Categorii: ArticoleMag

Bicicliștii, pericole publice: scrisoarea deschisă a unui cetățean nemulțumit

După cum deja probabil te-ai obișnuit, dăm dreptul la replică oricărui cetățean care are ceva de spus în ceea ce privește biciclete sau infrastructura. De data aceasta, am primit un text de la George care-și exprimă nemulțumirea vizavi de unii bicicliști (chiar dacă titlul generalizează cam mult). Iată ce ne scrie:

Să se facă în media și educație rutieră pentru bicicliști! Nu mai putem în calitate de pietoni circula pe trotuare și pe treceri de pietoni și pe aleile parcurilor în condiții de siguranță din cauza lor. Călăresc bicicletele pe trotuare și pe treceri de pietoni și pe aleile parcurilor periclitând traficul pietonal.

Vedeți trotuarele și trecerile de pietoni aferente Pieței Unirii, trotuarele și trecerile de pietoni aferente Pieței Romane, trotuarele și trecerile de pietoni aferente Pieței Victoriei, trotuarele și trecerile de pietoni aferente Pieței Aviatorilor, trotuarele și trecerile de pietoni aferente Pieței Charles De Gaulle, trotuarele și trecerile de pietoni aferente Pieței Arcului De Triumf, trotuarele și trecerile de pietoni aferente Pieței Presei Libere, aleile parcurilor Kiseleff, Cișmigiu, Herăstrău.

Există degeaba agenți de circulație în Piața Victoriei și în Piața Aviatorilor și în Piața Charles De Gaulle. Sub ochii domniilor lor bicicliștii continuă să deranjeze pietonii pe trotuare și pe treceri de pietoni. Să nu mai zic că mai sunt și bicicliști ce rulează cu bicicletele pe carosabil pe contrasens și bicicliști ce rulează cu bicicletele pe carosabil regulamentar până ajung în dreptul semaforului rutier ce indică roșu. Și când ajung în dreptul semaforului rutier ce indică roșu trec mai departe pe culoarea roșie a semaforului rutier în loc să aibă bunul simț să oprească la culoarea roșie a semaforului rutier.

Bicicliștii din București nu respectă legislația rutieră. Respectă legea junglei. Veșnicia s-a născut la sat și nesimțirea s-a născut la București. E cât muntele. Bicicleta e mijloc rutier. Să ruleze cu bicicletele pe carosabil alături de conducătorii auto respectând aceleași reguli de circulație alături de ei. Cât privește Bulevardul Aviatorilor există de-o parte și de alta alei destinate parcărilor. Să ruleze cu bicicletele pe aleea aferentă sensului de mers. Acolo nici nu sunt deranjați de mașini nici nu deranjează pietonii. Pistele de biciclete pe trotuar sunt un paradox. Trotuarul e pentru pietoni și bicicleta e mijloc rutier. Pistele de biciclete se fac pe carosabil la limita cu bordura sau cu acostamentul una -> pe sensul -> și una <- pe sensul <-.

Cât privește semaforizarea pentru biciclete semafoarele pentru biciclete se montează laolaltă cu semafoarele rutiere dat fiind că bicicleta e mijloc rutier. Nu laolaltă cu semafoarele pietonale. Pistă de biciclete pe trotuar și semafor pentru biciclete laolaltă cu semafor pietonal cele mai mari cretinătăți în infrastructura rutieră a capitalei. Din cauza pistei de biciclete de pe Calea Victoriei a lui Sorin Oprescu nu mai putem traversa Calea Victoriei în condiții de siguranță din cauza bicicliștilor. De stațiile de tramvai cu peroane nesecurizate și fără peroane nu au reușit să ne scape conducerile de până acum ale Primăriei Capitalei dar piste de biciclete pe trotuare și pe treceri de pietoni au știut a face cu nemiluita.

Sunt mai importante pistele de biciclete decât viața pietonilor în stațiile de tramvai. În cadrul proiectului prin care au fost modernizate Strada Buzești și Strada Berzei au fost făcute pistele de biciclete pe Calea Victoriei. În locul lor mai bine moderniza conducerea lui Oprescu și Bulevardul Ion Mihalache. Cât privește aleile parcurilor trag un semnal de alarmă să se mobilizeze ALPAB să monteze la intrările în parcuri indicatoare pentru interzicerea bicicletelor. Aleile parcurilor sunt pentru pietoni. Nu pentru biciclete care sunt mijloace rutiere. La Deva au fost montate indicatoare pentru interzicerea bicicletelor la intrările în parcul Arras. De ce nu putem face și la București același lucru?????

