Categorii: Dan Mazilu

Am încercat noua bicicletă de oraș Pegas Magistral

Văzută pentru prima oară în “carne și oase” la prezentarea Pegas din martie 2016, noul Pegas Magistral pentru oraș a stârnit dorințe aprinse.  Am văzut-o atunci pe scenă și oferită cadou matematicianului Nicușor Dan, candidat la Primăria Generală a Bucureștiului și un luptător pentru transformarea orașului într-unul eficient și curat.

Bicicleta mi-a plăcut din start și am așteptat cu nerăbdare momentul când am putut să o încercăm la Freerider. Momentul a sosit, iar așteptările au fost confirmate. Dar să vedem cum și de ce.

Magistral este una din bicicletele de oraș ale celor de la Pegas. În comparație cu ce mai există în ofertă, și anume Clasic pentru „viteză în oraș”, Strada pentru „plăcere în oraș”, Practic pentru „eficiență în oraș” și Cutezător pentru „stil în oraș”, Magistral pare că le include pe toate. Însă pe lângă aceste calități Magistral arată special. Este drept că frumusețea se află în ochii privitorului, însă eleganța cadrului nu poate fi contestată.

Ideea realizării acestui model a pornit de la dorința celor de la Pegas de a oferi o bicicletă stilată, dar eficientă celor care folosesc acest mijloc de deplasare pentru drumul spre serviciu, cu o geometrie confortabilă, dar sportivă în același timp. Este adevărat că stilul bicicletei „seamănă” cu ce mai găsești pe piață însă designerii au dorit să păstreze liniile clasicei biciclete Pegas din copilărie, dar actualizata în același timp vremurilor de azi, lucru pe care în opinia mea le-a reușit din plin.

Primele randări pe calculator arătau promițător. Noua Pegas Magistral semăna cu o bicicletă distinsă, parcă nelalocul ei în imaginea urbană a României. Te obligă cumva să te îmbraci la costum atunci când urmează să o folosești, ceva ce poți face lejer în Roma spre exemplu, sau Londra, dar în România?

Apoi când au apărut primele prototipuri s-a ales șaua lungă pe care o știm cu toții. Imaginea și confortul nu erau deloc rele însă la final s-a ales o șa clasică, normală.

În oraș, în mers, noua Magistral se simte bine. Și ea în trafic, dar și tu pe ea. Poziția este mai „adunată” așa cum ne-au spus și cei de la Pegas. Totuși s-a încercat ca poziția să nu fie chiar de Tohan, și nu este. Întâmplător dețin un Tohan, iar poziția este cu totul alta. Geometria adunată îți oferă o poziție dreaptă, specifică pentru oraș, dar în același timp destul de sportivă pentru că „trebuie să te mai și bagi” prin traficul aglomerat urban. Pe scurt Magistral este și rapidă și elegantă. Dacă tot mai comparăm cu mașini din când în când, aș compara-o cu un… Aston Martin Vantage?

Echiparea nu este deosebită dacă privim frânele. Vorbim de v-brake care însă îți fac treaba excelent. Și mă bucură faptul că nu s-a ales frâna în butuc pentru că în felul ăsta bicicleta devine mult mai manevrabila în trafic, în special la plecarea de la stop.

Piesa de rezistență a bicicletei este schimbătorul spate. Vorbim de un Sturmey Archer cu trei viteze, suficiente pentru oraș. Spre exemplu în viteza întâi mergem cu 18 kmh, în viteza a 2a cu 24 și într-a 3a cu 32 km. De asemenea viteza întâi oferă o cadență potrivită și pentru a merge încet pe trotuar, spre exemplu când urmează să oprești la o cafenea.

Totuși nu mi-a plăcut trecerea între viteza 2 și 3. La o viteză de 22 kmh, sincronizată cu traficul auto, în viteza a 2a ai o cadență prea mare, iar în viteza a 3a o cadență prea mică. Cu alte cuvinte trecerea între a 2a și a 3a este prea mare. Dacă vrei o cadență mai mică în viteza a 2a trebuie să mergi prea încet, iar dacă vrei cadență mai mare într-a 3a, însemnă să mergi mai repede și riști să transpiri. Totuși acest aspect este destul de subiectiv și ține mult de modul în care ești obișnuit să pedalezi. Dar dacă Sturmey Archer ar reuși o regândire a etajării vitezelor la butucul cu 3 trepte, cred că s-ar potrivi mai multor stiluri de pedalat.

O altă piesă de rezistență a noului Magistral este mai mult subiectivă. E vorba de culoare și vopsea. Bicicleta este disponibilă în două variante de culoare – Negru Stelar și Cupru Nefiltrat, interesante denumiri. Ambele variante de vopsea metalizată includ perle mari ceea ce le face foarte „artistice” mai ales atunci când sunt direct sub razele soarelui. Bicicleta arată excelent indiferent de culoarea pe care ai ales să o cumperi.

