Categorii: ArticoleMag

Biciclete între 2.100 și 2.500 de lei (2015)

Cel mai căutat segment de biciclete din România are multe de oferit și în 2015, însă diferențele față de anii anteriori se regăsesc în echipările cu componente ceva mai slabe. Și ca să exemplific, în urmă cu 3 ani, primeai aceste echipări pentru biciclete cu un cost de achiziționare între 1.800 și 2.000 de lei. Există totuși și o veste bună: bicicletele cu roți de 27.5 inch nu mai sunt privite ca produse exotice, iar prețurile s-au normalizat față de anul trecut. În plus, există multe variante din care poți alege. Am ales în principal biciclete cu roți de 27.5 inch deoarece de regulă sunt o idee mai ieftine decât cele cu roți mai mari, însă în top s-a strecurat câteva biciclete cu roți de 26 de inch cât și una cu roți de 29 de inch, din simplul motiv că nu aveau echivalent în formatul de mijloc.

Vom începe prin a le prezenta, în funcție de costul de achiziționare. Bicicletele au fost notate în funcție de echipare, fără a se ține cont de performanțele acestora în teren, raportate la cel mai bun raport echipare/preț. Desigur, raportul echipare/preț nu înseamnă totul, fiind necesar să iei în calcul și finisajele bicicletei, poziția pe aceasta, manevrabilitatea etc., de aceea îți recomandăm întotdeauna să testezi bicicleta pe care urmează s-o achiziționezi. Cum însă aceste biciclete nu au fost testate, nu ne putem pronunța decât asupra factorului echipare/preț.

În ordine costului de achiziționare:

Diamondback Outlook 27.5

Este cea mai accesibilă bicicletă din punct de vedere al costului. Este echipată cu o furcă Suntour XCT, cu frâne mecanice pe disc Tektro Novela și cu un sistem de transmisie 3×8 entry-level, Altus (pinioane) – Tourney (foi).

Recomandare: recreațional
Preț: 2.115 Lei
Echipare/preț: 2.5/5

Cube AIM disc 27.5

Probabil una dintre cele mai vândute biciclete din acest segment, se prezintă în 2015 cu o grafică mai sobră (negru cu gri), dar și cu cea care a consacrat brand-ul german: alb, albastru, roșu. Din echipare fac parte o furcă Suntour XCT, frâne hidraulice pe disc Tektro M290 (cu disc mic pe roata de față, de 160mm) și un sistem de transmisie 3×8 uniform compus din schimbătoare și manete Shimano Altus.

Recomandare: recreațional
Preț: 2.150 Lei
Echipare/preț: 3/5

Devron Riddle Men H1.7

Procătorul român oferă noul Riddle în două culori dar și sub formă de cadru, într-o versiune pentru bărbați și una pentru femei. Din echipare fac parte o furcă Suntour XCM, un sistem de transmisie 3×9 Altus-Alivio și frâne hidraulice pe disc Tektro M290. De menționat sunt și anvelopele pliabile, Continental RaceKing.

Recomandare: recreațional, concursuri pe plat
Preț: 2.150 Lei
Echipare/preț: 4/5

RAM HT ONE.2

Din Bulgaria avem RAM HT ONE.2, model 2015, care rulează însă pe roți de 26 de inch. Beneficiază de un sistem de transmisie 3×8, susținut de schimbătoare Sram X3 și manete Sram X4. Ram este singurul producător care a optat pentru o furcă RockShox, modelul entry XC28, bicicleta fiind dotată cu frâne destul de capabile (comparativ cu Tektro), de la Avid, modelul DB1, cu disc de 180mm instalat pe roata de față.

Recomandare: recreațional
Preț: 2.164 Lei
Echipare/preț: 3.5/5

Cannondale Trail 7

Cannondale, producător premium de tradiție, oferă în acest segment de cost un hardtail echipat cu o furcă Suntour XCT, un sistem de transmisie 3×8 compus dintr-un schimbător de foi Shimano M190 (Non series) și un schimbător de pinioane Shimano Altus. Ca și în cazul Diamondback-ului, frânele pe disc sunt mecanice.

