Principalele caracteristici pentru un ulei bun ar fi în primul rând eficiența, care merge mână în mână cu silențiozitatea lanțului (deși nu întotdeauna un lanț silențios e și unul eficient), dar contează la fel de mult durata de viață a stratului lubrifiant. Pentru foarte mulți utilizatori, in special pentru iubitorii de cursieră, un amănunt important este murdărirea lanțului, ei dorind un ulei care să păstreze lanțul cât mai curat.
Din păcate de cele mai multe ori eficiența și lanțul curat sunt două lucruri destul de antagoniste, un ulei foarte performant aplicat în cantitate suficientă atrage destul de repede praful, lanțul se înnegrește și se îmbâcsește, motiv pentru care mulți preferă uleiurile dry care păstrează lanțul curat chiar dacă nu sunt la fel de eficiente și de silențioase.
Rock’n’Roll vin în întâmpinarea acestora cu o serie de uleiuri inovatoare care funcționează la fel de bine ca un ulei wet dar păstrează în același timp lanțul curat. Ba mai mult, nu doar că îl păstrează, dar aplicate pe lanțul murdar în cantitate suficientă acestea îl și curăță!
Am primit pentru test de la echipa BULLS pROject variantele Gold și Extreme de la acest producător. Cei de la Rock’n’Roll susțin cu produse echipa, urmând ca în viitorul apropiat aceste produse să ajungă și în România.
Ambele uleiuri se aplică la fel: pe lanțul care poate fi chiar murdar și pe pinioane se scurge o cantitate destul de mare de ulei, după care se rotește invers de pedale de minim 5 ori. În acest timp lanțul este curățat iar murdăria eliminată. Se șterge cu o cârpă și se poate pleca pe traseu. Mizeria va adera greu la lanțul nou lubrifiat.
Am testat 6 luni cele două uleiuri în condiții din cele mai diferite, pe biciclete cu transmisii noi și vechi, așa că putem trage niște concluzii destul de pertinente:
Concluzia este că avem de-a face cu două uleiuri inovatoare cu performanțe excelente și proprietăți de curățare remarcabile! Totuși, eu le-aș recomanda pentru cei mai pedanți cu transmisiile și care preferă o bicicletă curată chiar dacă asta înseamnă o întreținere mai deasă. Cei care vor să dea cu ulei pe lanț după care să uite de asta 2-3 luni s-ar putea să fie dezamăgiți. Cu o aplicare nouă o dată la 2-3 ture sau înainte de orice tură mai lungă, viața cu uleiurile Rock’n’Roll este o delectare! Iar pentru curse rapide de 1-2 ore probabil e printre cele mai bune uleiuri pe care le-am testat vreodată!
Ce nu mi-a plăcut și nu pot să nu remarc este ambalajul: extrem de casant, un ulei scăpat de la 1 m pe gresie s-a spart bucăți! Picurătorul este extrem de imprecis, odată ambalajul răsturnat uleiul curge destul de puternic, un orificiu mai mic era binevenit! Un capac strâns un pic mai ferm în vederea transportului s-a rupt efectiv! Nu în ultimul rând, deși aceasta nu e o problemă ci mai degrabă un lucru de avut în vedere, uleiul se descompune repede în două elemente în recipient și necesită agitarea puternică înainte de fiecare folosire!
Preț (flacon 120 ml): Extreme – 7.90 Euro, Gold – 8.90 Euro
Producător: https://rocklube.eu/
Dacă în februarie 2022, Bryton prezenta un nou model de ciclocomputer, mai precis Rider S500, azi avem lansarea următoarei versiuni,…
Disciplina gravel devine din ce în ce mai populară, iar producătorii nu se sfiesc să lanseze constant modele noi. Martor…
Prologo AGX înseamnă „Aventură, Gravel, Ciclocros”, iar noua serie de produse din această gamă vine cu control al alunecării și…
Vezi comentarii
No serios, cine uita de uns 2 luni? Daca tii bitza de bibelou poate.