Categorii: AccesoriiDiverse

Mio Cyclo 505 la test

Până nu de mult m-am bazat pe aplicația Strava, instalată pe telefon, pentru a-mi înregistra turele și a analiza rezultatele. Lucrurile s-au schimbat un pic între timp, de când am primit la test GPS-ul pentru bicicletă Mio Cyclo 505. Cu toate acestea, nu am renunțat încă la Strava. Din simplul motiv, că Strava poate înregistra performanța mea pe anumite segmente, comparând-o cu cea a altor utilizatori. Însă până la a fi o aplicație completă, mai este drum de bătut, iar asta am înțeles o dată ce am folosit un aparat dedicat turelor cu bicicleta.

Mio Cyclo 505 nu este foarte compact, dar are un ecran de 3 inch pe care sunt afișate o grămadă de informații despre tură. Evident că mai mic nici nu ar fi avut cum să fie, mai ales că informațiile în timp real sunt împărțite pe trei ecrane (faci slide ca să ajungi la următorul). Voi începe cu meniul, care este foarte intuitiv și ușor de utilizat. Butoanele sunt foarte mari, fiind 6 la număr, deci nu vei avea nicio problemă în a le acționa. Trebuie să menționez că tot ce înseamnă meniu se acționează de pe Touch Screen, iar pentru a reveni, asemenea iPhone-ului, există un buton fizic în partea de jos a dispozitivului. Totodată, același buton se utilizează pentru pornire, oprire și revenirea din modul stand-by în care aparatul intră singur după o anumită perioadă pe care tu o poți alege.

Revenind la meniu, ai butonul Tablou de bord de unde poți începe imediat înregistrarea traseului, prin apăsarea unui buton. Acolo ai toate informațiile necesare: viteza medie, viteza actuală, viteza maximă, distanța, caloriile consumate, durata, gradul de înclinare al pantei (care apropo, mi se pare o funcție genială căci obții informația în timp real). Pe ecranul următor ți se afișează viteza, mult mai mare, timpul de activitate, de asemenea mai mare, panta, ritmul cardiac (centura este livrată în pachet), altitudinea și totalul diferenței de nivel. Pe ultimul ecran ai harta în timp real. Senzorul de cadență este de asemenea inclus în pachet, însă din păcate prinderea acestuia este gândită pentru un chainstay rotund, iar chainstay-ul cadrului meu din carbon are formă dreptunghiulară, deci montarea acestuia a fost din păcate imposibilă.

Ai de asemenea butonul mare de navigare, ce poate fi accesat din meniul principal în care poți introduce o adresă unde dorești să ajungi. Dar ca să nu fie utilizat și ca GPS pentru auto, distanțele selectate nu pot fi mai lungi de 200 de km.

În meniul de istoric poți vedea toate turele pe care le-ai realizat, iar în meniul Surprise Me, o altă funcție genială, aparatul îți calculează singur o rută cu o distanță pe care tu o alegi și te duce deci pe un traseu nou. Traseul este de tip buclă, astfel încât să pleci și să te întorci din același loc. Poți seta tura în funcție de timp și de viteza medie de asemenea, dacă ai vreun țel pe care dorești să-l atingi.

Funcția de antrenament este de asemenea extrem de utilă, căci Mio îți poate face un program specific în funcție de setările pe care le alegi: fie în funcție de distanță, de timp, de numărul de calorii pe care dorești să le arzi, de ritmul cardiac sau în funcție de cadență.

La final, după ce închei o tură, primești toate informațiile de care ai nevoie, inclusiv diferența negativă de nivel. Iar odată ce conectezi aparatul la computer, poți vedea ritmul cardiac și cadența în funcție de secțiunea de traseu pe care te-ai aflat. Înregistrarea pe site se face facil și este necesară pentru a vedea traseele pe computer, deși interfața site-ului nu mi se pare cea mai prietenoasă, mai ales când începi să consulți informațiile. Cu toate că există loc de îmbunătățiri, oricine se poate descurca. De asemenea, prima pornire durează aproximativ 20 de secunde, iar touchscreen-ul nu s-a dovedit a fi atât de rapid precum cel al telefonului.

În ceea ce privește funcționalitatea, am fost mereu foarte mulțumit de acesta: totul este ușor de folosit, vine cu prinderi speciale (eu am optat pentru o prindere custom construită de Fouriers), iar informațiile sunt foarte precise. Până la urmă discutăm despre un GPS și nu unul integrat în telefon. Diferențele față de Strava nu sunt mari, însă aplicația mai dă rateuri uneori cu diferența de nivel, care în unele cazuri este exagerat de mare. Nu același lucru s-a întâmplat și cu Mio și sincer, nici nu mă așteptam. Cântărește puțin peste 100 de grame, este rezistent la intemperii și cu siguranță îți face viața mai ușoară prin intermediul accesului la informații. Chiar dacă pentru Strava îți poți cumpăra un sistem de monitorizare al pulsului, GPS-ul dedicat rămâne soluția cea mai precisă, cel puțin până ce restul de aplicații vor suferi îmbunătățiri. Prețul de 2.250 de lei nu este tocmai mic făcând astfel ca decizia de achiziționare să nu fie dintre cele mai simple, dar asta se întâmplă pentru că modelul 505 este vârf de gamă. Tot de la Mio, există și alte variante mai rezonabile, nu cu atâtea opțiuni, însă la fel de performante.

Importator: Arobs Transilvania Software

Dragos Mitroi

Inițiatorul proiectului FreeRider.ro, are la activ peste 250 de biciclete testate și evaluate în mod obiectiv. Pedalează din 1998 pe mountainbike și din 2009, aproape zilnic, pe site-ul de față.

Share
Published by
Dragos Mitroi

Stiri Recente

Test – Merida eONE-EIGHTY 2025 și Merida eONE-SIXTY SL 2025 – Primele impresii

În octombrie am fost în Spania, unde Merida a lansat trei noi biciclete. Evenimentul a fost cu atât mai important…

o zi in urma

Roți de top din carbon, cu dinam inclus în butuc? Da, există, se numesc Hunt Proven Carbon XC Dynamo și au o greutate surprinzătoare

Roțile pentru MTB Proven Carbon XC Dynamo recent lansate de Hunt, un producător de roți din carbon cu un excelent…

6 zile in urma

Merida lansează trei noi biciclete electrice: eONE-EIGHTY, eONE-SIXTY SL și eFLOAT echipate cu noile motoare Bosch

Recent ne-am deplasat în Spania unde Merida tocmai a lansat cea mai mare și mai extremă bicicletă mtb electrică a…

o săptămână in urma