Recomandare: recreațional
Preț: 2.189 Lei
Echipare/preț: 2.5/5

Drag ZX4 TE 2015

Producătorul bulgar Drag oferă o echipare nu foarte diferită de concurență pe noul ZX4: furcă Suntour XCM, sistemul de transmisie 3×8 compus dintr-un schimbător de foi Shimano M190 și unul de pinioane Shimano Alivio. Însă se face remarcat printr-un set de frâne hidraulice pe disc mai puternice, ce provin de la Shimano, modelul M445.

Recomandare: recreațional
Preț: 2.190 Lei
Echipare/preț: 3.5/5

Cross GRX 9 27.5

Un alt producător bulgar, de data aceasta Cross, se face remarcat prin echiparea modelului GRX9 cu un sistem de frânare hidraulic de la Shimano, modelul M355. Sistemul de transmisie este 3×8 și conține un schimbător de foi Shimano Altus și unul de pinioane, Shimano Alivio. Furca ce oferă o cursă de 100mm, asemenea celorlalte biciclete, provine de la Suntour, modelul XCM.

Recomandare: recreațional
Preț: 2.249 Lei
Echipare/preț: 3.5/5

Bulls Sharptail 1 27.5

Direct din Germania vine bicicleta Bulls Sharptail, cu cel mai spectaculos cadru din punct de vedere al construcției dar și cu elemente de design încântătoare. Este echipată cu o furcă Suntour XCM, un sistem de transmisie 3×8 compus doar din schimbătoare Shimano Tourney, însă cu frâne mecanice pe disc, Tektro Novela, cu discuri de 160mm, așadar aviz persoanelor cu greutate.

Recomandare: recreațional
Preț: 2.250 Lei
Echipare/preț: 2.5/5

Peugeot M03-200G

Una din cele două biciclete cu roți de 26 de inch din acest clasament, este echipată cu o furcă Sunotur XCT, un sistem de transmisie cu 3 foi și doar 7 pinioane cu schibătoare Shimano Tourney și frâne mecanice pe disc, Tektro Novela. Greutatea este similară celorlalte modele, de aproximativ 14 kg.

Recomandare: recreațional
Preț: 2.259 Lei
Echipare/preț: 2/5

Sprint Apolon Pro 27.5

Al 3lea producător bulgar din acest clasament este Sprint. Acesta este singurul până în acest punct care oferă un schimbător de pinioane superior, din gama mid-level: Shimano Deore. De asemenea, sistemul de transmisie este 3×9, iar schimbătorul de foi cât și manetele provin din gama Shimano Altus. Frânele hidraulice provin tot de la Shimano, din gama entry M396, însă trebuie menționat că are în dotare un disc de 180mm instalat pe roata din față. Furca ce echipează modelul de față este un Suntour XCM.

Recomandare: recreațional, concursuri pe plat
Preț: 2.269 Lei
Echipare/preț: 4.5/5

KTM Chicago Clasic

Chicago este singura bicicletă din clasament care mizează încă pe frâne v-brake și nu face trecerea la frâna pe disc. Din echipare amintim furca Suntour XCT, sistemul de transmisie 3×8 compus din schimbător de foi Shimano M190 și schimbător de pinioane Shimano Acera.

Recomandare: recreațional
Preț: 2.290 Lei
Echipare/preț: 2/5

Merida Big.Seven 20-D

Chiar dacă este un producător premium, Merida reușește cumva să echipeze modelul Big.Seven cu un set de frâne hidraulice pe disc, nu foarte strălucite, Promax DSK cu discuri de 160mm. Furca provine de la Suntour, modelul XCM, iar schimbător de foi provine de la Shimano, M190, pe când cel de pinioane, tot de la Shimano, modelul Acera.

Recomandare: recreațional
Preț: 2.290 Lei
Echipare/preț: 3/5

Kross Level A3

Din Polonia, avem Kross-ul Level A3, un hardtail echipat cu frâne hidraulice pe disc Shimano M355, cu discuri de 160mm. Sistemul de transmisie 3×9 se bazează pe un schimbător de foi Shimano Altus și pe unul de pinioane Shimano Alivio. Furca provine de la Suntour, modelul XCM.

