Mai sunt 3 etape din Turul Sibiului 2013, dar lupta este departe de a se fi încheiat. Cu toate că Davide Rebellin (CCC Polsat) a făcut ieri un tur de forță pe Transfăgărășan, doar 22 de secunde îl despart de următorul concurent, norvegianul Frederik Wilmann (Christina Watches-Onfone), în clasamentul general. Și ca încleștarea să fie mai crâncenă, etapa secundă, programată astăzi, măsoară 183 de kilometri lungime, conține 3 sprinturi intermediare și se termină la Păltiniș, la altitudinea de 1.438 de metri.
Bătălia care se va da astăzi în pluton va fi mult mai complexă, totuși. Pe lângă primii doi clasați, nu trebuie să îl scoatem din schemă pe Matija Kvasina (Gourmetfein-Simplon), care pare a fi revenit cu forțe proaspete față de anul trecut, când a terminat Turul pe locul secund. Cu toate acestea, croatul recunoaște că cele 36 de secunde care îl desparte de podium nu sunt ceea ce par a fi. Nu văd cum aș putea să îl detronez pe Rebellin ori pe Wilmann, pentru că amândoi sunt ei puternici și au și echipe pe măsură. Cel puțin, Wilmann sau oricare din ceilalți doi coechipieri care au mers bine ieri pe Trans (n.r. – Stefan Schumacher și Constantino Zaballa) mi se pare că și-au calculat bine de pașii și vor vâna tricoul galben cu orice preț. Echipa mea nu este în cea mai bună alcătuire, căci după Turul Austriei unii dintre performeri au luat o pauză de refacere, apreciază Kvasina.
Cât despre Davide Rebellin (foto dreapta),
Campionul en-titre, Victor De La Parte (SP Tablewere), însă nu este la fel de optimist ca și adversarii săi. Se simte că valoarea Turului a crescut anul acesta și adversarii mei sunt acum foarte puternici. Nu am pierdut mult timp pe Transfăgărășan, dar nici nu văd cum îl voi recupera. Mă voi concentra pe o victorie de etapă și probabil va trebui să mă mulțumesc cu atât, mărturisește ibericul.
Uitându-ne la cifre, urcarea spre Păltiniș, lungă de 14 kilometri și cu pantă medie de 5,17%, nu pare fioroasă, dar porțiunile care ating panta maximă de 9% sunt multe și sunt presărate de-a lungul cățărării exact cât să le facă viața un coșmar rutierilor. Sau să le ofere ocazia ideală să atace. Depinde de fiecare cât de puternice picioare va avea.
Traian Goga,
Redactor FreeRider.ro
Sibiu, România
Pentru 2025 Riders Club anunță organizarea a 5 concursuri de ciclism cross country și mtb, însă în plus față de…
Dacă în februarie 2022, Bryton prezenta un nou model de ciclocomputer, mai precis Rider S500, azi avem lansarea următoarei versiuni,…
Disciplina gravel devine din ce în ce mai populară, iar producătorii nu se sfiesc să lanseze constant modele noi. Martor…