A apărut un film cu accidentul mortal de la Alba Iulia

Zilele trecute într-o intersecție cu sens giratoriu din Alba Iulia a avut loc un trist accident mortal în care un biciclist și-a pierdut viața. Imediat după accident Poliția a declarat că se pare că biciclistul era vinovat deoarece nu s-a asigurat.

Evenimentul rutier s-a petrecut pe strada Tudor Vladimirescu, în zona magazinului Penny Market din cartierul Ampoi 1, din Alba Iulia. Conform informaţiilor oferite de poliţişti, bărbatul aflat pe bicicletă nu s-a asigurat la intrarea în sensul giratoriu şi a fost lovit de un autoturism condus de o femeie.
„O persoană de sex bărbătesc, C.I, de 65 de ani, în timp ce se deplasa pe bicicletă, pe strada Arieşului în municipiul Alba Iulia, la intersecţia cu strada Tudor Vladimirescu, nu acordă prioritate de trecere unui autoturism care circula regulamentar şi intră în coliziune cu acesta. Ca urmare a impactului, biciclistul este proiectat pe carosabil şi este declarat decesul acestuia”, au precizat reprezentanţii IPJ Alba.
A apărut însă această filmare a accidentului, probabil de la o cameră de supraveghere, care pare să dovedească contrariul: biciclistul se asigurase și era în sensul giratoriu în momentul în care a fost acroșat de autoturismul condus de o femeie de 32 de ani.
Voi ce părere aveți?
Horațiu Campian

Horaţiu pedalează şi merge pe munte de când se ştie, dar s-a apucat serios de mountain bike şi de participarea la concursuri în 2006, iar de cursieră în 2010. Când nu pedalează, aleargă pe poteci de munte, iar iarna practică schi-alpinism. Iubeşte potecile de MTB din Carpaţi şi şoselele şerpuitoare ale Alpilor. Zona sa preferată de MTB este Bran-Moieciu.

Vezi comentarii

  • Vlad, tu esti pr0st sau dai concurs ? din moment ce se circula pe partea dreapta a strazii, si sensul de rotire in giratoriu este invers acelor de ceasornic, crezi ca era vreo sansa sa il loveasca cineva din dreapta ?...bine ca nu a fost taica-tu sau vreo ruda apropiata pe bicicleta, ca vedeai altfel lucrurile... daca omul era intrat in giratoriu deja, TOTI ceilalti, care inca nu erau intrati, ar trebui sa ii acorde prioritate....

  • Se pare ca toata lumea da vina pe sofer. Se gandeste cineva care e regula de prioritate? Din moment ce a fost lovit in partea stanga, el nu a dat prioritate, in momentu in care ziceti ca biciclistul s-a asigurat, el trebuia sa vada daca vine masina si sa estimeze daca are timp sa faca sensul, el s-a asigurat dar nu a estimat bine, deci nu a acordat prioritate, deci este vinovat. Daca se asigura si estima bine, era viu inca.
    Un raspuns pentru BlueWing, daca in romania zici ca ar trebui luati cu serios in considerare biciclistii, de ce se mai fac piste speciale pentru ei? De ce vad biciclisti care merg pe marginea drumului si la 1 m de ei pe carosabil sau pe trotuar este pista destinata special pentru biciclisti?

  • Viteza soferitei a fost mare, dar nu atat de mare incat sa nu poata evita accidentul! Problema in fond, este aceea ca soferita in 99% din cazuri NU VEDE BICICLISTII! Nu era mascat de nimeni,, dar pentru soferita el nu exista, si ce nu exista nu trebuie evitat! A pus frana DUPA ce l-a luat pe capota!! Pentru soferul romanesc, biciclistul nu este considerat participant la trafic! Ca sa fii considerat participant la trafic, trebuie sa ai musai 4 roti si minim 1000kg! Cine-i de vina? Politia romana! Ar trebui intrebati cate amenzi de circulatie au dat soferilor pentru ca nu acorda prioritate biciclistilor, sau ii pun in situatii periculoase???

  • Să trimita detinatorul inregistrarii la politie imaginile ca altfel tot mortu ii vinovat.

