Categorii: Retro Bike

Cannondale SE Omega din 1991

În 1991 suspensia era pe la începuturile sale. Link-urile la fel, erau puţine în dotare suspensia fiind de cele mai multe ori directă. Cannondale SE Omega din 1991 este un astfel de exemplu însă chiar şi aşa bicicleta era una foarte performantă pentru vremea sa. Compania a introdus cadrul E.S.T., de la Elevated Suspension Technology, care practic izola şocurile venite din spate prin intermediul unei suspensii hidraulice directe. Tehnologia era bine pusă la punct încă de pe-atunci. Triunghiul spate era conectat de cadru undeva deasupra rulmentului pedalier în aşa fel încât puterea de pedalare nu se pierdea prin comprimarea şocului. Un astfel de cadru complet echipat cu shock cântarea puţin peste 2,5 kg.

Cadrul beneficia şi de alte inovaţii precum Force 40, o rutare nouă pentru cablurile frânei care măreau puterea de frânare a acestora cu 40%. Evident, urechea schimbătorului spate ce se putea înlocui era de pe atunci prezentă în dotare.

Furca era livrată tot de Cannondale fabricată fiind din aluminiu. Jantele erau produse de Campagnolo şi cântăreau 390 grame, o greutate remarcabilă pentru vremurile de atunci. Butucii veneau de la SunTour şi beneficiau de protecţie suplimentară împotriva noroiului. Pentru viteza mare cu care se lăuda acest model că o poate atinge bicicleta era încălţată cu anvelope Ritchey Megabite „World Champion” de 2.1 la care se adăuga protecţie cu Kevlar.

Pentru transmisie Cannondale a apelat la componente SunTour, mai precis pentru schimbătorul faţă, spate şi shiftere. Easton era prezent pe piaţă de multa vreme, iar acest Cannondale dispunea de un astfel de ghidon la care s-a adăugat o pipă cu amortizare de la Grivin. La fel si Selle Italia, producătorul italian de renume de şei pentru bicicletă, este reprezentat pe SE Omega cu şaua Selle Italia Turbo din piele neagră.

Pentru a încheia, greutatea finala a bicicletei era de doar 12 kg, o cifră respectabilă chiar şi în ziua de azi pentru multe din bicicletele hardtail de cross country.

Dan Mazilu

Îi place să spună că s-a născut pe bicicletă, însă în realitate s-a născut în București. Practic, se dă pe două roți din copilărie. Mai serios s-a apucat de ciclism din 1998 când, după ce și-a cumpărat primul MTB, s-a și dus la vârful Omu. Se mândrește că a fost primul care a făcut asta și până în ziua de azi așteaptă să-i confirme cineva... Lăsând gluma la o parte, Dan este unul din cei mai pasionați cicliști din România, la nivel de amatori. Rămânând tot timpul la un nivel constant al pasiunii, niciodată prea exagerat sau prea monoton, și-a angrenat întreaga familie care-i susține entuziasmul și pedalează alături de el. Tot timpul pe bicicletă, la concursuri, la teste, la evenimente de profil din țară și străinătate, explorând un nou traseu de cicloturism sau pur și simplu scriind despre acest subiect, Dan este în constantă legătură cu ultimele noutăți din domeniu, ultimele trenduri și ultimele tehnologii folosite la biciclete.

Share
Published by
Dan Mazilu

Stiri Recente

Două etape din Cupa Mondială de eMTB din 2025 vor avea loc în România!

După succesul incredibil pe care l-a avut organizarea Campionatului European de MTB anul acesta, în luna mai, la Cheile Grădiștei,…

o săptămână in urma

Test – șa Prologo Dimension AGX Space Slide Control

Șaua bicicletei este un subiect sensibil, și la propriu si la figurat. Așa că este greu și pentru noi să…

2 săptămâni in urma

Federația Română de Ciclism anunță organizarea Campionatului Național de Ciclocros 2024-2025

Sezonul hibernal nu este deloc unul “mort”, pentru că este vremea concursurilor de ciclocros. Astfel, pe data de 12 ianuarie…

2 săptămâni in urma