Relația unui ciclist cu pompa sa trebuie să fie la fel de strânsă precum cea pe care o are, să spunem, cu sistemul de transmisie. Și ca să înțelegi mai clar la ce vreau să mă refer putem să facem o simplă paralelă: o pompă mică, subdimensionată, va fi greu de utilizat la fel ca o transmisie cu pinioane mici și schimbătoare leneșe pe care o folosești la munte. Ani de zile am avut o mică pompă de mână, telescopică ce-i drept, care mi-a irosit minute bune din viață și calorii în exces, în încercarea de a ajunge la 2 atmosfere în cameră. După ce am descoperit pompele mari, în urmă cu vreo 7 ani, pot spune că am câștigat ore bune dacă ar fi să stau să le adun: din 7-8 mișcări ajung imediat la rezultatul dorit. În detrimentul celor 55 de mișcări frenetice de mână în cazul unei pompe mici. În fine, ceea ce vreau să spun este că o pompă mare nu a fost construită special pentru service-uri ci este ideal să o ai undeva în debara și s-o folosești la nevoie.
Cei de Pro ne-au trimis două pompe de ultimă generație. Nu-s cu manometru digital așa cum ai putut vedea în testele anterioare, deci nu reprezintă neapărat un produs hi-tech, însă sunt extrem de ușor de folosit și își fac treaba rapid. Ceea ce este cel mai important. Pro Team HV este modelul pentru MTB-uri, iar Team HV este modelul pentru cursiere. Diferența nu se face doar la design ci și la capitolul presiune maximă, cea de MTB fiind capabilă să ajungă la 7 bar sau 100 de psi, pe când cea pentru cursiere, la 15 bar sau 220 psi.
Apoi, este vorba despre ergonomie: modelul pentru MTB-uri are mânere mai late și mai ergonomice, pe când modelul pentru curisere vine mai degrabă cu un design clasic, cu mâner din lemn, subțire. Chiar și la capitolul construcție Team HV este mai subțire, fără a fi mai înaltă. În cazul ambelor modele, furtunul are o prindere pe picior și de asemenea, împart aceeași bază. O bază care este suficient de lată, dar care din punctul meu de vedere, ar fi putut fi o idee mai masivă. Și pentru că tot am amintit de un punct negativ, voi continua cu un altul: manometrul. Și acesta mi-aș fi dorit să fie o idee mai mare în special datorită faptului că cifrele sunt destul de mici.
Senzația, din punctul meu de vedere, este însă capul dublu pentru valvă Schrader sau Presta. Acesta este extrem de ușor de folosit odată ce înțelegi principiul de funcționare, iar unui copil de 2 ani i se va părea la fel de simplu să-l înfigă pe valvă: nu ai nicio clapetă de fixare, nu ai niciun filet prin care să schimbi piesele interne. Pur și simplu te asiguri că partea corespunzătoare valvei este ieșită în afară, o fixezi pe cap și pur și simplu apeși. Partea opusă va ieși astfel în exterior. Când dorești să o scoți din valvă, doar apeși pe partea ieșită iar capul sare din valvă. Atât. Nu știu ce durabilitate are acest sistem însă până în prezent, după mai bine de 4 luni de utilizare intensă (mai ales că am avut mulți invitați la plimbările de pe la Câmpulung Muscel), capul nu a dat semne de slăbiciune.
De final, vreau să menționez materialele din care sunt construite ambele pompe: corp din aluminiu și mâner din cauciuc, respectiv lemn. Furtunul este în format XL (chiar lung), iar cilindrul interior este over-sized, ca să termini repede treaba. Prețul de 61 de euro (pentru oricare din cele două modele) mi se pare de asemenea în regulă, ținând cont că mi-au trecut prin mână pompe de podea cu un preț de 100 de euro care nu erau nici atât de ergonomice, nici atât de funcționale și mai ales nici atât de ușor de folosit precum cele de față.
Importator: Rom-Eurotrade
Preț: 274 lei
Pentru 2025 Riders Club anunță organizarea a 5 concursuri de ciclism cross country și mtb, însă în plus față de…
Dacă în februarie 2022, Bryton prezenta un nou model de ciclocomputer, mai precis Rider S500, azi avem lansarea următoarei versiuni,…
Disciplina gravel devine din ce în ce mai populară, iar producătorii nu se sfiesc să lanseze constant modele noi. Martor…