    Este clar, șoferița este vinovată, mașina albă si biciclistul pornesc aproape simultan, mașina albă are timp să iasă din sens(filmare),din momentul pornirii biciclistului+mașină albă până la impact trec cam 6..7secunde timp în care ajunge sa obstrucționeze ieșirea din sens, dar un detaliu nu menționează nimeni, din video biciclistul pare că se deplasează spre exteriorul sensului urmând traiectoria benzii doi, iar mai apoi schimbă traiectoria spre centru.Șoferița lovește biciclistul pe toată lungimea bicicletei, indicând faptul că era la mijlocul benzii doi deci clar trebuia să îl lase să treacă. Ca șofer poți fii indus în eroare de un asemenea gest în trafic, inițial crezi ca o ia să iasă din sens iar mai apoi îsi continua drumul regulamentar.
    CA BICICLIST ÎN romania NU EȘTI RESPECTAT ÎN TRAFIC ASA CĂ VA RECOMAND SĂ NU VĂ BAZAȚI PE "ARE CEDEAZĂ TRECEREA ȘI AM PRIORITATE" AȘA CĂ MAI BINE MERGEȚI PE LA TRECERILE DE PIETONI SI STAȚI PE BORDURĂ PÂNA VEZI MAȘINA OPRITĂ SI CÂND TRECI TE UIȚI SI ÎN STANGA LA BANDA DOI(POATE BINE UN măgar și Nu OPREȘTE, SI APOI ÎN DREAPTA PÂNĂ STĂ IAR MAȘINA ÎN LOC, sau treci prin loc nepermis unde ai tupeu sa treci doar cand esti sigur ca e liber.

  • Da biciclistu era in sens se vede clar pe poza din articol si pe filmare, daca va uitati spre final se da zoom pe filmare si se vede clar cum biciclistu era pe a doua banda in sens si are intentia de a traversa sensul. Soferita are varianta de evitare prin spatele biciclistului. Plus ca are viteza mult prea mare pentru un sesns giratoriu. Acest accident putea fii evitat parerea mea. Clar soferita e Vinovata. In Romania 90% din accidentele cu victime decedate, Victimele sunt vinovate. Mortu nu mai poate fii adus de la groapa dar nici aceea soferita nu ar mai trebui in viata vietii ei sa puna mana pe masina.

    Condoleante familiei

  • E evident din filmare ca biciclistul era deja in giratoriu, deci avea prioritate. Nici nu-i nevoie de filmare, se vede locul unde e oprita masina (in poza), adica la iesirea din giratoriu. Daca l-a lovit la iesire din giratoriu, logica mea spune ca biciclistul era deja in giratoriu, nu?

  • 1. Se vede clar cum biciclistul staţionează alături de maşina albă. Ba mai mult, are cel puţin un picior pus jos. Dau prioritate maşinilor care intră în giratoriu, apoi pleacă şi el şi maşina în acelaşi timp. Se vede cum se împinge cu picioarele în asfalt ca să-şi facă elan.
    2. Din imagini nu se vede clar dacă dorea să meargă în dreapta pe lângă bordură, sau încerca să dea roată giratoriului către altă ieşire din el. Era la bordură, sau undeva către mijlocul benzii, în deplasare giratorie ? Oriunde s-ar fi îndreptat, nu era încă ieşit din giratoriu, deci avea prioritate de trecere.
    3. Se vede clar diferenţa de viteză dintre maşina implicată în accident şi celelalte maşini care pătrund în giratoriu. Se vede cum respectiva duduiţă pătrunde cu viteză neadaptată, dar se vede şi cum frânează în ultima secundă. Îl ia pe capotă în timp ce frânează.
    4. Este foarte posibil ca biciclistul să fi fost mascat de maşina albă de lângă el. Duduiţa se apropie cu viteză prea mare, vede maşina albă, apreciază că are timp să treacă până să ajungă ea în giratoriu, deci nu mai reduce viteza. Trece maşina albă, dar se trezeşte în faţă cu biciclistul.
    5. Indiferent cum ar fi fost, şoferita avea obligaţia să reducă viteza, să o adapteze la condiţiile de "sens giratoriu". Ceea ce nu s-a întâmplat. Şoferiţa ESTE VINOVATĂ !

