Categorii: Articole

Hutchinson lansează noua anvelopă de şosea Fusion 5

Francezii de la Hutchinson urmează a lansa pe piaţă o nouă anvelopă pentru bicicletele de şosea. Se numeşte Fusion 5 şi păstrează multe din caracteristicile modelului anterior Fusion 3. Dacă vă întrebaţi ce s-a întâmplat cu 4, aflaţi că acesta nu există. Hutchinson a sărit direct la 5 întrucât spune că noul Fusion bifează toate cele 5 caracteristici speciale care fac dintr-o anvelopă bună una excepţională: performanţă la înaintare, aderenţă, rezistenţă în timp, rezistenţă la pană şi confort.

Freerider a fost invitată la press camp-ul din Sicilia, la poalele muntelui Etna, pentru a încerca noua anvelopă Hutchinson Fusion 5 încă nelansată pe piaţă. Ne-am bucurat că am putut încerca această anvelopă, care se doreşte a fi de top, în compania celor două echipe profesioniste de şosea pe care Hutchinson le sponsorizează, Armée de Terre şi Direct Energie.

În primul rând ar trebui să povestesc despre echipa celor de la Hutchinson. Trei dintre ei lucrează pentru firmă de mai puţin de un an, iar al patrulea are un an şi două luni. Deci core-ul echipei e foarte tânăr şi foarte efervescent. Şi asta se simte excelent între ei.

Se dau mult cu bicicletele şi au un soi de inocenţă în ceea ce fac. Deşi tratează lucruri serioase, o fac lejer, zâmbind şi glumind. Pentru mine e clar că ăştia tineri impun trendul la Hutchinson.

De când am ajuns acolo cineva a fost atent să îmi fie totul ok, dar într-o manieră relaxată. Şi nu cred că le-a fost chiar uşor pentru că am fost destul de mulţi fiind cazaţi în patru locaţii.

Locaţia

Pentru mine a fost primul contact cu Sicilia. Şi clar nu are legătura cu restul Italiei. Drumuri incredibil da proaste prin orăşele, cu multă mizerie pe margine. Unul din băieţii de la Look, partenerul lor pentru prezentare şi test, zicea despre sicilieni că sunt cei mai săraci dintre italieni, dar trăiesc cel mai bine. Solul e foarte fertil şi oamenii ăştia cultivă chestii cât vezi cu ochii. Cele 4 locaţii în care am fost cazaţi erau în mijlocul a 22 de hectare de citrice.

Sicilia e şi mult mai ieftină faţă de restul ţării, ceea ce o transformă într-o locaţie bună pentru est europeni, mai ales pentru cei ce vor să se antreneze pe bicicletă, sau pur şi simplu să se dea pentru câteva zile. Drumurile, deşi proaste în oraşe, devin ceva mai bune în afara lor. Vulcanul Etna e reperul pentru toată lumea. Sunt kilometri buni de pedalat în jurul lui cu marea lângă tine şi cu un peisaj uneori incredibil.

Parteneri

Cei de la Look au pus la dispoziţie un camion de biciclete cu echipări de la 105 la DuraAce Di2, plus doi oameni care să se asigure că sunt setate corect. Au avut şi reprezentanţi de la echipele sponsorizate menţionate mai devreme. Oameni cu destulă experienţă în general în concursurile din Europa, ambele fiind echipe pro continentale.

Am avut ocazia să îl cunoaştem pe Brian Coquard, una din speranţele ciclismului francez – o mică vedetă, nu foarte modest, dar care îşi face treaba corect, chiar şi atunci când trebuie să zâmbească şi să fie amabil pentru că aşa e stipulat în contract :). Pe lângă toţi oamenii ăştia, cei din organizare au mai avut şi doi ghizi pentru ziua în care s-a făcut testarea oficială.

Prezentarea

Francezii îşi fac mari speranţe cu Fusion 5. Se doreşte a fi o anvelopă de top. E un produs premium şi tot ce le rămâne de făcut e să îl promoveze pe măsură. Modelul e împărţit în trei categorii: Galactik, Performance şi All Season. Fiecare e targetat foarte clar.

Dar marele pas, zic ei, e noua compoziţie la care lucrează de doi ani şi la care s-a ajuns după mai bine de 105 amestecuri de materiale, cele două echipe continentale având un rol foarte important pe parcursul procesului de dezvoltare a modelului Fusion 5, pe feddback-ul lor bazându-se schimbările ulterioare. Fusion 5, spre deosebire de Fusion 3, are în compoziţie un singur compound, versiunea anterioara având trei variante de compond în construcţia anvelopei.

Rezultatul e impresionant în teorie, Fusion 5 având creşteri considerabile pe toţi cei cinci parametri urmăriţi: rezistenţă la înaintare, aderenţă, rezistenţă la pană, greutate şi confort. Evident, opţiunea cea mai întâlnită e 700×25, asta plasându-i pe francezi în trendul celorlalte firme de top.

Caracteristici tehnice

Noul compound simplifică puţin lucrurile. În loc de mai multe straturi de compound distribuite în anumite zone ale anvelopei (cum aveau la Fusion 3), la Fusion5 vorbim de un singur compus. În varianta Glactik, stratul de cauciuc e cel mai subţire (0,8mm), targetul fiind ciclistul care bifează în weekenduri concursuri sau ture foarte rapide cu Strava deschis sau chiar profesionişti care au nevoie de un cauciuc de antrenament apropiat de comportamentul unui baieu.

