Avem nevoie de o școală de biking în fiecare oraș al țării! Oamenii vor să pedaleze și au nevoie de susținere, fiindcă bicicleta nu mai e de mult o joacă… Și-a găsit întrebuințare în aproape tot orarul nostru zilnic. Ai nevoie să te simți în siguranță printre mașini dacă te deplasezi spre serviciu și ai nevoie de tehnici avansate dacă preferi stilul mai extrem.
La Mieztrials Bike School se învață mersul pe bicicletă (chiar și de la zero), reguli de intreținere și service, se deprind aptitudini de manevrare a bicicletei în condiții de siguranță, se învață tehnici simple pentru a depăși situațiile incomode ca trecerea printre două vehicule parcate, coborârea și urcarea unor trepte, se simte controlul asupra bicicletei, se câștigă încrederea în potențial, se încordează mușchii, se face mișcare, se bucură de relaxare, se aplaudă, iar cei cu adevărat fanatici învață o mare parte din secretele lui Danny MacAskill.
Mă bucur că ai întrebat de utilitatea cursului! Coaching-ul înglobat aici îi va ajuta pe oameni să spargă atât barierele pe care le întâmpină în sport, cât și pe cele întâmpinate zilnic, la serviciu, în relații, familie, etc. Se știe că orice blocaj e la nivel mental. Am fost învățați să trăim după șabloane care de multe ori nu ni se potrivesc. De aici și convingerile că „niciodată nu o să merg pe bicicletă”, „sunt varză la trickuri”, „trebuie să ai talent înnăscut”, „eu nu am timp”, „e prea greu pentru mine”, „mă enervează când nu iese cum vreau” și lista ar putea continua la nesfârșit… Dar astea sunt de domeniul trecutului. Odată ce îți dai seama cum anume funcționezi, poți schimba în bine orice arie a vieții tale. Se întâmplă ca cineva să vină la cursul de biking și apoi să îmi mulțumească pentru rezultate obținute în cu totul alte contexte. Vezi tu, bicicleta e doar un instrument care reglează un întreg sistem.
Traseele se stabilesc in funcție de cursul ales. Spre exemplu, cursul Basic se ține în parc printre jaloane și trepte mici, fiindca despre asta e pedalatul: aer liber, soare și distracție. Încă se desfășoară proiectul de amenajare a unei zone speciale pentru școala de biking.
Exact asta am avut și eu în minte când am creat cursul, motiv pentru care o grupă de curs poate avea maxim 10 elevi. Când se depășește numărul se formează o nouă grupă, iar când se lucrează pe chestii mai dificile am cu mine 2 asistenți. Știu pe pielea mea cât de importantă este prezența și implicarea activă a instructorului în performanță, iar la Mieztrials nu avem timp de frecat menta fiindcă ne place ceea ce facem și cu cât înveți mai multe, cu atât îți dorești să mai înveți.
Reacțiile au fost surprinzător de pozitive! Sunt multe persoane care vor să învețe să meargă sau să stăpânească bicicleta mai bine, lucru care nu poate decât să mă bucure. Sper să văd cât mai mulți bicicliști fericiți în metropola noastră!
Cel mai indicat este ca fiecare cursant să învețe pe bicicleta sa, fiindcă pe ea pedaleaza cel mai mult timp. Degeaba îi punem la dispoziție o bicicletă performantă la curs dacă acasă are ceva slab. Nu ar simți cu adevărat beneficiile cursului.
Pe un mountain bike reglat bine poți face tot cursul Basic și chiar și câteva ședințe Pro. Înveți să faci jaloane, să cobori și să urci trepte, să mergi sau să sari peste bușteni mici, să cobori lin de pe obstacole de până la un metru,să frânezi în siguranță (sau cu stil, pe roata de față!), țopăieli, întoarceri, rotiri și multe alte lucruri care te ajută să te strecori prin trafic, să abordezi pante abrupte, viraje incomode și trasee distractive… Tot ce ai nevoie să experimentezi paleta de senzații a pedalatului. Doar cei motivați să facă performanțe mari au nevoie de biciclete speciale de trial sau street trial.
Având în minte resursele de timp și bani ale oamenilor am elaborat următoarea structură:
□ Basic: 3 luni, 1 ședință/săptămână
Învăț cum să-mi aleg bicicleta potrivită, cum s-o repar și s-o întrețin, cum să pedalez în siguranță și cum să dețin controlul deplin asupra bicicletei, astfel încât orice traseu abordat să devină accesibil și chiar distractiv.
Cost: 29 lei/ședință (116 lei/lună) sau plata integrală pe lună – 99 lei
□ Pro: 9 luni, 2 ședințe/săptămână
Învăț tehnici avansate de manevrare a bicicletei pentru a parcurge trasee cu dificultate ridicată și multe trickuri cu care pot să-i impresionez pe cei din jur.
Cost: 39 lei/ședință (312 lei/lună) sau plata integrala pe luna – 299 lei
□ Elite: 24 luni, 3 ședințe/săptămână
Învăț secretele campionilor din Bike Trial, mă antrenez alături de cei mai buni rideri din breaslă, dobândesc calitățile necesare performanței și particip la concursuri și demonstrații.
Cost: 49 lei/ședință (588 lei/lună) sau plata integrală pe lună – 499 lei
Pentru 2025 Riders Club anunță organizarea a 5 concursuri de ciclism cross country și mtb, însă în plus față de…
Dacă în februarie 2022, Bryton prezenta un nou model de ciclocomputer, mai precis Rider S500, azi avem lansarea următoarei versiuni,…
Disciplina gravel devine din ce în ce mai populară, iar producătorii nu se sfiesc să lanseze constant modele noi. Martor…
Vezi comentarii
Ar trebui sa faci si in Arad una ca is multi biciclisti doarca pacat ca nau unde sa exerseze,sa mearga si sa faca tricuri.Pacat.
cum dau de tine...as vrea sa invat tot felu de scheme cu un mountainbike.....bine inteles....contra cost...;)
Chiar ma gandeam ca ar trebui ca fiecare biciclist de pe domeniul public sa urmeze macar un curs basic si sa primeasca o autorizatie. In genul unui carnet de sofer redus la scara. Pentru ca responsabilitatea nu este egal cu teribilismul. Felicitari pentru initiativa!