Recomandare: recreațional
Preț: 2.299 Lei
Echipare/preț: 3.5/5

Haibike Big Curve 9.30

Acesta este 29er-ul din comparația de față. Modelul construit de Haibike mizează pe o furcă Suntour XCT, un schimbător de foi Shimano M190 și unul de pinioane Shimano Altus (3×8), nefiind astfel aproape de configurația producătorilor premium. Frânele sunt hidraulice, modelul Auriga, ce provin de la Tektro și beneficiază de disc mare de 180mm instalat pe roata de față.

Recomandare: recreațional
Preț: 2.299 Lei
Echipare/preț: 3/5

Focus Whistler 27R 4.0

Modelul Whistler era foarte popular în anii anteriori, datorită raportului echipare/preț foarte bun. În versiunea 2015, germanii au echipat această bicicletă cu o furcă Suntour XCT, cu un sistem de transmisie 3×9 compus din schimbător de pinioane Deore și schimbător de foi Altus și cu frâne Tektro Auriga cu discuri de 160mm.

Recomandare: recreațional
Preț: 2.348 Lei
Echipare/preț: 3/5

Felt Q500

Felt joacă în liga producătorilor premium, însă modelul de față, Q500, primește în dotarea doar un set de V-Brake-uri. Este echipat cu un sistem de transmisie 3×8 susținut de componente Shimano Altus-Alivio, iar furca provine de la Suntour, modelul de bază XCT.

Recomandare: recreațional
Preț: 2.350 Lei
Echipare/preț: 2/5

Nakita RAM 4.5

Cu roți de 26 de inch, Nakita mizează pe un sistem de tranmisie 3×9 ce conține un schimbător de pinioane Shimano XT (modelul anterior). Furca provine de la Suntour, modelul XCT, iar frânele hidraulice pe disc de la Tektro, modelul Draco 2. Așadar, dacă încă ești dispus să pedalezi pe roți de 26 de inch, RAM 4.5 are câteva lucruri interesante de oferit.

Recomandare: recreațional
Preț: 2.370 Lei
Echipare/preț: 4/5

Giant Talon 27.5 4

Un alt producător premium din acest clasament este Giant, care se prezintă cu binecunoscutul model Talon. Acesta este echipat cu o furcă Suntour XCT, un sistem de transmisie 3×8 compus din schimbător Acera și Altus și frâne hidraulice Tektro Auriga.

Recomandare: recreațional
Preț: 2.399 Lei
Echipare/preț: 3/5

Stone Storm

Este bicicleta dotată cu cea mai performantă furcă din acest top, Suntour XCR fiind superioară modelelor XCM și XCT. De asemenea, are un sistem de transmisie 3×9 ce conține un schimbător mid-level, Shimano Deore dar și frâne hidraulice pe disc, Tektro Draco 2. În plus, rulează pe roți de 27.5 inch.

Recomandare: recreațional, munte, concursuri de plat
Preț: 2.490 Lei
Echipare/preț: 4.5/5

Rockrider 540

Bicicleta celor de la Decathlon încheie lista noastră, însă nu cu un preț care ar putea speria concurența, ci cu unul normal de data aceasta, care se încadrează cu restul de biciclete în gama de preț. Deosebit este schimbătorul de pinioane mid-level, Sram X7, în rest întâlnim componente entry-level, precum schimbătorul de foi Shimano Altus, furca Suntour XCM sau frânele Tektro Auriga Comp. Sistemul de transmisie este compus dintr-un angrenaj cu 3 foi și 9 pinioane.

Recomandare: recreațional
Preț: 2.499 Lei
Echipare/preț: 4/5

Concluzie

În principal o știm cu toții: cu cât investești mai mult, cu atât primești o echipare mai bună. Nu și în cazul de față, căci unii producători, precum Sprint, Stone, Ram sau Devron, s-au orientat în a oferi o echipare mai bună pentru preț mai mic decât cel al concurenței. Ține cont însă că nu vorbim de diferențe uriașe de preț, ci de către unele sensibil mai mici.

