Categorii: Blog

Noul flagel al societății: bicicliștii violenți

Nu o să-ți vină să crezi ce face acest biciclist! Scena incredibilă în care este implicat un biciclist! Filmarea care schimbă tot ce știam despre bicicliști! Ai să rămâi prost când vezi violența de care sunt capabili bicicliștii! Masacru pe străzile Capitalei! Bicicliștii se revoltă! Și pleiada de titluri senzațional-otevisto-tabloide ar putea continua, asta dacă redactorul care a publicat această știre nu ar fi fost presat de goana postării acestui material.

Noii “bizoni” ai traficului sunt bicicliști. Ce mai… Deontologia jurnalistică în cel mai strălucit moment al ei. O simplă altercație în trafic devine motiv de generalizare. Voi, ăștia cu bicicletele, sunteți în plus și apăsați un trafic deja sufocat! Pe deasupra, vă mai și bateți cu bieții șoferi care și așa au o viață grea în acest haos urban. Ați adus violența în acest mediu pașnic și tihnit care erau străzile din București, deci sunteți noii bizoni. Cam așa s-ar traduce articolul apărut zilele trecute pe site-ul realitatea.net. Din păcate, goana după senzațional îi face pe mulți să întreacă anumite măsuri și, îmi permit să spun, să denatureze anumite fapte. Nu contest că acel biciclist i-a tras șoferului vreo două scatoalce și o mostră de salivă pe frunte. Nici nu contest că reacția a fost exagerată, chiar dacă unele situații nu au decât o rezolvare violentă. În principal, face parte din natura umană, că ne place sau nu.

Când însă această întâmplare izolată se pune în lumină ca fiind un obicei, atunci există deja o problemă. Se poate că autorul textului și superiorii săi sunt niște neprihăniți care nu au ieșit din casă până acum și asistă (indirect) la prima bătaie în trafic, dar astfel de lucruri se mai întâmplă. Da, oamenii se mai și bat. Pe stradă, pe stadion, în trafic, șoferi, studenți, avocați și ce locuri și categorii sociale mai vreți. Dar cine e mai bizon? Cel care nu a acordat prioritate sau cel care a venit să îi bată obrazul pentru acest lucru? Nu există buni și răi în acest caz, cum nu există buni și răi nici în disputa bicicliști vs. automobiliști. Cu toții participăm la trafic și dacă cu toții am da dovadă de respect și toleranță atunci s-ar produce schimbarea pe care o așteptăm de atâta vreme.

Traian Goga

Traian Goga este redactor FreeRider.ro încă de la începuturile revistei și reprezintă una dintre vocile care contează în ciclismul românesc.

Vezi comentarii

  • stiti cum respect eu soferi , exact cum ma respecta ei pe mine, in cazu in care unu face gargara si se crede mare mahar ca este dupa caroserie zbang pe geam si la dileala ca asta merita toti bizoni de soferi mufa sparta ...eu respect regulile de circulatie si respect soferi ,dar ei de ce nu respecat biciclisti ....si atunci trebuie sa le raspunzi cu aceeasi moneda,daca nu crezi ca faci fata la un smeker in BMW atunci scoate 2 spryuri cu pipeer si ati rezolvat treaba ..plus un cadru in gura :))

  • TAXIMETRISTI SUNT CEI MAI MARE SOBOLANI!

    CU PREA PUTINI OAMENI AM AVUT PROBLEME IN TRAFIC DAR CU TAXIMETRISTI E ALTA POVESTE!

    INTRA IN TINE INTENTIONAT, TE LOVESC CU OGLINZILE, SE DAU SPRE TINE, SE BAGA IN FATA TA!

    abia astapt sa imi iau o camera sa umplu youtubul si forumul politistilor de filmari!

