2024-2025

Sezonul hibernal nu este deloc unul “mort”, pentru că este vremea concursurilor de ciclocros. Astfel, pe data de 12 ianuarie…

2 săptămâni in urma