Bicicletele care au primit un punctaj mare au fost cele care oferă un sistem de transmisie 3×9 pinioane, frâne hidraulice pe disc și o furcă decentă (pe care în zadar am căutat-o, toate bicicletele – cu excepția uneia singure – fiind echipate fie cu Suntour XCT, XCM sau cu RockShox XC28, care nu se diferențiază foarte mult de cele produse taiwaneze). Greu de acceptat sunt bicicletele cu frâne V-Brake dar și cu transmisie 3×7, care sunt expresia tehnologiei de ieri.

În cazul producătorilor premium primești un cadru aparent mai bine finisat, cu o vopsea mai de calitate, poate o poziție mai bună pe bicicletă (în funcție de model) și în unele cazuri, garanție mai mare pentru cadru (spre exemplu Cannondale). Din punct de vedere al aspectului, bicicleta celor de la Bulls este cea mai atrăgătoare, din punctul nostru de vedere.

Dragos Mitroi

Inițiatorul proiectului FreeRider.ro, are la activ peste 250 de biciclete testate și evaluate în mod obiectiv. Pedalează din 1998 pe mountainbike și din 2009, aproape zilnic, pe site-ul de față.

Vezi comentarii

  • De ce se pune accentul doar pe echipare cand cadrul este inima unei biciclete . Restul sunt consumabile :)

    • Cred că am menționat în articol în două rânduri că echiparea nu înseamnă totul. Însă, există o categorie de consumatori pentru care cadrul este ultimul capitol, iar echiparea bogată este cea care primează.

      • Ma refer la sfatuitorii care, gandind cantitativ, atunci cand un incepator cauta o bicicleta, pe considerentul ca e bine sa cumperi cat mai mult cu cat mai putini bani, incep sa-l abureasca cu tot felul de avioane de echipari pe banalitati de cadre, bulversand-ul si mai si , mai ales ca acesta din urma si daca ar testa, nu ar intelege diferentele dintre un Alivio si un XT. Pacat ca printre acesti sfatuitori se afla cateodata si formatori de opinie. Cred ca cel mai bun exemplu ar fi 29-erele, care in mai toate mediile acum sunt considerate nemanevrabile. Sunt unele chiar geniale, e adevarat nu multe, dar care sunt mult mai manevrabile chiar ca multe din cele cu roti de 26, dar ideea generala este ca 29-erele nu sunt manevrabile.

        • E mult spus nemanevrabile pentru 29ere și nu știu sincer cine-o face. În plus, chiar la test am avut câteva 29ere excelente, care dădeau clasă multor biciclete cu roți mai mici. Din păcate însă, nu vei putea împăca niciodată pe toată lumea, mai ales într-o zonă unde subiectivismul face legea.

    • Iulian, pentru ca asa zisii cunoscatori in ale bicicletelor le stiu pe toate . Din punctul lor de vedere e mai bun un morman de piese decat o bicicleta .

Share
Published by
Dragos Mitroi

Stiri Recente

Test – Merida eONE-EIGHTY 2025 și Merida eONE-SIXTY SL 2025 – Primele impresii

În octombrie am fost în Spania, unde Merida a lansat trei noi biciclete. Evenimentul a fost cu atât mai important…

4 zile in urma

Roți de top din carbon, cu dinam inclus în butuc? Da, există, se numesc Hunt Proven Carbon XC Dynamo și au o greutate surprinzătoare

Roțile pentru MTB Proven Carbon XC Dynamo recent lansate de Hunt, un producător de roți din carbon cu un excelent…

o săptămână in urma

Merida lansează trei noi biciclete electrice: eONE-EIGHTY, eONE-SIXTY SL și eFLOAT echipate cu noile motoare Bosch

Recent ne-am deplasat în Spania unde Merida tocmai a lansat cea mai mare și mai extremă bicicletă mtb electrică a…

2 săptămâni in urma