Gândită fiind pentru mediul urban și pentru hainele de oraș, angrenajul pedalier este dotat cu protecție de lanț pentru a nu-ți murdări hainele de serviciu sau cu care mergi la teatru. Însă nu este o protecție din aceea lunga și „de modă veche” ci o variantă minimalistă, dar suficientă, instalată direct pe foaia angrenajului.

Pedalele sunt și acestea de calitate fiind furnizate de Union. Dimensiunea cadrului este de 470 mm (22 inch) fapt care face potrivită bicicleta pentru persoane cu o înălțime aproximativă de 1,75 m. Anvelopele Kenda Kwest sunt corect alese pentru Magistral. Acestea oferă o rezistență scăzută la înaintare, dar o aderență bună pe asfalt.

Bicicleta este dotata din start cu aripi. Nu în ultimul rând, pentru cei pentru care stilul contează cu adevărat există un kit MonteGrappa opțional de upgrade care include șa și manșoane din piele.

Concluzia este foarte pozitivă – bicicleta merge bine, arată bine, frânează eficient, este sportivă, dar și confortabilă și îi poți instala inclusiv portbagaj dacă ai nevoie. Singurul „of” ar fi trecerea prea bruscă între vitezele 2 și 3. Trecând însă peste acest aspect noul Magistral mi-a plăcut și dacă aș fi în căutarea unei noi biciclete de oraș aceasta ar fi una dintre primele opțiuni.

La final dorim să mulțumim F64 pentru amabilitatea cu care ne-a împrumutat obiectivul foto Canon EF 70-200 mm pe care l-am testat fotografiind această bicicletă, atât în mișcare cât și static.

Producător: Atelierele Pegas
Preț la data publicării: 1.799 lei
Preț set accesorii piele MonteGrappa: 599 lei

Dan Mazilu

Îi place să spună că s-a născut pe bicicletă, însă în realitate s-a născut în București. Practic, se dă pe două roți din copilărie. Mai serios s-a apucat de ciclism din 1998 când, după ce și-a cumpărat primul MTB, s-a și dus la vârful Omu. Se mândrește că a fost primul care a făcut asta și până în ziua de azi așteaptă să-i confirme cineva... Lăsând gluma la o parte, Dan este unul din cei mai pasionați cicliști din România, la nivel de amatori. Rămânând tot timpul la un nivel constant al pasiunii, niciodată prea exagerat sau prea monoton, și-a angrenat întreaga familie care-i susține entuziasmul și pedalează alături de el. Tot timpul pe bicicletă, la concursuri, la teste, la evenimente de profil din țară și străinătate, explorând un nou traseu de cicloturism sau pur și simplu scriind despre acest subiect, Dan este în constantă legătură cu ultimele noutăți din domeniu, ultimele trenduri și ultimele tehnologii folosite la biciclete.

Vezi comentarii

  • Interesanta abordare,din pacate nu cred ca au reusit sa contureze un stil inchegat in aceasta bicicleta,totusi,merita aprecierea pentru resuscitarea brandului. In primul rand,forma cadrului este putin ciudata, au mers mai mult pe traditia Pegasului Kent ,pe esteica ,decat pe functionalitate ( prelungirea seat staysurilor pana in fata = greutate adaugata,rol structural aproape 0 ). In al doilea rand,daca vroiau ceva retro/vintage inspired,niste frane cu pivot erau mai potrivite. Nu in ultimul rand.....pretul, cam maricel ,avand in vedere ca in bugetul asta poti lua 2 cursiere cu ceva istorie in spate (vezi Cilo,Peugeot,Gitane etc) care pot fi usor modificate pt stilul business - urban,si care au o greutate in jurul a 10 kg ; cam la ce greutate se ridica acest model?

  • Vazusem in urma cu ceva timp si o varianta de culoare verde ( Jaguar ), mi se parea cea mai potrivita.

Share
Published by
Dan Mazilu

Stiri Recente

Două etape din Cupa Mondială de eMTB din 2025 vor avea loc în România!

După succesul incredibil pe care l-a avut organizarea Campionatului European de MTB anul acesta, în luna mai, la Cheile Grădiștei,…

2 săptămâni in urma

Test – șa Prologo Dimension AGX Space Slide Control

Șaua bicicletei este un subiect sensibil, și la propriu si la figurat. Așa că este greu și pentru noi să…

2 săptămâni in urma

Federația Română de Ciclism anunță organizarea Campionatului Național de Ciclocros 2024-2025

Sezonul hibernal nu este deloc unul “mort”, pentru că este vremea concursurilor de ciclocros. Astfel, pe data de 12 ianuarie…

3 săptămâni in urma