Crazy Safety este o firmă nouă localizată în Danemarca, mai precis în Horsens (nu am înțeles dacă denumirea orașului are vreo legătură cu tema animalelor) și duce nebunia căștilor pentru copii un pas mai departe. Ce nu fac părinții pentru odraslele lor, mai ales când aceștia seamănă cu niște animăluțe drăguțe? Mai în glumă, mai în serios, am văzut pentru prima dată aceste căști la Eurobike, iar acolo am avut prima discuție cu cei de la Crazy Safety în vederea unei colaborări. Probabil că dacă nu aveam copii, nici măcar nu le dădeam prea mare atenție, dar dat fiind faptul că ăștia mici se bucură la tot felul de drăcovenii pe care noi nu le vom înțelege niciodată pe deplin, m-am decis să le prezint și pentru piața din România, în speranța în care publicul va reacționa pozitiv.
Aceștia ne-au trimis două căști, alături de două perechi de mănuși, două antifurturi și două claxoane. O temă o reprezintă tigrul, pentru băieți și o altă temă este zebra, pentru fete. În jurul acestor două viețuitoare cu 4 picioare cei de la Crazy Safety au construit o cască ce seamănă cu un cap de tigru/zebră și care culmea, are și partea inferioară a maxilarului drept protecție pentru bărbia celui mic, mănuși care imită blana acestor animale sălbatice și câte un cap drept claxon. Antifurtul se învârte tot în jurul acestei idei, cu mențiunea că acel cablu se proptește în gura animalului, chiar și cheia având partea inferioară construită dintr-un plastic ce imită capul unui animal.
Revenind la cască, aceasta este deosebit de ușoară, numai bună pentru copii, și vine cu două guri de aerisire în parte superioară. Două prin nările animalului și alte două deasupra. Dacă-l plimbi pe cel mic într-un scaun dedicat, așa cum fac eu căci este prea mic pentru a pedala, este absolut în ordine, căci acesta nu transpiră nici în zilele toride (mai ales dacă-ți repetă într-un când pedalezi: mai tare! mai tare! viteză!). Altfel, dacă el este cel care face efortul, nu pot spune că această cască este deosebit de bine aerisită. Prinderea se face facil precum la căștile normale, cu clips din plastic, iar reglajul se face de la spate, cu ajutorul unei rotițe. Mai mult decât atât, o specificație pe care am apreciat-o, în acea rotiță este integrat un led roșu, deosebit de util pe timp de noapte. Altfel, Rareș mi-a lăsat de înțeles că îi este foarte comodă casca și nu s-a plâns de faptul că nu-i stă pe cap. În orice caz, date fiind dimensiunile, o recomand începând cu vârsta de 2 ani.
Mai mult decât casca i-au plăcut mănușile, fără degete, pentru că avea priză mai bună pe pietre atunci când le arunca în baraj. Iar acum, de fiecare dată când plec cu el cu bicicleta îmi repetă insistent: mâșile, mâșile! Da, te-ai prins, este vorba despre mănuși. Și acestea sunt comode, dar la vârsta lui încă destul de măricele. În orice caz, se asortează la fix cu casca și îi plac la nebunie. Podul palmei este destul de gros pentru a-l proteja în cazul în care aterizează pe burtă și pune mâinile în față pentru a diminua din impact, iar materialele sunt de calitate. Prinderea se face cu arici.
În ceea ce privește claxonul și antifurtul nu-s multe de spus. Claxonul mă amuză terbil, iar antifurtul este pentru țări civilizate și oameni cinsitiți, căci sunt sigur că poate fi tăiat doar cu birceagul unui profesionist tuciuriu de pe la noi. Așadar, casca și mănușile rămân cele recomandate cu căldură, claxonul doar pentru cei excentrici. Mă gândesc serios să-mi montez și eu un tigrișor pe bicicleta de enduro, care este tot portocalie.
Alte teme: tigrișori în culori diferite, un dragonaș, un leoparduț, o girăfioară și un rechinaș, ale naibii diminutive. Prețurile sunt absolut în regulă. Dat fiind faptul că o cască profi de ciclism poate ajunge lejer la 800-900 de lei și poate chiar mai bine, să plătești aproape 200 de lei pentru una ca aceasta nu mi se pare deloc o investiție mare. Mănușile cu atât mai puțin, fiind oferite pentru aproximativ 35-40 de lei, în funcție de site.
Producător: Crazy Safety
Importator în România: NewBike
Pentru 2025 Riders Club anunță organizarea a 5 concursuri de ciclism cross country și mtb, însă în plus față de…
Dacă în februarie 2022, Bryton prezenta un nou model de ciclocomputer, mai precis Rider S500, azi avem lansarea următoarei versiuni,…
Disciplina gravel devine din ce în ce mai populară, iar producătorii nu se sfiesc să lanseze constant modele noi. Martor…