Categorii: Accesorii

Test – tăvițe Thule 5981 pentru fat bike

Bicicletele fat nu ne vor cuceri prea curând însă nișa aceasta se pare că are de gând să crească, încet, dar sigur. În ultimii ani mtb-urile cu anvelope extrem de mari au început să fie din ce în ce mai des folosite în vestul Europei și în SUA, în special iarna, iar în România activitatea lor nu este chiar de neglijat. Există pe Facebook grupul Club Fat Bike România care crește ca număr de membri de la zi la zi.

Bicicletele fat, deși extrem de amuzante pe traseu, sunt destul de greu de transportat până acolo. Asta în cazul în care nu ai cum să mergi direct pe ele până la start. Este dificil întrucât anvelopele sunt atât de mari încât nu încap în suporturile clasice de transportat bicicleta pe mașină.

Din acest motiv Thule a lansat un set de tăvițe special adaptate mărimilor acestor cauciucuri, dimensiuni pentru anvelope de la 3 la 5 inch! Valoarea minimă pornind de la 3 înseamnă că tăvițele pot fi folosite și la mtb-urile „fatty” sau „plus size”, biciclete cu anvelope ale căror dimensiuni sunt în jurul valorii de 3 – 3.25”.

Există însa și anvelope fat din „prima generație” care au o dimensiune de doar 3.8”. La capătul opus al scalei cele mai „grase” anvelope fat au astăzi dimensiunea de 26×5.05”. Așadar noile tăvițe vor putea fi folosite pentru toate aceste biciclete. Nu le vei putea însă folosi dacă vrei să instalezi o cursieră.

Diferența dintre tăvițele clasice (drepta) pentru cursiere și mtb-uri normale, și cele pentru biciclete fat, fatty și plus size (stânga)

Noile tăvițe denumite Thule 5981, sunt gândite să fie folosite pe suportul Thule ProRide 598. Dacă mașina ta este echipată cu acest suport tot ce trebuie să faci este să scoți tăvițele vechi, create să susțină anvelope de cursieră și mtb obișnuit, și să le înlocuiești cu aceste tăvițe supradimensionate. Instalarea lor este extrem de facilă, după care instalarea bicicletei în suport se face la fel ca înainte.

Tăvițele Thule 5981 pentru fat bike dispun de noul sistem de prindere cu clichet a roților bicicletei. Este sistemul de fixare pe diagonală care împiedică roata față să se mai miște în timpul deplasării mașinii.

La test noi am folosit un fat bike echipat cu un set de anvelope de 26×4.5, iar instalarea a fost perfectă, tăvițele „îmbrățișând” ireproșabil anvelopa supradimensionată.

Preț la data publicării recenziei: 107 lei / set
Importator: Toptools

Dan Mazilu

Îi place să spună că s-a născut pe bicicletă, însă în realitate s-a născut în București. Practic, se dă pe două roți din copilărie. Mai serios s-a apucat de ciclism din 1998 când, după ce și-a cumpărat primul MTB, s-a și dus la vârful Omu. Se mândrește că a fost primul care a făcut asta și până în ziua de azi așteaptă să-i confirme cineva... Lăsând gluma la o parte, Dan este unul din cei mai pasionați cicliști din România, la nivel de amatori. Rămânând tot timpul la un nivel constant al pasiunii, niciodată prea exagerat sau prea monoton, și-a angrenat întreaga familie care-i susține entuziasmul și pedalează alături de el. Tot timpul pe bicicletă, la concursuri, la teste, la evenimente de profil din țară și străinătate, explorând un nou traseu de cicloturism sau pur și simplu scriind despre acest subiect, Dan este în constantă legătură cu ultimele noutăți din domeniu, ultimele trenduri și ultimele tehnologii folosite la biciclete.

Share
Published by
Dan Mazilu

Stiri Recente

Suport de 6 biciclete de la Thule: noul Revert

Thule a găsit o soluție de a transporta 6 biciclete pe un suport care se montează pe cârlig, un suport…

3 zile in urma

Noul Pinarello Dogma XC, hardtail și full-suspension

Pinarello, cunoscut mai degreabă pentru cursierele de top pe care le fabrică, lansează în tandem noul Dogma, o bicicletă de…

4 zile in urma

Noul Yeti SB165: acum în format mullet

O delectare pentru priviri acest nou SB165, mai ales în culoarea această albastră. Odată cu adăugarea unei roți de 29…

4 zile in urma