Dragos Mitroi

Inițiatorul proiectului FreeRider.ro, are la activ peste 250 de biciclete testate și evaluate în mod obiectiv. Pedalează din 1998 pe mountainbike și din 2009, aproape zilnic, pe site-ul de față.

Vezi comentarii

  • orice vehicul care are cel puțin un scaun e mijloc rutier(mai puțin bicicletele și mașinuțele pentru copii),dobitocule care ești dobitoc!

  • @Marian.Bicicleta e mijloc rutier,boule!Mai pune dracu mâna și citește legislația rutieră,pafaristule!

  • Fratilor bicicleta nu este un vehicul cu motor mecanic .Biciclistul este cel care care pune in miscare bicicleta.Eu ca biciclist daca circul pe carosabil nu pot accelera sau decelera asemeni unei masini pentru a ma feri de un eventual accident .Da au fost si cazuri in care un biciclist a omorat un pieton dar ele sunt ff rare si nu au fost cauzate de impactul direct cu bicicleta la o anumita viteza .Pietonul s-a dezechilibrat iar pentru ca avea o anumita varsta sau boala s-a lovit de elementele dure din carosabil .Binenteles ca asta nu scuza fapta biciclistului .Ideal ar fi ca toti pietonii sa circule pe trotuar cu bicicleta deoarece asta inseamna sanatate .Cel care este atat de suparat pe biciclisti ar trebui sa isi cumpere o bicicleta si sa incerce sa uite din cand in cand ca este simplu pieton .Ar trebui el insusi sa incerce sa mearga cu bicicleta pe carosabil eventual pe Magheru sa vada cum este si la ce pericole mortale se expune in comparatie cu un simplu pieton care este stresat de aparitia unei biciclete pe trotuar . Daca stam si ne gindim acest vehicul numit bicicleta este format din bicicleta propriu zisa cu masa sa de metal si mecanisme la care se adauga masa biciclistului /motorul uman/ deci putem spune ca biciclistul este un pieton pe doua roti .Din pacate unii au o adevarata fobie pentru biciclete si biciclisti iar cauzele pot fi multiple .Poate ca nu au conditie fizica /Poate ca urasc miscarea in aer liber /Poate ca sunt egoisti si zic ca daca ei nu fac miscare altii de ce sa faca .Poate ,poate ar trebui educati si petonii dar si biciclistii pentru a convietui in comun.Ne uitam la vestici si ne dorim piste si multe altele ca afara dar uitam ca ne ducem traiul de pe o zi pe alta .Ne uitam zicem ca judecam si gandim european dar ne uram unii pe altii .Deocamdata suntem in Romania si trebuie sa ne intelegem dar mai ales trebuie sa ne adaptam la conditiile de aici .De vina pentru asta este legislatia ambigua care da dreptate totala majoritatii adica pietonilor deoarece ei mai reprezinta si o mare majoritate la alegerile politice . Pietoni trebuiesc sa stie ca ca pot fi loviti pe trotuar de un alergator sau de un skateboard sau chiar de un copil care are in picioare o pereche de patine si sunt multi prin parcuri .Ce facem ? Dam un decret si interzicem miscarea in aer liber ! Parcul si strazile sunt locuri comune si trebuie sa cautam sa le impartim in intelegere si deplina armonie!

  • Legislația rutieră interzice circulația bicicletelor pe trotuare și a face piste pe trotuare se bate în cap cu legislația rutieră.

    • Acelasi cod rutier pt care voi soferii ati deschis sute, mii de procese? Codul rutier parca interzicea si parcatul pe trotuar dar voi nu aveti nici o jena si sariti in sus ca faceti asta pentru ca sunteti nevoiti din cauza lipsei de locuri de parcare, ghici ce, nici noi nu prea avem piste pe unde sa mergem, ne descurcam si noi cum putem. Apropo, nu am vazut pana acum biciclisti care sa arunce tigari sau hartii pe geam sau sa manance seminte pe banca in parc..

Share
Published by
Dragos Mitroi

Stiri Recente

(P) Kross: de la un mic magazin din Polonia, la unul dintre cei mai importanți producători europeni

Fiecare brand de biciclete are o poveste interesantă, unele mai fascinante ca altele și cel mai frumos este când le…

3 zile in urma

Suport de 6 biciclete de la Thule: noul Revert

Thule a găsit o soluție de a transporta 6 biciclete pe un suport care se montează pe cârlig, un suport…

7 zile in urma

Noul Pinarello Dogma XC, hardtail și full-suspension

Pinarello, cunoscut mai degreabă pentru cursierele de top pe care le fabrică, lansează în tandem noul Dogma, o bicicletă de…

o săptămână in urma