Până nu de mult m-am bazat pe aplicația Strava, instalată pe telefon, pentru a-mi înregistra turele și a analiza rezultatele. Lucrurile s-au schimbat un pic între timp, de când am primit la test GPS-ul pentru bicicletă Mio Cyclo 505. Cu toate acestea, nu am renunțat încă la Strava. Din simplul motiv, că Strava poate înregistra performanța mea pe anumite segmente, comparând-o cu cea a altor utilizatori. Însă până la a fi o aplicație completă, mai este drum de bătut, iar asta am înțeles o dată ce am folosit un aparat dedicat turelor cu bicicleta.
În meniul de istoric poți vedea toate turele pe care le-ai realizat, iar în meniul Surprise Me, o altă funcție genială, aparatul îți calculează singur o rută cu o distanță pe care tu o alegi și te duce deci pe un traseu nou. Traseul este de tip buclă, astfel încât să pleci și să te întorci din același loc. Poți seta tura în funcție de timp și de viteza medie de asemenea, dacă ai vreun țel pe care dorești să-l atingi.
La final, după ce închei o tură, primești toate informațiile de care ai nevoie, inclusiv diferența negativă de nivel. Iar odată ce conectezi aparatul la computer, poți vedea ritmul cardiac și cadența în funcție de secțiunea de traseu pe care te-ai aflat. Înregistrarea pe site se face facil și este necesară pentru a vedea traseele pe computer, deși interfața site-ului nu mi se pare cea mai prietenoasă, mai ales când începi să consulți informațiile. Cu toate că există loc de îmbunătățiri, oricine se poate descurca. De asemenea, prima pornire durează aproximativ 20 de secunde, iar touchscreen-ul nu s-a dovedit a fi atât de rapid precum cel al telefonului.
În ceea ce privește funcționalitatea, am fost mereu foarte mulțumit de acesta: totul este ușor de folosit, vine cu prinderi speciale (eu am optat pentru o prindere custom construită de Fouriers), iar informațiile sunt foarte precise. Până la urmă discutăm despre un GPS și nu unul integrat în telefon. Diferențele față de Strava nu sunt mari, însă aplicația mai dă rateuri uneori cu diferența de nivel, care în unele cazuri este exagerat de mare. Nu același lucru s-a întâmplat și cu Mio și sincer, nici nu mă așteptam. Cântărește puțin peste 100 de grame, este rezistent la intemperii și cu siguranță îți face viața mai ușoară prin intermediul accesului la informații. Chiar dacă pentru Strava îți poți cumpăra un sistem de monitorizare al pulsului, GPS-ul dedicat rămâne soluția cea mai precisă, cel puțin până ce restul de aplicații vor suferi îmbunătățiri. Prețul de 2.250 de lei nu este tocmai mic făcând astfel ca decizia de achiziționare să nu fie dintre cele mai simple, dar asta se întâmplă pentru că modelul 505 este vârf de gamă. Tot de la Mio, există și alte variante mai rezonabile, nu cu atâtea opțiuni, însă la fel de performante.
Importator: Arobs Transilvania Software
Pentru 2025 Riders Club anunță organizarea a 5 concursuri de ciclism cross country și mtb, însă în plus față de…
Dacă în februarie 2022, Bryton prezenta un nou model de ciclocomputer, mai precis Rider S500, azi avem lansarea următoarei versiuni,…
Disciplina gravel devine din ce în ce mai populară, iar producătorii nu se sfiesc să lanseze constant modele noi. Martor…