  • daca mergea pe laga bordura ca sa faca dreapta...iar mai apoi sare in mijlocul drumului poate sa fie si culpa comuna... oricum aia cu masina merge mult prea repede pentru un sens giratoriu si trebuia sa acorde prioritate indiferent ce facea si unde vira cel cu bicicleta dupa ce a intrat in giratoriu inaintea ei. Eu zic ca 90 % e vina la soferul auto.

  • Judecand dupa marimea giratoriului si avand in vedere viteza de deplasare a biciclistului care tocmai a pornit de pe loc, biciclistul a intrat in giratoriu inainte ca masina care l-a lovit.

    Exista acum ipoteza ca nu a acordat prioritate celor care erau deja in giratoriu - prioritar in giratoriu este vehicul aflat in cel mai aproape de centru giratoriului. In momentul in care este lovit bicicistul este pe banda 1 si in terorie masina ar fi avut prioritate sa iasa din giratoriu pe banda a doua de circulatie(acolo unde sunt ambulantele sunt doua benzi ) si ar fi trebuit ca biciclistul sa ii acorde prioritate masinii. Dar masina nu era in fata biciclistului si acesta nu putea sa acorde prioritate cat timp nu a vazut semnalul dreapta de iesire din giratoriu

    In plus masina intra cu viteza(neadaptata la conditiile de drum - curba usoara) in giratoriu - se poate analiza pe camera cat dureaza intrarea in giratoriu pentru celelalte masini care au trecut inaintea ei si cat a durat pentru masina care implicata in accident. In plus masina implicata in accident acroseaza scuarul giratoriului semn ca manevra de ocolire nu a fost posibila, cel mai probabil din cauza vitezei.

    Mentionand faptul ca am vazut pe google maps sau in alta parte o vedere de sus a intersectiei, un plus de vina il pot avea ai autoritatile publice care au aprobat construirea giratoriului. Acesta este mult prea mic pentru un un drum cu doua benzi pe sens, si nu forteaza conducatorii de pe banda 2 sa incetineasca. Un semafor ar fi fost potrivit pentru acea intersectie.

    Din punctul meu de vedere biciclistul e nevinovat.

  • Din ce se vede în filmare mie mi se PARE destul de clar. Ciclistul era în giratoriu deși nu aș putea băga mâna în foc că se asigurase. (calitatea filmării nu permite) Dincolo de asta se vede cu ce viteză a intrat în giratoriu mașină. (Din câte știu eu cf. legii nu poți intra în giratoriu cu viteza mai mare de 30KMH). Nu pot să nu mă întreb, pe ce bază au fost date acele declarații de către reprezentanții IPJ Alba. De asemenea mă întreb când vor începe să își asume răspunderea pentru astfel de declarații false și să își facă treaba pentru care sunt plătiti. Să cerceteze TOATE pistele de informații disponibile înainte de a face astfel de declarații. Mai ales că în declarația oficială, nu se specifică "din primele informatii". Din declaratia dată de reprezentanții IPJ Alba apare ca și cum ar fi un caz clar, cu vinovăția "dovedită" a ciclistului. Se pare că filmul îi contrazice și le încurcă afirmațiile sau în cel mai rău caz "planurile" . Părerea mea.
    P.S. Google Earth și Street View arată că nu există nici o intersecție între cele două străzi.

Share
Published by
Horațiu Campian

Stiri Recente

Riders Club anunță concursurile pentru sezonul 2025

Pentru 2025 Riders Club anunță organizarea a 5 concursuri de ciclism cross country și mtb, însă în plus față de…

3 zile in urma

Bryton lansează noul ciclocomputer smart Rider S510

Dacă în februarie 2022, Bryton prezenta un nou model de ciclocomputer, mai precis Rider S500, azi avem lansarea următoarei versiuni,…

o săptămână in urma

Test – bicicletă gravel electrică Van Rysel E-GRVL AF HD

Disciplina gravel devine din ce în ce mai populară, iar producătorii nu se sfiesc să lanseze constant modele noi. Martor…

2 săptămâni in urma