  • Taximetristii au o mentalitate gresita a utilitatii serviciului prestat de ei. Cumva si-au format impresia ca sunt o breasla importanta, care face un serviciu public, la fel ca mijloacele de transport in comun si se comporta in trafic intr-un mod de-a dreptul periculos. Pentru ei deplasarea pe drumurile publice e un drept, in timp ce pentru toti ceilalti participanti la trafic (tratati ca un fel de jaloane mobile) e un privilegiu ce poate fi anulat oricand. Regulile de circulatie sunt incalcate flagrant, pentru ca taximetristul se considera in misiune, ceva similar cu pompierul sau politistul, iar principiul de baza este ca dupa incalcare codului rutier nu raman urme pe asfalt daca nu se produce accident. Adica mersul pe o straduta scurta pe sens interzis nu e o contraventie. Depasirea liniei duble continue nu produce rasturnarea soselei sau ruperea liniilor sau asfaltului. O simpla manevra de intoarcere intr-o intersectie, la finalul unei curse, se transforma intr-o incalcare flagranta a catorva articole din codul rutier: nerespectarea semaforului (intoarce pe rosu, pentru ca nu se misca nimeni inca), neacordare de prioritate masinilor care s-au pus in miscare, neacordare prioritate pietoni care au verde, blocat intersectia pentru a finaliza cu orice pret manevra, oprit in statia de autobuz sau oprit pur si simplu pe banda intai cu avariile aprinse pentru a-si numara banii. In fiecare zi vad astfel de idioti care ar trebui sa-si piarda permisul pentru sfidarea legii. Sa nu ne miram ca taximetrie practica niste oameni de joasa calitate si fara pregatire de nici un fel, fosti puscariasi, teribilisti fara ocupatie sau oameni ce nu stiu sa faca nimic altceva. E singura meserie, daca se poate numi meserie, pentru care orice persoana cu permis de conducere e apta sa o practice. In Bucuresti sunt 12000 de autorizatii, plus pirati, insemnand un taxi la cel mult 200 persoane. O comparatie: orasul Graz din Austria, 250 mii locuitori, are cam 800 de taxiuri si toate sunt folosite intens in special catre aeroportul situat in afara orasului, dar primaria nu permite mai multe, pentru a nu incurca traficul. Cererile de autorizatie de taximetrie asteapta in coada la primarie si nu se elibereaza una noua decat daca renunta un taximetrist la autorizatie.

    Reactia biciclistului din video este rezultatul unor experiente similare acumulate, e o rabufnire a sicanelor si umilintelor la care a fost supus de taximetristi. Am sa va dau exemplu personal de incident: mergeam cu 30 km/h si ma depaseste un taximetrist, pentru a frana brusc dupa ce a terminat depasirea, adica aflat la 5m in fata mea, pentru a intra in benzinaria de pe dreapta. Am avut o reactie rapida si am franat, dar a iesit practic din fata mea, altfel ma loveam de el, pentru ca franarea pe doua roti nu e la fel de eficienta ca pe patru. Am intrat dupa el in benzinarie si l-am intrebat de ce e idiot si face astfel de manevre periculoase, de ce nu a ramas in spatele meu 50m pana treceam de benzinarie fara sa ma depaseasca, pentru ca mergeam destul de repede, cu 30km/h. Raspunsul a fost: "pai de ce mergi ca bezmeticul cu asemenea viteza?". As fi vrut sa-l bat la fel ca biciclistul din video, pentru ca un astfel de specimen nu intelege logica, doar violenta.

  • De fiecare data cand se intampla un incident intre o bicicleta si o masina se gaseste cate unul care sa spuna ca biciclistii n-au ce cauta pe strada, ca biciclistii trebuie sa se plimbe pe trotuar, etc.

    Asta e mare problema in romania, atat soferii cat si autoritatile au senzatia ca biciclistii se plimba pe strada. Prea putina lume intelege ca de cele mai multe ori biciclistii vor sa ajunga undeva (la serviciu, la scoala, la o intalniri, etc) la fel ca restul participantilor la trafic.

  • @clau: THIS. Observi si din comentarii lipsa respectului pentru cel de langa tine. Da, taximetristul era vinovat. Dar biciclistul chiar trebuia sa se coboare la nivelul unui tigan cu carnet? Problema nu este numai ca lipseste respectul pentru cel de alaturi, dar lipseste in primul rand respectul pentru lege si lipsa/inconsecventa organelor de politie. La noi se aplica cu drag zicala "hotul neprins e negustor cinstit", si fiecare accepta riscul de a fi prins. Din pacate asta are de-a face cu educatia si cu cei 7 ani de acasa. Cum ar decurge respectivul incident in Germania? Simplu: soferul este neatent si se face spre biciclist, biciclistul se fereste, ii atrage atentia, daca exista pagube se schimba numerele de asigurare si cam atat. Totul politicos, bineinteles, altfel exista x martori, iar injuriile se pedepsesc cu amenda si despagubiri materiale pentru defaimare...

  • Problema asta nu se va rezolva doar prin existenta pistelor de bicla, desi asta ajuta. In strainatate, se invata la scoala de soferi ordinea prioritatii in trafic: intai au prioritate pietonii, apoi biciclistii, apoi masinile mici si la urma masinile mari. Pana nu se "invata" respectul, solutiile celelalte sunt doar de suprafata. Si este vorba de respect in general pt cel de langa tine, ce ar trebui sa porneasca de acasa, lipsa acestuia se simte in multe situatii de viata in Romania. Eternul razboi taximetristi-biciclisti este doar unul dintre ele.

