În 1991 suspensia era pe la începuturile sale. Link-urile la fel, erau puţine în dotare suspensia fiind de cele mai multe ori directă. Cannondale SE Omega din 1991 este un astfel de exemplu însă chiar şi aşa bicicleta era una foarte performantă pentru vremea sa. Compania a introdus cadrul E.S.T., de la Elevated Suspension Technology, care practic izola şocurile venite din spate prin intermediul unei suspensii hidraulice directe. Tehnologia era bine pusă la punct încă de pe-atunci. Triunghiul spate era conectat de cadru undeva deasupra rulmentului pedalier în aşa fel încât puterea de pedalare nu se pierdea prin comprimarea şocului. Un astfel de cadru complet echipat cu shock cântarea puţin peste 2,5 kg.
Cadrul beneficia şi de alte inovaţii precum Force 40, o rutare nouă pentru cablurile frânei care măreau puterea de frânare a acestora cu 40%. Evident, urechea schimbătorului spate ce se putea înlocui era de pe atunci prezentă în dotare.
Furca era livrată tot de Cannondale fabricată fiind din aluminiu. Jantele erau produse de Campagnolo şi cântăreau 390 grame, o greutate remarcabilă pentru vremurile de atunci. Butucii veneau de la SunTour şi beneficiau de protecţie suplimentară împotriva noroiului. Pentru viteza mare cu care se lăuda acest model că o poate atinge bicicleta era încălţată cu anvelope Ritchey Megabite „World Champion” de 2.1 la care se adăuga protecţie cu Kevlar.
Pentru transmisie Cannondale a apelat la componente SunTour, mai precis pentru schimbătorul faţă, spate şi shiftere. Easton era prezent pe piaţă de multa vreme, iar acest Cannondale dispunea de un astfel de ghidon la care s-a adăugat o pipă cu amortizare de la Grivin. La fel si Selle Italia, producătorul italian de renume de şei pentru bicicletă, este reprezentat pe SE Omega cu şaua Selle Italia Turbo din piele neagră.
Pentru a încheia, greutatea finala a bicicletei era de doar 12 kg, o cifră respectabilă chiar şi în ziua de azi pentru multe din bicicletele hardtail de cross country.
După succesul incredibil pe care l-a avut organizarea Campionatului European de MTB anul acesta, în luna mai, la Cheile Grădiștei,…
Șaua bicicletei este un subiect sensibil, și la propriu si la figurat. Așa că este greu și pentru noi să…
Sezonul hibernal nu este deloc unul “mort”, pentru că este vremea concursurilor de ciclocros. Astfel, pe data de 12 ianuarie…