E varianta cea mai uşoară (de la 180 de grame), cu 127 TPI şi fără Kevlar, în locul acestuia preferându-se un material mai uşor. Se produce în variante 700×23 şi 700×25 . Varianta Performance are un public ţintă ceva mai variat. E puţin mai greu decât versiunea Galactik (de la 190 de grame), datorită grosimii cauciucului pe zona de rulare (1,2mm) şi a Kevlarului pe care îl întâlnim în compoziţie. Fiind varianta cu cea mai largă arie de utilizare, Performance-ul e făcut în trei variante: 700×23, 700×25 Tubeless şi 700×23, 700×25, 700×28 în versiune pentru cameră.

Ultima versiune de Fusion5 e gândită pentru condiţii ceva mai dificile. Fusion5 AllSeasson e făcut să facă faţă şi pe asfalt ud sau murdar. Are un profil dedicat acestor condiţii şi o grosime ceva mai mare faţă de celelalte versiuni (1,6mm), balonajul fiind şi la acest model de 700×23 şi 700×25 Tubeless şi 700×23, 700×25 şi 700×28 pentru varianta cu cameră.

Pe lângă cele trei variante clincher există şi un Fusion5 tubular. A fost folosit deja în curse şi se laudă cu o mai mare flexibilitate, o amprentă la sol mai bună, rezistenţă la înaintare scăzută şi o greutate mai mică cu 5-10 grame faţă de modelul anterior. De menţionat ar fi faptul că în interior are cameră din latex, ceea ce îi sporeşte rolling performance-ul.

Testul

Majoritatea am avut montate pe biciclete versiunile Galactik şi Performance în varianta 700×25, cu camere din butyl şi presiune reglată în funcţie de greutatea fiecăruia (în cazul meu 6,5 BAR la 76 de kilograme). Look-ul 765 pe care am pedalat eu era echipat full Ultegra cu roţi Mavic Aksium. Iar Thomas a avut grijă să îmi schimbe poziţia pe bicicletă după specificaţiile mele, aşa că am putut să „abuzez” cât mai bine cauciucurile pe coborârea sinuasă din ziua de test.

Au fost două ture, una de o oră jumăte pe 36 de kilometri, în care am făcut câteva intervale la peste 40 km/h, pentru ca a doua zi să sărim bine de 50km/h pe plat, duşi la trenă de cele două echipe de profesionişti.

Da, a fost ucigător!!! După ce mi-a pus unul mâna pe fund să mă împingă să nu cumva să pierd trena m-am cam ambiţionat şi am tras de mine până am văzut alb/negru. În tura lungă am avut ocazia să urcăm puţin la poalele Etnei pentru ca, mai apoi, să simţim pe pielea noastră ce ziceau organizatorii şi profesioniştii despre gripul pe care Fusion5 îl oferă.

Cum se simte

După aproximativ 100 de kilometri senzaţia pe care ţi-o dă Fusion 5 Performace e una a unui cauciuc de top. Din umila mea experienţă l-aş compara cu Vittoria Diamante Pro sau Conti 4000s2 (dar vorbim de comportamentul unui cauciuc nou, în timp cauciucurile de cursieră îşi pot schimba comportamentul). Ce am remarcat imediat e compliance-ul pe care îl oferă pe drum prost fără să piardă viteză.

Pare un cauciuc foarte confortabil. Pe coborâre nu am pierdut nici o secondă aderenţa (eu sunt un coborâtor foarte precaut, dar chiar şi aşa, l-am dus la 60km/h pe o coborâre foarte virajată fără să îmi dea vreo emoţie). Dar ce zic aici e valabil aşa, la prima vedere a Fusion5-ului. Sunt foarte curios cum se comportă în timp şi în condiţii diferite pe drumurile noastre.

Noile anvelope Hutchinson Fusion 5 vor fi disponibile şi în România prin importatorul oficial Sincron Performance. Preţurile orientative oferite de fabricant sunt:

Cu cameră Tubeless
Fusion 5 Galactik® 59,90 € 71,90 €
Fusion 5 Performance® 49,90 € 59,90 €
Fusion 5 All Season® 46,90 € 58,90 €
Fusion 5 Tubular 85,90 €


Material redactat de Sorin Ungureanu

Dragos Mitroi

Inițiatorul proiectului FreeRider.ro, are la activ peste 250 de biciclete testate și evaluate în mod obiectiv. Pedalează din 1998 pe mountainbike și din 2009, aproape zilnic, pe site-ul de față.

Share
Published by
Dragos Mitroi

Stiri Recente

Bryton lansează noul ciclocomputer smart Rider S510

Dacă în februarie 2022, Bryton prezenta un nou model de ciclocomputer, mai precis Rider S500, azi avem lansarea următoarei versiuni,…

2 zile in urma

Test – bicicletă gravel electrică Van Rysel E-GRVL AF HD

Disciplina gravel devine din ce în ce mai populară, iar producătorii nu se sfiesc să lanseze constant modele noi. Martor…

5 zile in urma

Prologo lansează noua gamă de șei AGX “Slide Control” cu control al alunecării

Prologo AGX înseamnă „Aventură, Gravel, Ciclocros”, iar noua serie de produse din această gamă vine cu control al alunecării și…

o săptămână in urma