  • Realitatea TV, e dupa nume ironic simti dar si vezi ca realitatea la TV e deformata pentru a dezinforma. Singura noastra aparare e tot aceeasi care ne si ataca, mediu, adica TV, si un alt post de televiziune, sa zicem unul care e superior la realitatea TV. Oricum fapta e ispravita, tot ce putem face e sa invatam de la alti pt. a evita astfel de circ.

  • eu am si masina si bicicleta(le conduc cam de 11 ani pe amandoua) dar la deplasari prefer bicicleta adeseori pentru a evita aglomeratia din oras..Nu toti taximetristii merita tratamentul primit de cel in cauza.insa cea mai mare parte a lor se comporta ca si cum tot drumul le-ar apartine si am fost tentat sa ma comport ca biciclistul din imagini..ca sa nu mai spun de alti soferi cu masini bombe care conduc sportiv gata sa te doboare de pe bicicleta +claxoane date de la 20 de cm..Pe scurt, bravo baiatului de pe bicicleta,nu a facut neprovocat ce a facut.

  • Parerea mea este ca taximetristul si-a meritat-o. In primul rand, cu totii stim ca in Romania sunt probleme grave de comportament dintre biciclisti si soferi.
    In Timisoara, de exemplu, situatia nu e cu mult mai roz decat cea din Bucuresti. Rar intalnesti un sofer, mai ales taximetrist, care sa se comporte respectuos fata de tine, ca biciclist.
    Biciclistii au fost intotdeauna rau vazuti de soferi, tocmai din cauza ca ei sunt aparent cei care ii "blocheaza" in trafic, insa nu este asa. Cu totii avem drepturi egale, fie biciclist sau sofer, toti avem dreptul de a participa la trafic, in limita bunului simt.
    Sunt de parere ca, chiar daca primariile ar incepe un proiect de constructie a pistelor de biciclete pe carosabil, ca si in Sibiu, totul ar fi la fel de haotic ca si acum, tocmai din cauza ca nu exista acel respect reciproc. Ma indoiesc ca acest lucru se va schimba in bine cat de curand.
    Revenind la subiectul propriu-zis, biciclistul probabil ca a avut antecedente cu taximetristi si soferi in general, iar aceasta faza probabil ca l-a scos din minti.
    Eu circul cu cursierea pe sosea, circul normal si legal cu media de 45km/h. Iar ca sa fiu mai al dracului, ocolesc zonele cu piste de biciclisti, tocmai ca sa le pot da peste nas soferilor. Noua legislatie spune ca nu ai ce cauta cu bicicleta pe trotuar daca nu sunt piste prezente. Deci, sac!
    Si da... poate ca imi pun viata in pericol, dar sincera sa fiu, putin imi pasa. Poate ca pana nu imi ies si eu din minti ca biciclistul din videoclip, nu se va schimba mai nimic in Romania asta.
    Sa cautati pe youtube filme cu traficul de zi cu zi din alte tari ale Europei, va veti uimi de ce veti vedea, sunt convinsa. Nu pot spune ca acolo nu se intampla conflicte si momente de disrespect, dar nu atat de des ca la noi.
    O zi/seara buna sa aveti.

  • @ andrei : sincer mi se pare că ești un labagiu la vîrsta a 2-a posesor de logan în rate pe 15 ani
    deci taci naibi și nu mai da din ciocul de papagal
    biciclistul merită nota 10 . Ce a făcut r raspundere civică. Adică tu te uiți la toți cum aruncă gunoiul pe stradă sau dau în cap si nu intervi! El a fost aproape trimis la spital de un taximetrist ordinar după care handicapatul a avut tot el ciocul mare...cam ca tine așa. Deci dacă ăla l-ama atacat, el și-a folosit dreptul la apărare și îmi pare rău că nu l-a scos din taxiul ăla de rahat și să îl bată sa il lase lat. Așa data viitoare toate gunoaiele în cuști galbene ar avea grijă, ca nu cumva să și-o ia. Asta e singura soluție! Plus camerele de supraveghere și miliția să ia permisele la cîteva dejecții

Share
Published by
Traian Goga

Stiri Recente

(P) Kross: de la un mic magazin din Polonia, la unul dintre cei mai importanți producători europeni

Fiecare brand de biciclete are o poveste interesantă, unele mai fascinante ca altele și cel mai frumos este când le…

5 zile in urma

Suport de 6 biciclete de la Thule: noul Revert

Thule a găsit o soluție de a transporta 6 biciclete pe un suport care se montează pe cârlig, un suport…

o săptămână in urma

Noul Pinarello Dogma XC, hardtail și full-suspension

Pinarello, cunoscut mai degreabă pentru cursierele de top pe care le fabrică, lansează în tandem noul Dogma, o bicicletă de…

o săptămână in urma