Geniala pasăre a tinereții: Michal Kwiatkowski câștigă C.M. de Șosea 2014

Traseul propus pentru Campionatul Mondial de Șosea de anul acesta a făcut mai grea ca niciodată întocmirea unei liste concludente de favoriți și chiar dacă apropierea evenimentului ar fi trebuit să taie din suspans, misterul parcă, dimpotrivă, se adâncea. Drept urmare am avut parte astăzi la Ponferrada de o cursă nebună, care i-a răsplătit din plin pe îndrăzneți. Marea surpriză a furnizat-o nu doar Michal Kwiatkowki, care la doar 24 de ani a devenit campion mondial, ci și întreaga echipă a Poloniei, care a rulat pe asfaltul din vestul Spaniei cu o atitudine de mare națiune ciclistă.

Rutierii au avut de parcurs 14 ture a 18.2 km, însumând 254.8km, având de trecut de câte două cățărări în cadrul fiecărei bucle. Condițiile au fost umede la începutul cursei, pe parcurs vremea s-a îndreptat, însă norii au reapărut, stropind Ponferrada și împrejurimile și chiar degenerând într-o ploaie în toată regula. Dar astfel de lucruri sunt la ordinea zilei în ciclismul profesionist, așa că întrecerea debutează cu o evadare. Un grup de 4 rutieri se cristalizează în cele din urmă: Zydrunas Savickas (Lituania), Matija Kvasina (Croația), câștigător al Turului României în 2012, Carlos Quintero (Columbia) și Oleksandr Polivoda (Ucraina).

Lucrurile sunt calme în primele ore de cursă, doar diverse probleme precum niște căzături izolate sau pene mai perturbând ocazional desfășurarea întrecerii. Între fugari și pluton se mai află prinși cicliști care inițiază acțiuni mai mult de dragul vizibilității, precum Giorgios Bouglas (Grecia), câștigător de etapă în Turul României. În principal, echipa Poloniei, care îi include pe Michal Kwiatkowski și Przemysław Niemiec, dar și pe Maciej Paterski, prezent în Turul Sibiului 2014, conduce urmărirea care determină scăderea avansului de circa 14 minute al celor din evadare, când mai sunt 155 de kilometri de cursă. Cu 100 de kilometri încă de parcurs, plutonul este serios întins de echipa în alb și roșu, iar evadații mai au puțin peste 8 minute.

Cu 78 de kilometri înainte de final, lucrurile se complică pentru evadați, echipa Italiei scoțându-i pe polonezi de la trena plutonului și crescând ritmul, ceea ce duce la o fărâmițare accelerată a ecartului, dar și a grupului principal. Se schimbă și datele problemei căci de-acum ploaia și-a intrat serios în drepturi și șoseaua este umedă de-a binelea. Alessandro De Marchi, care a încheiat Turul României 2010 pe locul 4, conduce un forcing de zile mari al squadrei azzurra, asistat de Giovanni Visconti, Fabio Aru, Damiano Caruso și Manuel Quinziato, iar principalii favoriți se așează după aceștia, semn că urmează ostilitățile.

Continuarea articolului poate fi citită pe Velo Cafe

Traian Goga

Traian Goga este redactor FreeRider.ro încă de la începuturile revistei și reprezintă una dintre vocile care contează în ciclismul românesc.

Share
Published by
Traian Goga

Stiri Recente

Test – Merida eONE-EIGHTY 2025 și Merida eONE-SIXTY SL 2025 – Primele impresii

În octombrie am fost în Spania, unde Merida a lansat trei noi biciclete. Evenimentul a fost cu atât mai important…

4 zile in urma

Roți de top din carbon, cu dinam inclus în butuc? Da, există, se numesc Hunt Proven Carbon XC Dynamo și au o greutate surprinzătoare

Roțile pentru MTB Proven Carbon XC Dynamo recent lansate de Hunt, un producător de roți din carbon cu un excelent…

o săptămână in urma

Merida lansează trei noi biciclete electrice: eONE-EIGHTY, eONE-SIXTY SL și eFLOAT echipate cu noile motoare Bosch

Recent ne-am deplasat în Spania unde Merida tocmai a lansat cea mai mare și mai extremă bicicletă mtb electrică a…

2 săptămâni in urma